رونمایی مرکل از منطق جدید غرب «هر کس اسرائیل را به رسمیت نشناسد تروریست است»!
کد خبر: ١٦٢٠٠٥ تاریخ انتشار: ١٣ ارديبهشت ١٣٩٩ - ١٠:١٨
صفحه نخست » تیتر یک
رونمایی مرکل از منطق جدید غرب «هر کس اسرائیل را به رسمیت نشناسد تروریست است»!

آلمان در اقدامی ناگهانی و بدون مقدمه، تمام گروه‌های وابسته و غیر وابسته به حزب‌الله لبنان را «تروریستی» اعلام و به منازل و مساجد مسلمانان این کشور حمله کرد! اقدامی که دولت مرکل می‌گوید برای آن بوده که این گروه «اسرائیل» را به رسمیت نمی‌شناسد. بن سلمان و نتانیاهو از این اقدام به شدت ذوق زده شده‌اند.

 
دولت آلمان و صدر اعظم آن «آنگلا مرکل» به نظر می‌آید تصمیمی گرفته‌اند که بیش از آنکه در بر دارنده منافع آنان باشد، در جهت تأمین خواسته‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست. آلمان سال‌ها می‌کوشید با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ ارتباطش با حزب‌الله را هر جور که شده حفظ کند، اما به یک‌باره از آن مسیر منصرف شد.
دولت آلمان خیلی غیر منتظره حزب‌الله لبنان را به طور کلی تروریستی خواند، همچنین به گزارش «رویترز» و «سی‌ان‌ان» و دیگر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، پلیس آلمان روز پنجشنبه همزمان با این اقدام به مساجد، منازل و مراکز فرهنگی مسلمانان حمله کرد تا هرکس را که فکر می‌کند علاقه مند به این گروه بوده و از آن حمایت می‌کند دستگیر کند. گفته می‌شود، حدود 1 هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت
می‌کنند.
البته هنوز مشخص نیست چه تهدید یا تطمیعی در پس پرده بوده که آلمان دست به چنین کاری زده؛ سال پیش بود که «نیلسن آنن»، معاون وزارت امور خارجه آلمان، در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «اشپیگل» گفته بود برلین قصد ندارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار دهد! در واقع روش آلمان تا این زمان این بود که «شاخه نظامی» این گروه مقاومت را از «شاخه سیاسیِ» آن تفکیک کند.
دولت آلمان اما عذر عجیبی برای این اقدامش بیان کرده. به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در اولین اظهار نظر گفته: «حزب‌الله حق اسرائیل برای موجودیت را انکار می‌کند، به خشونت و ترور تهدید می‌کند و به نو‌سازی گسترده زرادخانه موشکی خودش ادامه می‌دهد.» البته این سیاستمدار آلمانی توضیح نداده که چرا آلمان به یک‌باره متوجه این مهم شده است، چراکه حزب‌الله هیچ گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناخته است.
اما در مورد ادعای تهدید به خشونت و ترور هم، این سیاست‌پیشه ژرمن نگفته است در مقابل دولتی که صراحتاً از اقدامات خشونت‌آمیز خود مثلاً در ترور دانشمندان دیگر کشورها صحبت و دفاع می‌کند، باید چه کرد؟ اگر بر فرض حزب‌الله به خشونت تهدید می‌کند، در مقابل رژیمی که تمام قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و با هواپیماهایش کشوری را که با او در جنگ نیست را بمباران می‌کند، یا یک نسل‌کُشی تدریجی در فلسطین به را‌انداخته و... باید چه کرد؟ و همچنین این سیاستمدار نگفته چرا کشورش نسبت به اقدامات این رژیم چرا چنین اقدامی نمی‌کند؟ همین دیروز خبر رسید صهیونیست‌ها قنیطره سوریه را بمباران کردند.
خوشحالی آل‌سعود
این اقدام آلمان در صحنه جهانی با واکنش‌های فراوانی مواجه شده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی از اقدام آلمان به ذوق آمدند. به گفته برخی کارشناسان و رسانه‌ها حتی صهیونیست این اقدام آلمان تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. در این میان، سفیر آمریکا در آلمان ضمن استقبال از این اقدام خواستار ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در کل اتحادیه اروپا شد. همچنین، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان در کشور‌های بیشتری شد.
وزارت خارجه آل‌سعود(پدر جد تروریست‌های تکفیری) نیز اعلام کرده که از این تصمیم آلمان استقبال می‌کند. به نوشته «العربیه»، ریاض همچنین مدعی شده که این اقدام، گام مهمی در چارچوب مبارزه با تروریسم در سطح جهانی و منطقه‌ای است. وزارت خارجه دولت مستعفی! یمن هم از قافله عقب نمانده و روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از تصمیم آلمان استقبال کرده است!
واکنش مقاومت
جریان مقاومت هم ساکت ننشسته است. به گزارش «اسپوتنیک»، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای اقدام آلمان را محکوم و تأکید کرده که این اقدام در خدمت طرح‌های مخرب رژیم صهیونیستی است. جنبش انصارالله یمن در ادامه بر حمایت و ایستادگی این جنبش در کنار حزب‌الله و همبستگی خود با آن تأکید کرده است.
به گزارش شبکه خبری «المیادین»، وزارت خارجه سوریه هم در بیانیه‌ای اعلام کرده: «تصمیم دولت آلمان... به معنای اذعان رسمی به نقش این حزب [حزب‌الله لبنان] در ناکام گذاشتن طرح‌های غرب است و ثابت می‌کند که آلمان تسلیم دیکته‌های صهیونیسم جهانی شده و از سیاست‌های آمریکا تبعیت می‌کند.»
همچنین جبهه آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، ضمن محکوم کردن این اقدام آلمان، گفته که این تصمیم با طرح هدف قرار‌دادن تمامی گروه‌های مقاومت توسط رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا با همکاری هم‌پیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی‌شان در منطقه بی‌ارتباط نیست.
رهبر انقلاب مدت‌ها پیش گفته بودند: «حزب‌الله پیکره‌ رشید خود را در دنیای اسلام دارد نشان می‌دهد. حالا گیرم که فلان دولتِ فاسدِ وابسته‌ توخالیِ... حزب‌الله را مثلاً محکوم کند؛ خُب به درک! چه اهمیتی دارد؟! حزب‌الله آن‌جا مثل خورشید می‌درخشد.» آنچه عیان است این است که حزب‌الله مثل گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد، چه این محکومیت‌ها از طرف این دولت‌ها باشد چه نباشد، اما این پرسش همچنان مطرح خواهد بود که واقعا چه شد آلمان به این تصمیم رسید؟ 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه