حزب الله و جنبش امل بالاترين آرا را کسب کردند
کد خبر: ١٦٤١٤٥ تاریخ انتشار: ٢٧ ارديبهشت ١٤٠١ - ١٧:٠٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
حزب الله و جنبش امل بالاترين آرا را کسب کردند

حزب الله و جنبش أمل با وجود همه تبلیغاتی که با استفاده از پول کثیف برای تضعیف آنها انجام شد، توانستند بالاترین آراء را در همه حوزه‌هایی که در آنها شرکت کرده بودند، به دست آورند.

به گزارش صابرنیوز، به نقل از تلویزیون العالم، نتایج شبه نهایی انتخابات لبنان نشان می‌دهد احزاب شیعه همه کرسی‌های اختصاص یافته به خود در پارلمان آینده را به دست آوردند.

نتایج نیمه نهایی انتخابات پارلمانی لبنان همه محاسبات را تغییر داد و جریان ملی آزاد با برتری بر رقیب خود حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع در صدر قرار گرفت. حزب الله و جنبش أمل نیز جایگاه خود را در پارلمان حفظ کردند.

خبرنگار شبکه در لبنان در گزارشی گفت: لبنان انتخابات پارلمانی را پشت سر گذاشت و شمارش معکوس برای اعلام نتایج و روشن شدن تکلیف فراکسیون‌ها آغاز شده است. حزب الله و جنبش أمل به رغم همه تبلیغاتی که با استفاده از پول کثیف برای تضعیف آن‌ها انجام شد توانستند بالاترین آراء را در همه حوزه‌هایی که در آن‌ها شرکت کرده بودند به دست آورند. این دو حزب توانستند تلاش‌های خارجی علیه خود را شکست دهند تا مقاومت همچنان نوک پیکان دفاع از لبنان باقی بماند.

عدنان منصور وزیر خارجه اسبق لبنان گفت: با وجود همه حملات مغرضانه‌ای که علیه دو حزب لبنانی (حزب الله و جنبش أمل) انجام شد و به رغم همه حملات خارجی علیه مقاومت، این دو حزب توانستند پیروزی قاطعی به دست بیاورند و ۲۷ کرسی پارلمان را از آن خود کنند و در واقع صد درصد سهم اختصاص یافته به خود در پارلمان را کسب کنند.

در ادامه گزارش آمده است: محافل آگاه تاثیر برنامه‌های انتخاباتی بر مقاومت و بخصوص اصول ثابت ملی را کم اهمیت دانستند.

وسیم بزی نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی گفت: در دل این انتخابات نوعی همه پرسی هم وجود داشت که طی آن حامیان مقاومت ثابت کردند پیوسته همراه با رهبر مقاومت در حد و اندازه چالش‌ها ظاهر می‌شوند و الگویی از وفاداری و حمایت از رهبری مقاومت و خون‌هایی که شهدای مقاومت تقدیم کردند ارائه می‌کنند.

در ادامه گزارش آمده است: انتخابات پارلمانی لبنان در دو مرحله داخلی و خارجی برگزار شد و طی آن حزب الله و جنبش امل توانستند همه کرسی‌های اختصاص یافته به شیعیان در همه حوزه‌های انتخابیه را از آن خود کنند. بسیاری از مناطق لبنان شاهد شادی و خوشحالی مردم از این پیروزی بودند. پارلمان آینده لبنان چالش‌های زیادی پیش رو خواهد داشت که مسائل اقتصادی و بازپس گرفتن اموال مردم از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

در پایان گزارش آمده است: انتخابات پارلمانی لبنان به پایان رسید و اوضاع پس از انتخابات منتظر جناح بندی‌های فراکسیون‌ها در پارلمان جدید است و چشمان مردم همچنان به موضوع ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور دوخته شده است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه