«سینما حقیقت» چهاردهم به روایت آمار
کد خبر: ١٦٢٦٥٥ تاریخ انتشار: ٢٥ آذر ١٣٩٩ - ٢٠:٠٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
«سینما حقیقت» چهاردهم به روایت آمار

شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به تشریح آمار و برنامه‌های این دوره از جشنواره پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به تشریح آمار و برنامه‌های این دوره از جشنواره پرداخت.
 
«سینما حقیقت» چهاردهم به روایت آمار
 
شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» در گفتگو با ما درباره برنامه‌های این رویداد که از امروز ۲۵ آذرماه آغاز شه است، اعلام کرد: سامانه هاشور، خانه جشنواره «سینما حقیقت» است و همه افرادی که روی وب‌سایت جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، اعم از اعضای صنوف، اهالی رسانه، هنرجویان کارگاه‌ها، صاحبان آثار و مهمانان ویژه می‌توانند به‌صورت رایگان از تمامی برنامه‌های نمایشی و آموزشی و دیگر رویدادهای «سینما حقیقت» استفاده کنند.
 
وی عنوان کرد: عموم علاقمندان نیز با مراجعه به ۴ سامانه یادشده و تهیه بلیت تک سانس یا باکس کامل فیلم‌ها می‌توانند نسبت به تماشای آنلاین فیلم‌های مورد نظر خود اقدام کنند.
 
مدیر روابط عمومی جشنواره افزود: هر روز جشنواره، هر فیلمی که در جدول همان روز هست، از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ شب قابل بازبینی در این سامانه‌هاست و همه برنامه‌ها طی ۸ روز و براساس همین الگو به رویت مخاطبان درمی‌آید.
 
کارگاه‌ها چگونه برگزار می‌شود؟
 
صفاجو در ادامه صحبت‌های خود، به سمینارهای کارگاهی جشنواره اشاره کرد و گفت: این مسترکلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، همه‌روزه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برای هنرجویانی که ثبت‌نام کرده و درخواست آنها مورد تایید قرار گرفته است، به شکل آنلاین برگزار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: هر روز جشنواره چهاردهم «سینماحقیقت»، به نام و یاد یکی از بزرگان عرصه سینمای مستند نامگذاری شده است. امروز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه و در روز اول جشنواره، آیین بزرگداشت مرحوم خسرو سینایی مستندساز و فیلمساز مؤلف سینمای ایران برگزار خواهد شد که چندی پیش، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد. برنامه روز چهارشنبه هم به نکوداشت مهوش شیخ‌الاسلامی مستندساز برجسته کشور اختصاص یافته است.
 
صفاجو با اشاره به ثبت‌نام اهالی رسانه روی وب‌سایت جشنواره اظهار کرد: ۲۳۱ منتقد، نویسنده و خبرنگار سینما از رسانه‌های جمعی کشور متقاضی شرکت در این دوره جشنواره شده بودند که برای اکثر آنها دسترسی لازم به منظور ورود به پنل «سینماحقیقت» و تماشای تمامی فیلم‌های جشنواره صادر شده است.
 
پخش ۱۴۲ مستند در جشنواره چهاردهم
 
مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد: امسال ۱۴۲ فیلم مستند ایرانی در بخش‌های مسابقه ملی، جایزه شهید آوینی، کارآفرینی، کرونا و نمایش‌های ویژه به نمایش گذاشته می‌شوند. از این جمع، ۱۹ فیلم توسط بانوان مستندساز کارگردانی شده که نشان از حضور ۱۳.۳ درصدی زنان در بخش‌های مختلف ملی سینماحقیقت دارد.
 
وی افزود: امسال درصد مشارکت مستندسازان شهرستانی هم با ۶۰ فیلم در بخش‌های مختلف ملی «سینماحقیقت»، ۴۲.۲ درصد است که بسیار قابل توجه بوده و دقیقاً ۵۰% رشد نسبت به آمار سال گذشته (۴۰ فیلم) نشان می‌دهد.
 
صفاجو اظهار کرد: میزان مشارکت بخش خصوصی در این دوره نیز با ۴۷ فیلم در بخش‌های ملی جشنواره، کمی بیش از ۳۳ درصد می‌شود که این آمار هم حائز اهمیت است.
 
مدیر روابط عمومی جشنواره «سینماحقیقت» با اشاره به این نکته که امسال بخش بین‌الملل جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبعات آن، به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، یادآور شد که ۲۵ فیلم منتخب خارجی در ۴ بخش بهترین‌های جهان مستند، نمایش‌های ویژه، پرتره و چشم‌انداز سینمای مستند شیلی به نمایش گذاشته می‌شوند.
 
وی در پایان گفت: مجموعه رویدادهای چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از طریق برنامه‌های اختصاصی تلویزیونی شبکه یک، شبکه دو، شبکه چهار، شبکه مستند، برنامه هفت شبکه سه، برنامه نردبان شبکه مستند، شبکه افق و برنامه‌های خبری شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهند شد. ضمن اینکه نسخه دیجیتال کاتالوگ فیلم‌ها و نشریه روزانه جشنواره هم از طریق سایت جشنواره قابل دسترسی است


برچسب ها: سینما حقیقت


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه