آمریکا ممکن است رکورددار مرگ و میر در اثر کرونا شود
کد خبر: ١٦١٨٩٥ تاریخ انتشار: ٢٥ اسفند ١٣٩٨ - ١٠:٥٥
صفحه نخست » آخرین اخبار
آمریکا ممکن است رکورددار مرگ و میر در اثر کرونا شود

 برخی رسانه‌های آمریکایی نسبت به وخامت اوضاع در این کشور در اثر شیوع کرونا هشدار می‌دهند. برخی از این رسانه‌ها احتمال می‌دهند شرایط مرگ و میر حتی از ایتالیا هم بدتر شود. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت احتمال دارد بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون آمریکایی به ویروس مبتلا شوند که می‌تواند به مرگ ۲۰۰ هزار الی 1/7 میلیون نفر ختم شود. نیویورک تایمز اندکی گزارش تکان‌دهنده‌ای را منتشر کرد. این گزارش درباره تحقیقی است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی. دی. سی.) ماه گذشته انجام داده و تاکنون منتشر نشده است. این تحقیق شامل مدل‌سازی آینده کروناویروس در آمریکا بر اساس داده‌های موجود است. در این مدل‌سازی وضعی تصور شده که مداخله جدی از سوی دولت برای کنترل کروناویروس انجام نشود. در این وضعیت، بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون آمریکایی می‌توانند به ویروس مبتلا شوند که به مرگ ۲۰۰ هزار الی 1/7 میلیون نفر خواهد انجامید. در این میان 2/4 الی ۲۱ میلیون نفر به بستری شدن نیاز خواهند داشت در حالی که ظرفیت کنونی بیمارستان‌های آمریکا ۹۲۵ هزار تخت است.
در همین حال لس آنجلس تایمز نوشت: در حالی که آمار رسمی آمریکا درباره تعداد آلودگی به ویروس کرونا حدود ۸۰ نفر است، محققان می‌گویند احتمالا ده‌ها هزار نفر در آمریکا به این ویروس آلوده شده‌اند و دولت، آمار درست را منتشر نمی‌کند. محققان تخمین می‌زنند تا اول مارس (۱۱ اسفند) این ویروس تا ۱۰ هزار نفر را آلوده کرده بود که هنوز شمارش نشده‌اند. بر اساس یک سناریوی واقع گرایانه‌تر تعداد آنها به راحتی می‌تواند ۹۴۸۴ نفر باشد.
در حالی که شهردار واشنگتن دی‌سی در پایتخت وضعیت اضطراری اعلام کرده، نشریه وایس به نقل از کارشناسان نوشت ممکن است شیوع ویروس کرونا در آمریکا مخرب‌تر از ایتالیا بشود. فرانسوآ بولو، مدرس داده‌پردازی علوم بیولوژی در دانشگاه کالج لندن گفت: «مورد آمریکا یک مورد ویژه است. وضعیت ممکن است در آمریکا بدتر باشد. آمریکا در گرفتن تست کرونا بسیار عقب است.»
نبود بیمه همگانی و پیش‌بینی مرخصی به هنگام بیماری برای کارگران و کارمندان آمریکایی یک مشکل بزرگ است. در آمریکا بسیاری از کارگران و کارمندان از مرخصی با حقوق به هنگام بیماری برخوردار نیستند. به همین علت به احتمال قریب به یقین، بسیاری از آنها با مخفی نگه داشتن بیماری خود سرکار خواهند رفت و همین موضوع به شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهد انجامید.
به گزارش نشریه وایس، بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی تحت هیچ پوشش بیمه درمانی قرار ندارند. برای این گروه هر بار رفتن به مطب دکتر ممکن است حدود ۱۰۰ دلار خرج بردارد. حتی بخش بزرگی از کسانی که در آمریکا بیمه درمانی خصوصی یا بیمه پزشکی گروهی از طریق کارفرما دارند باید بخشی از هزینه‌های درمانی خود را تقبل کنند. همین دو عامل می‌تواند هزاران آمریکایی را از رفتن به دکتر منع کند و علاوه‌بر بالا بردن شانس مرگ و میر، به انتقال ویروس در میان آنها را شتاب بخشد. به همین دلیل ممکن است آمار قربانیان این ویروس در ایالات متحده بسیار بالاتر از ایتالیا باشد و بنابر پیش‌بینی کارشناسان آمریکایی، به چند صد هزار نفر افزایش دهد.
دکتر لیندا لی از متخصصان موسسه فناوری پزشکی «یو.وی انجل» هم به شبکه فاکس نیوز گفت «در بهترین شرایط، ویروس کرونا ۱۰ برابر یک اپیدمی بزرگ آنفلوآنزا خواهد بود و در بدترین حالت به همه‌گیری مرگباری بدل خواهد شد که جان میلیون‌ها آمریکایی را خواهد گرفت. بنابر مدلی که متخصصان بالینی دانشگاه جان هاپکینز تهیه کرده‌اند احتمال دارد که جمعیتی میان ۲۰۰ هزار تا دو میلیون و ۹۰۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شوند و نیاز به بستری شدن داشته باشند اما سیستم درمانی و ظرفیت بیمارستانی آمریکا نمی‌تواند به آنها خدمات عرضه کند.»
هفته گذشته دکتر اریک تونر، متخصص مرکز امنیت سلامت دانشگاه جان هاپکینز به نیویورک تایمز گفته بود: «همین حالا وقتی در میانه فصل آنفولانزا قرار می‌گیریم، تقریبا تمام اتاق‌های آی‌سی‌یو پر می‌شود از بیمارانی که نیاز به دستگاه‌های کمک-تنفسی دارند... در صورت شیوع ویروس کرونا ما با دردسر بزرگی روبرو خواهیم بود.» در این گزارش نیویورک‌تایمز آمده بود که بنابر یک بررسی دولت آمریکا، این کشور در صورت مواجهه با یک اپیدمی بیماری‌های ریوی، دست کم به ۷۴۰ هزار دستگاه کمک تنفسی نیاز دارد حال اینکه تعداد دستگاه‌های کمک تنفسی موجود در سراسر آمریکا حدود ۶۲ هزار دستگاه است.
چنانچه مدل استفاده شده برای این پیش‌بینی‌ها به واقعیت نزدیک شود، ممکن است صدها هزار آمریکایی دارای نیاز فوری به دستگاه کمک تنفسی نتوانند به موقع آن را دریافت کنند. بنا بر گفته دکتر توماس آر. فریدمن، رئیس‌سابق مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا «آن وقت این پزشکان و پرستاران خواهند بود که باید با تصمیمی سرنوشت‌ساز در حد مرگ و زندگی برای گزینش بیماران بگیرند.»
دونالد ترامپ روز جمعه به خاطر گسترش بیماری کرونا در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه