اگر متخصصان در دولت تصمیم می‌گرفتند /تخلفات بودجه و ارز پیش نمی‌آمد
کد خبر: ١٦٢٠٠٦ تاریخ انتشار: ١٣ ارديبهشت ١٣٩٩ - ١٠:٢٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
اگر متخصصان در دولت تصمیم می‌گرفتند /تخلفات بودجه و ارز پیش نمی‌آمد

 عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: برنامه و بودجه دولت پس از هفت سال، همچنان نامتوازن کار می‌کند.
مهدی آیتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در گفت‌‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: با آغاز دوره دوم دولت روحاني برخي در درون دولت به‌گونه‌اي عمل مي‌کنند که گويا آنها رئيس‌جمهور هستند و به تنهايي قصد دارند حرف خود را به کرسي بنشانند. اين افراد با عملکرد و صحبت‌هاي خود در راه دولت مانع‌تراشي مي‌کنند. حلقه نزديک به رئيس‌جمهور در همان سال اول دولت دوازدهم افرادي را که براي دولت تبديل به سرمايه اجتماعي شده بودند را محدود کرد و عملا اجازه فعاليت مفيد و موثر را ندادند و عملا با اين اقدام نخست به خودشان لطمه وارد کردند. وی اضافه کرد: در همين راستا شاهد بوديم فعال‌ترين شخص دولت روحاني يعني معاون اول ايشان عملا از گردونه اجرايي کشور خارج و صرفا به يک مقام تشريفاتي در دولت بدل شد. مديران عالي دولت در سطح استان‌ها نيز گرفتار اين گرداب شدند و در عرصه تصميم‌گيري‌ها خلل بزرگي به‌وجود آمد. اين اختلافات به سرعت نمود پيدا کرد و شاهد بوديم که کار دولت هر روز در يک نقطه گره مي‌خورد و عرصه براي عملکرد بهتر سخت‌تر مي‌شد.
آیتی گفت: اين انتقاد به‌صورت جدي به روحاني وارد است که حتي نتوانست از عملکرد خود به خوبي دفاع کند و اين در سال‌هاي آخر دولت به ساير موارد نيز شيوع کرد تا جايي که شاهد هستيم دولت در بحران کرونا براي توزيع بسته معيشتي نيز با مشکل مواجه شده است. مردم در جريان خطر شيوع کرونا در يک ازدحام غيراصولي به اجبار پشت درهاي مراکز ثبت نام سيمکارت ايستاده‌اند و جان خود را به خطر انداخته‌اند زيرا دولت نتوانسته براي اين امر ساده يک برنامه‌ريزي اصولي انجام دهد و با رفتارهايي از اين قبيل عملا به مخالفين خود بهانه داده است.
این فعال اصلاح‌طلب همچنین گفته است: هفت سال است که همه به دولت اخطار و تذکر مي‌دهند که نوبخت در سازمان برنامه و بودجه که جايگاهي بسيار مهم دارد نمي‌تواند به خوبي عمل کند. تمامي وزارتخانه‌ها و استانداري‌ها و مجموعه‌هاي زير نظر دولت از ايشان گلايه دارند و علاوه بر اينها عملکرد ايشان در سازمان برنامه و بودجه به هيچ‌وجه موفقيت‌آميز نبوده است و نياز است با نگاهي ديگر برنامه‌هاي اين سازمان را که بر تمام تصميم‌گيري‌هاي کشور موثر است، پيش برد. مجلس همسو با دولت بارها به ايشان انتقاد کرد و به دولت پيشنهاد داد تا ايشان را تغيير دهد اما به علت اينکه روحاني عملکرد ضعيفي دارد مجبور است حلقه اطراف خود را حفظ کند و اين عمل را حتي با وجود اينکه بيشترين ضربه را به خود روحاني وارد مي‌کند اما ناچار به ادامه آن است. عدم تصميم‌گيري مناسب در مورد بحران دلار در سال‌هاي گذشته سبب شده است تا امروز دولت تخريب شده و حق را به ديوان محاسبات بدهند. چرا تصميمات اقتصادي در دولت روحاني به وسيله متخصصين گرفته نمي‌شود تا اينگونه مشکلات
پيش نيايد؟




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه