امروز شنبه است، اما هیچ چیز عادی نیست!
کد خبر: ١٦١٨٠٥ تاریخ انتشار: ١٠ اسفند ١٣٩٨ - ١١:٠٩
صفحه نخست » مطالب وسط
انتقاد تند روزنامه اصلاح طلب از دولت
امروز شنبه است، اما هیچ چیز عادی نیست!

رسانه اصلاح طلب: هیچ چیز عادی نیست. خوابگاه‌های دانشجویی تعطیل شدند و دانشجوها را بدون اینکه از آنها حداقل یک تست کنترل افزایش حرارت بدن بگیرند...

به گزارش صابرنیوز، رئیس جمهور در اولین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: همان‌گونه که از بیماری دشوار آنفلوانزای H1N1 عبور کردیم از کرونا نیز عبور خواهیم کرد و از شنبه همه چیز به روال عادی برمی‌گردد.

این جمله خاص آقای رئیس جمهور که «از شنبه همه چیز به روال عادی برمی‌گردد» از همان ابتدا با برخی برداشت های متفاوت توسط کاربران شبکه های اجتماعی اجتماعی روبه رو شد.

با این وجود علی ربیعی سخنگوی دولت طی یادداشتی در روزنامه ایران درباره این اظهارات رئیس جمهور نوشته است: رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت گفته بود از روز شنبه (امروز) کارها به روال عادی بازخواهد گشت؛ منظور رئیس جمهوری در افواه و افکار عمومی به گونه دیگری برداشت شد درحالی‌که برای حاضران جلسه و مسئولان امر این مسأله به معنای روان شدن تصمیمات، پرهیز از تصمیمات متفرقه و متناقض، اجتناب از بخشی نگری و حاکم شدن انسجام و انضباط بیشتر در امور بود تا تصمیم‌گیری متمرکز و فرماندهی در ستاد ملی قوام یابد. منظور از عادی بودن برگشت به مصوبه تصمیم‌گیری متمرکز بود.

در همین حال یک روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت، طی یادداشتی انتقادی با برداشت و تفسیر خاص خود درباره سخنان رئیس جمهور و ارائه تصویری بحرانی از کشور نوشته است: امروز شنبه است و آنطور که آقای رئیس جمهور قول داده بود، هیچ چیز عادی نیست. چرا که خوابگاه‌های دانشجویی تعطیل شدند و دانشجوها را بدون اینکه از آنها حداقل یک تست کنترل افزایش حرارت بدن بگیرند، راهی شهر و شهرستان‌های خود کردند و فقط خدا می‌داند چند نفر از آنها سبب انتقال ویروس به خانواده خود شده‌اند؟ یا خود به ویروس مبتلا شده‌اند؟

روزنامه اصلاح طلب همدلی در ادامه نوشته است: امروز شنبه است و هیچ چیز عادی نیست ،چرا که با بی‌توجهی تیم بهداشتی دولت گویی که فراموش کرده باشد کرونایی هم در این جهان وجود دارد، لزوم جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی در جامعه و تجهیز و تهیه لوازم تست کرونا را فراموش کرد و حالا با جدی شدن آن تازه به دنبال کیت‌های آزمایش ویروس است، امروز هیچ چیز عادی نیست، چراکه براساس شواهد و پیام‌های مردمی بخش زیادی از این مردم دسترسی جدی به آزمایش تست کرونا ندارند و سرگردان در مراکز پزشکی قرار گرفته‌اند، در حالی که خواص تند تند آزمایش می‌دهند و با تفاخر و تبختر هم در صفحات مجازی خود ویدیویی از اینکه من هم کرونایی شدم پخش می‌کنند.

در ادامه این یادداشت از عملکرد دولت روحانی در برابر بیماری کرونا انتقاد شده و آمده است: امروز هیچ چیز عادی نیست؛ آقای روحانی! چرا در حالی که شما نتوانستید جلوی پروازهای متعدد به چین را بگیرید، امروز کشورهای دوست و برادر شما بدون کمترین فوت وقت یا لاپوشانی، مانع پروازهای ایران به کشورهای خودشان می‌شوند و شهروندان ایرانی سرگردان در فرودگاه‌ها چشم انتظار یک پرواز برای ورود به کشور هستند. همه چیز عادی نیست، چرا که با گذشت حدود 10روز هنوز هم در داروخانه‌ها ماسک و مواد ضدعفونی کننده پیدا نمی‌شود، در حالی که انبارهای احتکار این لوازم در حال پر شدن است. همه چیز عادی نیست، در حالی که جلوی توزیع ماسک و مایعات پایه الکل را در داروخانه‌ها به بهانه توزیع دولتی آن گرفته‌اند و هنوز کجا هستند آن باجه‌ها و دکه‌های توزیع عدالت‌محور ماسک؟. بله، آقای رئیس‌جمهور، امروز شنبه است و همه چیز عادی نیست.








 
منبع: جهان نیوز 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه