نانسی پلوسی: مردم در سراسر آمریکا گرسنه و بیکارند
کد خبر: ١٦٢٠٤٧ تاریخ انتشار: ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٩ - ١٠:٢٩
صفحه نخست » آخرین اخبار
نانسی پلوسی: مردم در سراسر آمریکا گرسنه و بیکارند

وضعیت آمریکا زیر سایه شیوع ویروس کرونا روز به روز بدتر می‌شود، طوری که رئیس‌مجلس نمایندگان این کشور با اعلام اینکه «مردم در سراسر آمریکا گرسنه و بیکارند» خواستار اتحاد هر دو حزب برای مقابله با این بحران شد. آمریکا بدترین وضعیت را بین تمام کشورهای درگیر با این ویروس دارد و برخی منابع می‌گویند، کرونا بیکاری در آمریکا را به عدد 40 میلیون نفر رسانده است!

 آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان حاکی است تا عصر دوشنبه(دیروز) 4 میلیون و820 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه بیش از 317 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در آمریکا شمار فوتی‌ها همچنان تصاعدی است و دیروز شمار تلفات در این کشور91 هزار نفر را رد کرد. بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های این کشور «دونالد ترامپ» را مقصر وضعیت موجود می‌دانند.
گزارش‌های متعدد می‌گویند «اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است» و شمار بیکاران نیز در این کشور به 40میلیون نفر رسیده که رقم بی‌سابقه‌ای است. به گفته «برنی سندر» سناتور برجسته دموکرات، «همه‌گیری کرونا هر روز راه‌هایی را که آمریکا از آن طریق فقرا و اقشار ضعیف را پشت سر می‌گذارد، پررنگ‌تر می‌کند. میلیون‌ها کارگر بدون حقوق مانده‌اند. نیمی از مردم ما چشمشان به حقوق هفتگی است و ۸۷ میلیون نفر یا بدون پوشش بیمه هستند یا بیمه ضعیفی دارند. با شیوع ویروس بسیاری از کسب‌وکارها و صنایع بزرگ و کوچک تعطیل و جمعیت انبوهی به بیکاران اضافه شده است».
دیروز رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتقاد از مدیریت دولت ترامپ در این بحران هشدار داده، مردم در سراسر آمریکا گرسنه و بیکار هستند و باید فکری برای این وضعیت شود: «ما زمان را از دست دادیم اما نباید از پا بایستیم مردم در سراسر آمریکا گرسنه هستند. گرسنگی صبر نمی‌شناسد. مردم در سراسر آمریکا بیکار هستند این موضوع صبر نمی‌شناسد. مردم نمی‌دانند چگونه باید اجاره خانه‌های خود را در سراسر کشور پرداخت کنند».
رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا که با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت‌و‌گو می‌کرد در ادامه با ‌اشاره به افزایش روزافزون آمار جان‌باختگان بر اثر کرونا، اتحاد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان علیه این ویروس را خواستار شد:« حدود ۹۰ هزار آمریکایی به سبب وجود این ویروس وحشتناک، جان خود را از دست داده‌اند. ما اختلافاتمان هر چه که باشد باید در مبارزه با این دشمن جان و زندگی مردم آمریکا، به یکدیگر بپیوندیم. ۹۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند».
افزایش خودکشی
بیکاری و گرسنگی تنها مشکل آمریکا در شرایط شیوع کرونا نیست بلکه بر اساس گزارش‌ها این روزها مردم این کشور با مشکلات روانی نیز زیر سایه کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. روزنامه «تاگس شاو» آلمان در گزارشی به تاثیرات روانی شیوع کرونا بر جامعه آمریکا پرداخته و نوشته: «انزوا، نگرانی درباره پول و یک احساس ضعف و بی‌قدرتی از زمان شیوع بحران کرونا زندگی روزمره بسیاری آمریکایی‌ها را در بر گرفته است. در این شرایط دانشمندان آمریکایی نگرانند که تعداد خودکشی‌ها و موارد سوء مصرف مواد مخدر در این کشور افزایش یابد». در بخشی از گزارش این رسانه آمده: «ویروس کرونا نه تنها زندگی آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار‌ داده بلکه تاثیرات زیادی روی سلامت روان انسان‌ها هم داشته است. به‌خصوص افرادی که پیش از این بحران هم از نظر روانی مشکل داشتند حالا در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار دارند. احساس ناامیدی و ترس این هفته‌ها در بسیاری از شهروندان آمریکایی وجود دارد. در برخی ایالات آمریکا از اواسط ماه مارس(اسفند) قواعد قرنطینه حاکم است. بیکاری گسترده در این کشور رکورد بالایی را به‌دست آورده است. همچنین احساس ناامنی و ترس از آن چیزی که در آینده قرار است اتفاق بیفتد وجود دارد».
75 هزار نفر دیگر خواهند مُرد
 این گزارش در ادامه می‌افزاید: «دانشمندان آمریکایی هشدار می‌دهند که در چند سال آینده تا 75 هزار آمریکایی دیگر یا از طریق مصرف الکل و مواد مخدر و یا خودکشی جان خود را از دست خواهند داد. رئیس‌ مرکز «رابرت گراهام» در واشنگتن که در یک بررسی درباره این موضوع مشارکت داشته است در این باره می‌گوید: «از دست دادن شغل و ترس‌های موجودیتی بیشتر از همه منجر به خودکشی می‌شود. عامل دوم انزوای عمیق اجتماعی است که چنین چیزی را با این وسعت نه در آمریکا و نه جای دیگری تجربه نکرده بودیم.»
 در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «مشاوره‌های تلفنی و خطوط تلفن مربوط به موارد استرس شهروندان آمریکایی این روزها شاهد افزایش شدید تماس‌ها است.«نانسی لوبین»، از کارشناسان این خطوط تلفن بحران در این باره می‌گوید« در دوران کرونا همچنین افرادی که هیچ‌گونه فشار افسردگی ندارند هم دچار مشکل شده و تماس می‌گیرند. ما به صورت روزافزون شاهد افزایش تاثیرات قرنطینه هستیم. خشونت‌های خانگی حدود 48 درصد افزایش پیدا کرده است. سوءاستفاده‌های جنسی هم 44 درصد رشد داشته است».
رها کردن آمریکا
روزنامه آمریکایی یو اس‌ای تودی نیز در گزارشی به جنبه دیگری از تاثیر کرونا بر از دست رفتن اعتبار و حیثیت آمریکا پرداخته و نوشته «کشورها همکاری با آمریکا را رها می‌کنند». در بخشی از این تحلیل که به قلم «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کنتیکت» با عنوان  «ترامپ در بحبوحه کرونا رئیس‌جمهور بزرگی برای چین بوده و نه آمریکا» آمده: «سیاست ترامپ در قبال چین بسان یک هدیه بسته‌بندی شده از طلا به پکن بوده و باعث شده فضایی برای تحکیم قدرت این کشور در داخل و خارج را فراهم کند و اکنون در حالی که ترامپ در صدد است تا توجه افکار عمومی از عدم موفقیت فاجعه‌بار در واکنش به مهار ویروس کرونا را از بین ببرد، او در حال گرم گرفتن با چین است. ترامپ امیدوار است هیچ کس متوجه نشود که او بهترین رئیس‌جمهور آمریکا در خدمت به منافع چین در تاریخ کوتاه آمریکا بوده است».




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه