اینستاگرام تا ده سال آینده چه تغییراتی خواهد کرد؟
کد خبر: ١٦٢٣٩٢ تاریخ انتشار: ٢١ مهر ١٣٩٩ - ١١:٢١
صفحه نخست » مطالب وسط
اینستاگرام تا ده سال آینده چه تغییراتی خواهد کرد؟

در این گزارش برنامه اینستاگرام برای ده سال آینده به طور کامل شرح داده شده است.

 
به گزارش صابرنیوز، شبکه اجتماعی اینستاگرام چند سالی است که به یکی از برترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. حق مالکیت این شبکه اجتماعی فعلا درانحصار فیسبوک قرار دارد و این شرکت مالکیت اینستاگرام را بر عهده دارد. این شبکه اجتماعی در چند سال گذشته تغییرات زیادی داشته که یکی از عوامل بسیار مهم تاثیرگذار روی آن انتقال مالکیت این شبکه اجتماعی به فیسبوک است. تغییرات اینستاگرام تنها به بخش‌های ظاهری این شبکه مربوط نمی‌شود و فیسبوک سعی کرده تا جای ممکن امکانات بیشتری را به اینستاگرام اضافه کند تا از این طریق بتواند کاربران بیشتری را جذب این شبکه اجتماعی کند.
 
چند روز پیش نیز تولد ۱۰ سالگی این شبکه اجتماعی بود و اینستاگرام با عرضه یک بروزرسانی این روز را جشن گرفت و امکان تغییر لوگوی این شبکه اجتماعی را در دسترس کاربران آن قرار داد. اما همانطور که این شبکه اجتماعی از زمان آغاز به کار خود تاکنون تغییراتی داشته، پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز با تغییراتی همراه شود که در ادامه قصد داریم برخی از آن‌ها را شرح دهیم.
 
 
افتتاح فروشگاه آنلاین اینستاگرام در سال ۲۰۲۱
پیش بینی می‌شود این شبکه اجتماعی در سال آینده فروشگاه اختصاصی خود را افتتاح کرده و به کاربران امکان خرید مستقیم کلیه محصولات موجود در تصاویر این شبکه اجتماعی را از فروشگاه اینستاگرام می‌دهد. ظاهرا در این قابلیت کاربران امکان استفاده از قابلیت نشانه گذاری محصولات در برنامه Pinterest را خواهند داشت که باعث می‌شود کاربران بهترین قیمت و یا محصولات مشابه به یک محصول را پیدا و اقدام به خریداری آن‌ها کنند.
 
همگام سازی اینستاگرام و واتساپ در سال ۲۰۲۲
طبق تحقیقات انجام شده، پیامرسان اینستاگرام به طور کامل با پیامرسان واتساپ و بخش SMS گوشی‌های هوشمند امکان همگام سازی دارد و احتمال می‌رود فیسبوک این پیامرسان را به طور کامل با دو نرم افزار اعلام شده مرتبط سازی کند. علاوه بر این پیش بینی می‌شود اینستاگرام در دو سال آینده میلادی سرویس اشتراک ویدئوی خود را راه اندازی کند که این سرویس بی شک به رقیب اصلی نتفلیکس و FLICKS تبدیل خواهد شد و در صورتی که اینستاگرام بتواند حق اشتراک فیلم‌های روز را نیز در اختیار بگیرد، به قدرتمندترین نرم افزار پخش فیلم در جهان تبدیل خواهد شد و به نوعی تمام رقبای خود را کنار خواهد زد.
 
 
ایجاد درگاه‎‌های پرداخت ویژه اینستاگرام در سال ۲۰۲۳
انتظار می‌رود اینستاگرام در آینده از امکاناتی نظیر IG CODES، IG CARD و INSTA TAP POINTS بهره برداری کند که باعث می‌شود خرده فروشان بتوانند اجناس خود را از طریق این درگاه‌های پرداخت و بدون نیاز به انتقال به درگاه بانکی به فروش برسانند. استفاده از این قابلیت‌ها باعث می‌شود کاربر بتواند خرید‌های خود را با تخفیف‌های اعمال شده از سوی اینستاگرام خریداری کند.
 
گفتنی است؛ که احتمال عرضه امکان MYSTERY BOX CRAZE نیز در آینده وجود دارد که اینستاگرام به طور تصادفی در آن مواردی را قرار داده و کاربران با خرید این بسته‌ها می‌توانند محصولاتی را به صورت شانسی به دست آورند. احتمال اضافه شدن قابلیت Uber clone که به کاربران امکان ارسال ویدئو از محیطی که در آن قرار دارند برای دریافت تاکسی را می‌دهد نیز وجود دارد.
 
 
افزایش تنظیمات حریم شخصی اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
برای سال ۲۰۲۴ اینستاگرام در نظر دارد تا تنظیمات مربوط به حریم شخصی و میزان نظارت والدین بر روی استفاده کودکان از فضای مجازی را تا جای ممکن افزایش دهد و به این ترتیب اولیا می‌توانند نظارت کاملی روی عملکرد فرزندان خود داشته باشند.
 
عرضه قابلیت مربوط به عینک‌های هوشمند برای اینستاگرام در سال ۲۰۲۵
در سال ۲۰۲۵ به احتمال بسیار زیاد اینستاگرام از قابلیت INSTAGRAM LENS رونمایی خواهد کرد که روی عینک هوشمند اپل و سامسونگ اجرا می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود تا کاربر بتواند افکت‌های مورد نظر خود را به سرعت روی صورت افرادی که در خیابان هستند اعمال کند. علاوه بر این ظاهرا قابلیت جدید اینستاگرام می‌تواند تمامی جزئیات صورت افراد را تغییر دهد که شامل بزرگ‌تر شدن لب، پر شدن مژه کاربران، پر رنگ شدن آسمان و رنگ سبزه‌ها می‌شود.
 
ساخت یک سخت افزار جاسوسی توسط فیسبوک در سال ۲۰۲۶
در سال ۲۰۲۶ اینستاگرام امکان استفاده از تراشه‌های کوچک بی سیم که به گردنبند افراد نصب می‌شود را به کاربران خواهد داد که مستقیم به سرویس Instagram Lens متصل می‌شوند و می‌تواند ویدئویی دقیق از محل حضور کاربران ضبط کند. این قابلیت بیشتر برای افرادی که قصد جاسوسی یا ضبط دوربین مخفی از محلی را دارند به کار خواهد آمد.
 
 
کدنویسی مجدد افکت‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۷
احتمال دارد در این سال اینستاگرام کدنویسی‌های مربوط به افکت تصاویر خود را بازنویسی کند تا از این طریق تحولی جدید در این شبکه اجتماعی صورت گیرد. هنوز درباره تغییرات دیگری که در این سال روی اینستاگرام اعمال خواهد شد اطلاعاتی منتشر نشده است و باید در آینده‌ای نزدیک منتظر انتشار اخباری درباره آن ماند.
 
نهاد‌های نظارتی بر این باورند که فیسبوک قصد دارد ظاهر اینستاگرام را به طور کلی تغییر داده تا بتواند در این سال باز هم کاربران خود را از بخش ظاهری نرم افزارش راضی نگه دارد.
 
استفاده از قابلیت واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۸ در اینستاگرام
در سال ۲۰۲۸ شرکت فیسبوک موارد مربوط به قابلیت واقعیت افزوده را به نرم افزار خود اضافه خواهد کرد تا کاربران از این پس بتوانند حتی روی ویدئو‌ها نیز از واقعیت افزوده استفاده کند. این قابلیت‌‍ بیشتر برای بخش فروشگاه اینستاگرام به درد کاربران خواهد خورد و آن‌ها با استفاده از این قابلیت می‌توانند به طور کامل کالای مورد نظر خود را بررسی و سپس اقدام به خرید آن‌ها کنند.
 
اضافه شدن ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۹ به اینستاگرام
احتمال ساخت یک ارز دیجیتال توسط اینستاگرام در این سال وجود دارد، در صورتی که اینستاگرام این اقدام را عملی کند، باید شاهد رشد بی سابقه سهام مربوط به شرکت فیسبوک و حضور رسمی این شرکت در میان شرکت‌های موثر در بحث ارز دیجیتال و اقتصاد جهانی باشیم.
 
 
مدیر اینستاگرام کاندید ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد
مارک زاکربرگ چندی پیش پیشنهاد خود برای انتصاب به فرامنداری سیلیکون را از دست داد، حال اخباری در فضای منتشر شده است که این میلیاردر قصد دارد در این سال خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده کند و در صورت رسیدن این شخص به اهداف خود در این بازه زمانی ۱۰ ساله، باید منتظر حضور وی در میان رئیس جمهورهای آمریکا باشیم.
 
با این حال موارد یاد شده همگی از سخنان مدیران اینستاگرام در بازه‌های مختلف زمانی برداشت شده‌اند و برای قطعی شدن هر کدام از آن‌ها باید تا زمان معرفی رسمی این قابلیت‌ها از سوی اینستاگرام منتظر ماند.
 


برچسب ها: اینستاگرام


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه