نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
دولت آیت الله رئیسی سیاست خارجی منفعل را تبدیل به دیپلماسی فعال با همسایگان کرد
کد خبر: ١٦٥٨١٨ تاریخ انتشار: ٢٨ اسفند ١٤٠٢ - ٠٩:١١
صفحه نخست » تیتر یک
دولت آیت الله رئیسی سیاست خارجی منفعل را تبدیل به دیپلماسی فعال با همسایگان کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت سیزدهم مواضع انفعالی دولت روحانی در قبال برجام را به مواضع فعال و رو به جلو تبدیل کرده است.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی بوده است، گفت: واقعیت این است که دولت سیزدهم مواضع انفعالی دولت روحانی در ماجرای برجام را به مواضعی فعال و رو به جلو تبدیل کرده است.

وی افزود: در ارتباط با همسایگان نیز دولت آقای رئیسی گسترش روابط با کشورهای همسایه کشورهای مستقل و توسعه یافته را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات قابل توجهی را در این بخش داشته است.

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: عضویت در پیمان‌های اقتصادی بریکس و شانگهای و ایفای نقش محوری در بخشی از پیمان‌ها و مجامع از جمله اقدامات مهم دولت آیت‌الله رئیسی در دو سال گذشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها و حرکت رو به جلو در حوزه سیاست خارجی هم به خاطر روحیه و رویکرد رئیس جمهور و هم به خاطر سیاست خارجی هوشمندی بوده که تاثیرات قابل توجهی در تأمین منافع کشور داشته است.

کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از تجارت غیر نفتی ۵۰ میلیارد دلاری ایران و ۱۵ کشور همسایه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱.۸ درصدی همراه بوده است.


برچسب ها: دولت سیزدهم


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: