هندوهای تندرو به جان مسلمانان افتادند/ نخست‌وزیر غرب‌گرای هند با کمک آمریکا و اسراییل عرصه را بر مسلمانان تنگ کرد
کد خبر: ١٦١٨٣٦ تاریخ انتشار: ١٣ اسفند ١٣٩٨ - ١٠:٥١
صفحه نخست » تیتر یک
پیامد چرخش‌های هند به سمت مستکبران
هندوهای تندرو به جان مسلمانان افتادند/ نخست‌وزیر غرب‌گرای هند با کمک آمریکا و اسراییل عرصه را بر مسلمانان تنگ کرد

نارندا مودی به یکی از سیاست مداران مورد علاقه کشورهای غربی تبدیل شده است. او اولین مقام هندویی هست که به سرزمین های اشغالی سفر کرده و پای جنایتکارانی چون نتانیاهو را به کشور خود باز کرده است.

به گزارش صابرنیوز، دستگیری، سرکوب و کشتار چند ماه است که پاسخ دولت هند به مسلمانان است. این درحالی است که مسلمانان تنها حقوق اولیه خود را میخواهند اما نارندامودی با سیاست های تفرقه افکنانه خود گروه های افراطی را هم به جان آنها انداخته است.
 
سال 2014 که حزب تندرو بهاراتیا در هند قدرت گرفت و نارندا مودی نخست وزیر این کشور 72 ملت شد مسلمانان هند نگران سیاست های نژاد پرستانه او شدند. آنها نگران بازگرداندن نظام طبقاتی به هند بودند. البته این ترس بدون دلیل و شواهد نبود، چرا که حزب بی جی پی بهاراتیا در ماجرای اسفناک تخریب مسجد بابری سابقه تندروی داشته است. همین سابقه حتی باعث شده بود که پس از شورش هندوها علیه مسلمانان در سال 2002 نارندامودی توسط آمریکا لغو ویزا شود و انگلیس روابط با او را قطع کند.
 
 اما حالا نارندا مودی به یکی از سیاست مداران مورد علاقه کشورهای غربی تبدیل شده است. او اولین مقام هندویی هست که به سرزمین های اشغالی سفر کرده و پای جنایتکارانی چون نتانیاهو را به کشور خود باز کرده است. این رفت و آمدها منجر به چندین قرارداد کشاورزی، هوانوردی، دفاع سایبری وامنیتی شد و آنها را در اسلام هراسی همگراتر از پیش کرد.
 
 
 همچنین روابط گرم و صمیمی وی با دونالد ترامپ در کنار رفتارهای نژادپرستانه وی باعث شده تا برخی وی را به عنوان ترامپ شبه قاره معرفی کنند.
 
 
حالا از اقدامات دولت نژادپرست مودی می توان به حذف نام و نشان‌های اسلامی از شهرها، لغو خودمختاری کشمیر و خشونت های گسترده علیه مسلمانان اشاره کرد 
 
 
علت درگیری ماه‌های اخیر چیست؟
در ماه‌های اخیر لایحه بازبینی تابعیت که در مجلس عوام و مجلس اعیان هند به تصویب رسید بحث برانگیز شد. طبق این لایحه دولت به مهاجران غیرقانونی کشورهای پاکستان، افغانستان و بنگلادش تابعیت خواهد داد، البته به شرط آنکه مسلمان نباشند!
همچنین بر اساس قانون جدید صدها هزار مسلمان نیز باید با مدارک و اسناد ثابت کنند که از قبل از سال ۱۹۷۱ در هندی‌ بوده اند، در غیر این صورت دیگر شهروند این کشور شناخته نمیشوند. این تبعیض آشکار باعث اعتراضات گسترده در ایالت های مختلف شده است. 
 
 
این اعتراضات که منجر به دستگیری هزاران نفر و شهادت ده‌ها مسلمان شده است بار دیگر با سفر دونالد ترامپ به هند شعله ور شد. ترامپ در حالی که رقیب بزرگ اقتصادی اش یعنی چین درگیری ویروس کرونا شده است به هند سفر کرد تا نشان دهد در پی ایجاد توازن اقتصادی است. این سفر بدون توجه به کشتار اقلیت دویست میلیونی مسلمانان در این کشور صورت گرفت و به نوعی تایید این سیاست های نژادپرستانه نیز به حساب میآید.
 
 
این روزها که نارندامودی زیر فشار افکار عمومی مسلمانان جهان است ترامپ قرارداد فروش تجهیزات نظامی به هند به ارزش سه میلیارد دلار را اعلام کرده تا پشتوانه خوبی برای ماشین سرکوب و نسل کشی مسلمانان باشد.
 
 
جنایات افراطی های هندو با پشتوانه نخست وزیر
حالا تصاویر شکنجه و کشتار مسلمانان این کشور توسط لباس شخصی ها دیده میشود. لباس شخصی هایی که شهروندان هندوی این کشور هستند و خود را برای هر جنایتی بدون مانع می بینند چراکه حزب نارندا مودی به همراه رژیم صهیونیستی و آمریکا در کنار آنها قرار دارد.
 
 
تنها در سه روز اول، خشونت میان هندو‌های افراطی و مسلمانان در حومه دهلی‌نو دستکم 40 کشته برجای گذاشت که اغلب آن‌ها به ضرب گلوله از پا درآمدند و بیش از ۲۵۰ نفر هم زخمی شدند. این درگیری در پی اعتراض به قانون جنجالی شهروندی شکل گرفت که تبعیض علیه مسلمانان تلقی می‌شود. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: رجانیوز




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه