نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
رسایی: انتخابات این دوره انقلاب پاجوش‌ها علیه چنارها است
کد خبر: ١٦٥٧٩٨ تاریخ انتشار: ٠٩ اسفند ١٤٠٢ - ١٥:٥٣
صفحه نخست » تیتر یک
رسایی: انتخابات این دوره انقلاب پاجوش‌ها علیه چنارها است

داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) با تاکید بر اینکه زیر بار ائتلاف‌ها و وحدت‌های ساختگی نمی‌رویم، گفت: صراحتا می‌گویم که انتخابات این دوره انقلاب پاجوش‌ها علیه چنارها است که می‌خواهند این وضع را تمام کنند.

حمید رسایی و سید مرتضی محمودی از ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی به سوالات خبرنگاران ایرنا پاسخ دادند.

رسایی در این نشست خبری با بیان اینکه مجلس باید کمک کننده دولتها باشد، از حاشیه سازی برخی داوطلبان انتخابات مجلس و جریانات حامی آن در یکساله باقی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

 داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: شاهد هستیم که در عرصه رقابت صداها و لیست‌های مختلف وجود دارد و یک لیست ادعا می‌کرد که اصلی است و معتقد بود که جبهه انقلاب همه آنجا هستند که آنجا هم دچار انشقاق شد و عملا شاهد فروپاشی این ائتلاف هستیم.

رسایی افزود: از ابتدا پایداری اعتراض کرد و وارد ائتلاف نشد تا اینکه سهمیه آن اضافه شد و بعد یکی از اعضای آن ائتلاف یعنی مالک شریعتی انصراف داد چون گفت کسی در این ائتلاف است که شرایط لازم را ندارد. یا  شاهد این بودیم که نامزد شهر ری که رد صلاحیت شد به یکبار فردی که از نظر سازوکار خود در درجه خیلی پایین تری بود معرفی شد و همین سبب اعتراض شد.

وی ادامه داد: اگر سهمیه بندی حاکم باشد مثل این است که در یک کاسه عسل و خربزه را قاطی کنید که خروجی آن تناقض دارد. وقتی اینها گزینه‌های خود را معرفی می کنند به یکبار یک گزینه می‌گوید من آن گزینه را قبول ندارم و زیر میز می‌زند و از آنجا بیرون می آید.

رسایی گفت: این نگاه از به بالا به پایین توسط برخی چهره‌های سیاسی وجود دارد تا جایی که دیروز وقتی درباره ظهور و بروز لیست‌ها سوال می‌کنند آقای حداد عادل می گوید که همیشه کنار چنارها، پاجوش‌هایی به وجود می‌آید؛ این ادبیات واقعا شایسته نیست.

زیر بار ائتلاف‌ها و وحدت‌های ساختگی نمی‌رویم

وی افزود: می‌خواهم بگویم چه موقع پاجوش‌ها بیرون می زند. زمانی که بخشی از ریشه دچار فساد شده و اصل در حال از بین رفتن است بصورت طبیعی از کنارش پاجوش می‌زند. زمانی که درخت بیش از اندازه بزرگ شده باشد در طبیعت درخت از آن پاچوش بیرون می‌زند.

داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر واقعا شورای ائتلاف، شورای ائتلاف بود و براساس اصول و مبنا عمل می‌کرد طبیعی بود که پاجوش‌ها بیرون نزند.  صراحتا می‌گویم که انتخابات این دوره انقلاب پاجوش‌ها علیه چنارها است و می‌خواهند این وضع را تمام کنند. شروع کننده این موضوع ائتلاف امنا بود و در جبهه شریان این موضوع را از یکسال قبل اعلام کردیم و گفتیم که این بار آمده ایم که زیر میز بزنیم به هیچ وجه زیر بار چنین ائتلاف‌ها و وحدت‌های ساختگی نمی‌رویم و این زمینه شد که بقیه به این ائتلاف بپیوندند و مجموعه ای به نام ائتلاف امنا درست شود.

رسایی گفت: صداهای مختلف باید بیان شود تا مردم بتوانند مقایسه و انتخاب کنند.

داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) افزود: قبلا در پژوهشی که درباره مجلس ششم و هفتم انجام دادیم که از ۱۰ زوایه صحن علنی را بررسی کردیم و برای اولین بار اعلام کردیم که یک نماینده مجلس چند کلمه و چه موضوعی را در نطق به کار برده است و در طرح‌ها و لوایح چگونه عمل کرده، چه پیشنهاداتی داشته و نتیجه آن چه شده، در بودجه چگونه عمل کرده، تذکرها، اخطارها، سوال‌ها، استیضاح‌ها چنددقیقه تاخیر و چند دقیقه غیبت داشته است و در پایان مجلس ششم چاپ شد در مجلس هفتم هم انجام شد و در زمان خودش کار بسیار بدیعی بود.

وی تصریح کرد: در مجلس هشتم و نهم نماینده مردم تهران بودم الان با کار جمعی دوستانم در قالب ائتلاف امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی داوطلب مجلس دوازدهم شدم.

تصمیم گرفتیم زیر میز بزنیم

رسایی یادآور شد: مهمترین هدف ما از ابتدا این بود که با توجه به فضایی که در سال‌های اخیر در عرصه سیاسی کشور در ایام انتخابات حاکم بوده که عده‌ای با حالت پدرخواندگی برای دیگران تعیین تکلیف می‌کردند و اجازه رشد و طرح خودشان را به شخص دیگری نمی‌دادند و با یک لیست را به عنوان لیست اصلی به مردم تحمیل می‌کردند. در سایه این کار برخی افرادی که شایسته نبودند را به عرصه‌های سیاسی کشور وارد می‌کردند. با دوستان تصمیم گرفتیم که اینبار فضا را متفاوت کنیم و زیر این میز بزنیم و اجازه ندهیم این روال ادامه پیدا کند.

حرف و شعار و برنامه ما متفاوت است

این داوطلب امنا تاکید کرد: مردم باید بتوانند صداهای مختلف را کنار هم بشنوند و بین آنها مقایسه کنند و با آگاهی رای بدهند. قرار ما این بود که خودمان حرف بزنیم تا بخشی از جریانی که ادعای اصولگرایی دارد به جای ما حرف نزند زیرا، شعارها، برنامه‌ها و جهت‌گیری ما با آنها متفاوت است.

میثاق نامه داوطلبان امنا منتشر می‌شود

رسایی عنوان کرد: ائتلاف امنا در راستای اعتقادی که به موضوع شفافیت دارد و معتقد است که با شفاف‌ شدن مجلس نهادهای دیگر هم به سمت شفافیت پیش خواهند رفت. میثاق‌نامه‌ای از طرف نامزدهای ائتلاف امنا تهیه شده که متن آن امروز منتشر می‌شود نمایندگان متعهد هستند که در بخش‌های مختلف مواضع و آرای‌ خودشان، حقوقی که از مجلس می‌گیرند سفرها و مکاتباتی که دارند و هر چیزی که به جنبه حاکمیتی نماینده مربوط می‌شود را به صورت شفاف اعلام کنند.

وی بیان کرد: اکنون دو ائتلاف اصلی داریم که رودر روی هم هستند و با هم رقابت می‌کنند. در یک ائتلاف تعهداتی از نامزدها گرفته می‌شود که زمانی که وارد مجلس شدند به این بندها درباره شفافیت پایبند باشند زیرا کمک می‌کند که جلوی فساد یک نماینده بگیرد.

عضو لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: در یک ائتلاف دیگر از نامزدها تعهد می‌گیرند که به ائتلاف دیگری نرود. تفاوت این دو تعهد و میثاق‌نامه این است که مردم می‌توانند به خوبی تشخیص دهند که چه کسی نگاهش به اصلاح و پیشرفت امور و تشکیل یک مجلس سالم است و چه کسی از باب قدرت‌طلبی به قضایا نگاه می‌کند.

رسایی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب موضوع «فضای ول مجازی» بود با اینکه توقع این بود که مجلس انقلابی این بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب را زمین نگذارد و در بررسی موضوع فضای مجازی از کسانی که مطالبه گری از مدیران را در فضای مجازی در دستور کار دارند با تصویب قانون حمایت کنند و مروجین فساد و فهشا در فضای مجازی را محدود می کردند.  

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در این بعد یعنی تحقق بعضی از شعارهای مهم که بر اساس آن شکل گرفته بود موفق نبود.

وی افزود: مجلس یازدهم در مقایسه با مجلس دهم و ششم، مجلس قابل دفاعی است اما نسبت به مجلس انقلابی مدنظر رهبر انقلاب موفق نبود.

رسایی درباره لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: «امنا» طیفی از نیروهای عملگرا هستند که در میدان عمل و در بزنگاه‌ها نشان دادند که برای تحقق شعارها هزینه می‌دهند و اگر در دوره جدید بتواند اکثریت مجلس را به دست بگیرند می‌توانند به سمت جراحی‌های که مردم منتظر آن هستند پیش خواهد رفت.

وی افزود: تفاوت امنا با طیف دیگری از افراد که در مجلس قبل بوده اند این است که امنا قائل به این است که نباید وکیل‌الدوله یا خصم‌الدوله باشد. ما هم نباید ستایشگر دولت باشیم  و هم نباید چوب لای چرخ دولت بگذاریم و در مسیرش سنگ اندازی کنیم.  

برخی داوطلبان می‌خواهند مجلس را سکوی ریاست جمهوری تبدیل کنند

رسایی خاطرنشان کرد: برداشت امنا این است که بعضی از داوطلبان و جریاناتشان در حال تیز کردن چاقوی خود هستند تا مجلس را سکوی ریاست جمهوری سال آینده قرار دهند و قدرت گرفتنشان در مجلس به حاشیه بردن یک سال آینده است که طبیعتا دود این اقدامات به چشم مردم می رود.  

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید کمک کننده دولتها باشد نه توجیه کننده اقدامات آنها. بعضی‌ها می‌خواهند از مجلس به عنوان سکویی برای رشد خودشان و اشغال دیگر مناصب استفاده کنند که این یک خطر برای مردم و انقلاب است.

رسایی تاکید کرد: در انتخابات این دوره شاهد بروزو ظهور لیست‌های متعدد انتخاباتی هستیم. یکی از چهره‌ها و شخصیت‌های اصلی ائتلاف اصولگرایان اخیراً جمله‌ای داشت که برخلاف دوره قبل یعنی ۴ سال پیش که وحدتی حاکم بود. ۴ سال قبل با این ترفند و حیله، وحدت ایجاد شد. آن زمان هم این اختلاف نظر، صدا و دیدگاه وجود داشت. ولی با طرح یک خواب به عنوان پیام از طرف مقام معظم رهبری توانستند بین بدنه فعالانی که صداهای مختلفی داشتند، وحدت ایجاد کنند که من در طی این ۴ سال با هشتک نه به وحدت خوابکی، با آن مخالفت کردم.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در انتخابات مجلس قبل در حقیقت کسی که یک خوابی دیده بود، خواب خودش را در بین این آقایان بعنوان پیام از یک مقام عالی‌رتبه مطرح کرد. گفت که ایشان توقع دارند که همه با هم وحدت کنند و این باعث شد همه وحدت کنند و یک لیست خارج شود.  کسانی هم که لیست داشتند همه انصراف دادند.

وی ادامه داد: به من هم که داوطلب مستقلی بودم و در هیچ لیستی نبودم گفتند کنار برو، ولی من نپذیرفتم و به آنها گفتم رهبر انقلاب بارها صراحتاً تأکید کردند که من در مصادیق ورود نمی‌کنم. وقتی ایشان اینگونه می‌گویند، معنا ندارد که بگویند وحدت کنید و مصداق‌های خود را یکی کنید. خطاب به کسانی که پیام آورده بودند گفتم که یا شما خلاف واقع و کذب می‌گویید و اگر هم من کنار بروم به این معناست که رهبر انقلاب خلاف واقع می‌گویند که این غیرممکن است زیرا رهبر ما عاقل و عادل هستند و خلاف واقع نمی‌گویند. بعدها هم مشخص شد که برداشت من درست و چنین ادعایی کذب بوده است. فردی که چنین ادعایی کرده بود بعداً اعلام کرد که من خواب دیده بودم و خواب خودم را شرح دادم.

رسایی تاکید کرد: برخی شاید بگویند چرا شورای نگهبان ورود نکرد؟ این موضوع ربطی به شورای نگهبان ندارد، ما به عنوان شنونده باید عاقل باشیم. ما باید رهبر خود و ساز و کار این کشور را بشناسیم. الحمدلله شاهد هستیم که افراد آزادانه مطالب خود را بیان کردند و تفاوت‌ها معلوم شد.  

 لیست شانا برمبنای سهمیه‌بندی و شخص‌محوری تهیه می‌شود

داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) تاکید کرد: عملکرد غلط ائتلاف اصولگرایان (شانا) که تلاش می‌کند صدایی غیر از صدای خودش بیرون نیاید، روش تهیه لیست آنها براساس سهمیه‌بندی و شخص‌محوری است یعنی شخص تعیین کننده است و همه چیز باید براساس خواست این شخص باشد. شایسته‌سالاری و شاخص‌سالاری حاکم نیست. همین باعث می‌شود که دقیقه ۹۰ به اختلاف می‌خورند. البته برخی از سالها با این شیوه همه صداها را خفه کنند. امسال موفق نشدند و چون موفق نشدند، ائتلاف‌های مختلفی بیرون زد و تناقض‌ها نمایان شد.

رسایی خاطرنشان کرد: مجلس و دولت هر دو با رأی مردم انتخاب می‌شوند اگر مسیر حرکت دولت در چارچوب سیاستهای کلی نظام، قانون اساسی و منافع مردم باشد کمک کردن مجلس به چنین دولتی کمک کردن به مردم، قانون و کمک کردن به پیشرفت کشور است.  

وی ادامه داد: علی لاریجانی دقیقا مصداق کسی هستند که بر خلاف آنچه که گفتم عمل کردند. دولت وقت بر اساس مصالح ملی کار می‌کرد، دغدغه اش دغدغه مردم بود و دشمنان این انقلاب نسبت به آن دولت بغض داشتند آقای لاریجانی همه توان خود را به کار گرفت تا آن دولت موفق نباشد.

رسایی خاطرنشان کرد: در زمان دولت یازدهم، آقای لاریجانی به عنوان ریس مجلس وقت تمام توان خود را برای کمک به دولت آقای روحانی به کار گرفت که همه می‌دانند مصالح ملی را فدای نگاههای غلط خود کرد و به شعارهای انقلاب پایبند نبود و مردم از آن دولت رضایت نداشتند اما لاریجانی تمام قد در خدمت چنین دولتی بود.

این داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معتقدیم نماینده نباید ستایشگر و توجیه کننده رفتارهای دولتها باشد بلکه باید از اقدامات دولت حمایت و به دولت در این راستا کند و اگر مسیر دولت مسیر اشتباهی باشد نماینده باید به وظیفه نظارتی خود عمل کند و دولت را از مسیر غلط بازگرداند.

مجلس سکوی پرش سیاسی نکنیم

رسایی افزود: آنچه که مهم است این است که ما مجلس را سکوی پرش سیاسی خود نکنیم مردم باید مراقب باشند کسانی وارد مجلس نشوند که بعد برای اینکه خودشان را منجی نشان دهند تمام ظرفیت و توان خودشان را به کار بگیرند تا خودشان را منتقد وضع موجود نشان دهند و از قبل آن بتوانند جایگاهی را برای انتخابات ریاست جمهوری به دست آورند.

وی گفت: قائل به این تقسیم بندی نیستم، اینکه بگوییم فقط رقابت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است این مفاهیم ما به ازای خارجی ندارد. معتقدیم رقابت اصلی ما با کسانی است که با مردم صداقت ندارند. جنس معرفی داوطلبان تا عملکرد در درون مجلس و سوابقشان حکایت از این عدم صداقت دارد.

این داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی یکی ادعا می‌کند که در حساب بانکی‌اش یک میلیون تومان است و فرزندش با میلیون‌ها دلار در مسیر گرفتن اقامت است مردم احساس عدم صداقت می‌کنند. وقتی که می‌شنوند و می‌بیند که بعضی‌ها در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کردند و کار تجاری می‌کنند در حالی که ادعای دیگر در داخل دارند. بنابراین رقیب خود را عدم صداقت می‌دانیم، می‌خواهد اصولگرا یا اصلاح طلب باشد.

رسایی ادامه داد: اصلاح‌طلبان را هم می‌گوییم شما دروغ می‌گویید اگر قائل به اصلاح هستنید بهترین اصلاح مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است اما اساسا بخش عمده ای از جریان اصلاح طلبی ریشه تبعیض در کشور به دست آنها در کشور بنا نهاده شده است.

وی در واکنش به مطالب مطرح شده درباره یکی از فرزندان روسای قوا گفت: در آن قصه ادعاها صورت گرفته و این ادعاها با سند و مدرک صورت گرفت. یک کشور خارجی در نزدیک انتخابات و رسانه های معاند چنین ادعاهایی را مطرح کردند که قطعا غرض و هدف آنها یک شخص نبوده است. هدف این بود که با طرح این موضوع که مردم نسبت به آن حساس هستند صندوق هدف قرار گرفته است و کاری کنند که مردم جمعه پای صندوق رای نروند.  

رسایی افزود: برای مقابله با چنین برنامه ریزی سه کار باید انجام می شد. اول اینکه وقتی من داوطلب در مورد نزدیکانم چنین ادعاهایی با سند مطرح می‌شود باید اعلام برائت می‌کردم و صراحتا می‌گفتم که اگر نزدیکان من این کار را کردند اشتباه کردند باید طبق قانون جواب دهند و اگر کار خلاف قانون کردند قانون باید با آنها برخورد کنند. اگر کار خلاف عرف کردند که ما این را می توانیم بگوییم خلاف عرف، عرف درباره آنها قضاوت کند.  

وی ادامه داد: حساب فرزند نوح را نباید به نام فرزندش نوشت به شرط اینکه اعلام برائت کند  یا اگر نمی‌تواند و این جرات را ندارد برای اینکه صندوق آسیب نبیند باید انصراف دهد. دیگر اینکه اگر کار خلاف قانون صورت گرفته نهادهای نظارتی و قانونی باید ورود کنند.

این داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره غیبت نبویان در لیست، گفت: اگر ببینیم یک نفر آدم اصلحی است، باید از او استفاده کنیم. نبویان شرط را نپذیرفت و گفت که من هیچ تعهدی نمی‌دهم مبنی بر اینکه در لیست دیگری نباشم. بقیه نامزدها این تعهد را دادند برای همین هم امنا از آنها استفاده نکرد.

رسایی با اشاره به دفاع تمام قد نبویان از رئیس مجلس گفت: آقای نبویان چهره‌ای است که به درد مجلس می‌خورد و در خیلی از بزنگاه‌ها نقش‌آفرین بوده است. شاید ما در عملکرد ریاست مجلس با هم اختلاف داشته باشیم ولی به معنای این نیست که آقای نبویان از نظر ما صلاحیت نداشته باشد.
امنا آمده خط شکنی کند

همچنین سید مرتضی محمودی دیگر داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(امنا) گفت: رویکرد یک عده نسبت به اینکه تمام مناصب، پستها و جایگاه‌ها و مناصب تصمیم گیری در کشور باید متعلق به آنها و جریان وابسته به آنها باشد غلط است.

وی افزود: مجموعه‌هایی که از ائتلاف امنا حمایت می‌کنند احساسشان این است که حرفشان زمین مانده و باید یکی حرف آنها را بلند کند.

محمودی افزود: امنا آمده خط شکنی کند و مسیر را باز کند تا ما لا اقل برای یک دوره پنج ساله نگران این نباشیم که دوباره افرادی با عنوان پدرخوانده بخواهند حضور چهره‌های جدید و ایده های نو را محدود کنند.

انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است

داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: حضرت آقا در ماههای اخیر در یکی از سخنان مهم‌شان بعد از تبیین وظایف مجلس و اهمیت انتخابات فرمودند که انقلابی بودن یا انقلابی وارد مجلس شدند امر مهمی است اما مهمتر از آن انقلابی ماندن است.

محمودی افزود: برداشت و احساس من از عملکرد مجلس این است که بعد از گذشت این مدت از حضور نمایندگان با وجود فراز و نشیب‌های مختلف در فضای کلی کشور، بحث‌هایی که سال گذشته در حوادث و اغتشاشاتی که ۱۴۰۱ ایجاد شد و در آن قائله براندازان و برخی از کسانی که امروز مدعی تحریم انتخابات هستند آتش بیار معرکه شدند در همان دوره مجلس دچار مسائل و مشکلاتی بود.

این داوطلب انتخابات مجلس ادامه داد: یکی از ضعف‌های جدی که من در مجلس در این دوره دیدم این بود که اولاً در بزنگاه‌ها، آن فریادی که باید از مجلس بلند می‌شد را بلند نشنیدیم و این یکی از نقاط ضعف عملکرد یک مجلس انقلابی است. البته نمی‌خواهم کلیت را زیر سوال ببرم اما در مواردی که انتظارات وجود داشت، آن انتظارات برآورده نشد.  

محمودی یادآور شد: در حوزه عملگرایی و تخصصی نمایندگان مجلس در این دوره شاهد مسائلی هستیم که حتی یک مورد آن هم پسندیده نیست. به هر حال کسی که می‌خواهد تصمیم گیرنده مسائل مهم در کشور برای سرعت بخشیدن به چرخ اداره کشور باشد توقع این نیست که از او حاشیه‌هایی بیرون بیاید که خود وی مسبب چالش‌ها و بازدارنده این حرکت در کلیت نظام باشد.

داوطلب ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: مردم توقع ندارند حتی به اندازه یک جمله و یک تصمیم یا یک رفتار از نماینده خودشان کاستی، ضعف و انحرافی ببینند. حتی یک مورد آن هم دیوار اعتماد را در میان مردم می‌شکند و می‌ریزد و این خسارت بزرگی است و ما باید از این پرهیز کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: خود ما هم در معرض همه این خطرات هستیم. خود من که ادعا دارم و در انتخاب شرکت کرده‌ام به فرض اینکه رای آوردیم و وارد مجلس شدیم اگر کوچکترین اشتباهی نسبت به آنچه که امروز می‌بینیم و توقعی که مردم به خاطر آن به ما رای دادند از ما ببینند حتماً اعتمادی که از ما در ذهن مردم ایجاد شده خواهد ریخت و خواهند گفت که این مجلس نتوانست اعتمادی که در آغاز به او شد را درست حفظ کند.

وی اضافه کرد: با احترام به همه نمایندگان مجلس و همه کسانی که زحمات خود را کشیده‌اند یا می‌کشند به نظر من جای زیادی دارد که مجلس ما در تراز انقلاب و همه عملکردهای آن به شکل واضح در معرض دید مردم باشد و مجلسی باشد که همانطور که حضرت علی(ع) فرمودند چیزی را از مردم پنهان نکند.

محمودی افزود: شفافیت یک اصل برای پیشگیری از انحراف مسئولان است البته نظارت بر همه بخش‌ها در حاکمیت قوی است یعنی به‌راحتی می‌توان در زمان خودش از آن بخش بازخواست و یا بر آن نظارت کرد و اگر انحرافی در یک مدیر در هر سطحی از کشور رخ بدهد برخورد کرد پیگیری نسبت به این تغییر رویه و انحراف به‌راحتی اتفاق می‌افتد اما تنها جایی این خلا وجود دارد مجلس است.

وی ادامه داد: اگر شفافیت وجود داشته باشد به‌راحتی می‌توانیم مجلس و نماینده را کنترل کنیم تا از شعارهایی که در بدو ورود تا انتها داده انحرافی ایجاد نشود.

عضو ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب در واکنش به اظهارات اخیر علی لاریجانی در فضای مجازی گفت: این واژه‌هایی که از زبان برخی آقایان همچون لاریجانی جاری می شود و  با حفظ احترام برای همه چهره‌های سیاسی کشور باید گفت که یادمان نمی‌رود که وی دفاع تمام قد و سینه چاکی از برجام به عنوان فاجعه آمیزترین مصوبه و تصمیم در چندین سال گذشته داشت که در نوع خود زلزله ویرانگری برای ریشه‌ها و ساختار اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و امنیتی کشور به همراه آورد و  زیربار این تصمیم فاجعه آمیز در ۲۰ دقیقه رفت.

آقای لاریجانی درباره وکیل الدوله بودن صحبت نکند

محمودی ادامه داد:  هرکسی بخواهد از وکیل الدوله بودن یا نبودن یا سفارشی بودن نماینده برای حامی دولت صحبت کند ایرادی ندارد اما لاریجانی این اجازه را نداشت و کسانی که در دایره آقای لاریجانی سکوت کردند. خدا رحمت کند روح الله حسینیان و اصغر زارعی و کسانی که که دغدغه مردم داشتند سر و کارشان به بیمارستان کشیده شد. آقای لاریجانی شما نباید از وکیل الدوله نبودن یا برچسب وکیل الدوله به سینه نامزدها و کسانیکه که برای احقاق حق مردم وارد مجلس شوند صحبت کنید.

وی اضافه کرد: این مردم همانهایی هستند که روز جمعه به نامزدها رای می دهند. همان‌هایی که ۲ سال قبل رئیس جمهور را انتخاب کردند. آنها افرادی را راهی مجلس می‌کنند در قانونگذاری و نظارت، دولت را روی ریل خود نگه دارند. از مبنا باید سخنان لاریجانی را زیر سوال برد چون نباید وارد این مقوله شود.

عضو لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب در توصیف نماینده محکم، آزاده و مستقل و دغدغه مند و  انقلابی گفت: نامزدی باید با این نگاه وارد مجلس شود تا مصوبات بر زمین مانده را به حرکت درآورد. ما می خواهیم کمک حال دولت باشیم.   دوره زنده کردن تفکرات لاریجانی و لاریجانی‌ها تمام شده و بهتر است این موارد را در همان اتاق‌های مشاوره خود بگذارند و میدان را به جوانان انقلابی بدهند.

محمودی همچنین تاکید کرد: وقتی می‌بینی در بعضی از لیست‌ها افرادی هستند که بخاطر سفارش همسر یا خواهر فلان شخصیت، بدون اینکه صلاحیت‌های اولیه برای حضور در مجلس را داشته باشند، وارد لیست‌ها می‌شوند. اگر سابقه‌ها و رزومه‌ها را دو پله قبل از حضورشان در مجلس ببینید متوجه می‌شوید، ما در این ائتلاف اولاً مبنا را بر شاخص‌های اصلی گذاشتیم یعنی ظهور انقلابی‌گری در میدان نه در شعار.

وی ادامه داد: دوستان ما در امنا، اگر بزنگاهی بوده، فریادشان برای مقابله با ظلم، تبعیض، فتنه و جریان‌هایی که امروز پای خود را بر روی گلوی مردم گذاشتند، بلند بوده است. این یکی از شاخص‌های جدی ما در جریان امنا بوده است. البته شریان به عنوان یک ضلع در امنا حضور داشتیم و به اضلاع دیگر هم احترام گذاشتیم. در یک وحدت و اشتراک نظر و مسیر منصفانه، لیست بسته شد.

محمودی تاکید کرد: این لیست شاخصه‌های زیادی چون تجربه، تخصص، انقلابی‌گری و  شجاعت و جسارت در فریاد زدن در مجلس و صحن علنی را دارد.  امروز مجلس به کسانی که در خفا و سکوت و در پشت درهای بسته خودشان، بدون اینکه هیچ شفافیتی داشته باشد، تصمیماتی را می‌گیرند که خروجی آن نه تنها به نفع مردم نیست، بلکه قطار حرکت نظام را دچار تاخیر می‌کند، نیاز ندارد.

عضو لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب گفت: ما امروز به کسانی نیاز داریم که اگر ذره‌ای انحراف در مجلس می‌بینند، شجاعت این را داشته باشد که از روی صندلی خود بلند شوند و بدون وابستگی به هیچ جریان و ثروت و بدون وامداری از هیچ جریان سیاسی در کشور، فریاد بزند و از حق مردم دفاع کند.

محمودی افزود: یکی از نکاتی که امروز برخی از دوستان ما در همین امن را تندرو خطاب می‌کنند این است که صدای بلند مجلس بوده یا خواهد بود. اگر فریاد زدن در مجلس و احقاق حق مردم در صحن علنی که نمایندگان مردم در آن حضور دارند، تندروی و خروج از مسیر محسوب می‌شود، ما افتخار می‌کنیم که در لیست امنا با یک نگاه جدید برای فریاد زدن بر سر کسانی که می‌خواهند از مجلس کیسه‌ای برای خودشان بدوزند، وارد این انتخابات شدیم.

وی تاکید کرد: بین هیچ جریانی فرق نمی‌گذاریم؛ از جریان اصلاحات تا اعتدال مشکل‌ساز و ایجادکننده ۸ سال رکود در کشور تا اصولگرایی که با پرچم انقلاب و در جایگاه شهید شاه‌آبادی‌ها امروز برای فراهم کردن مطامع استفاده می‌کنند. بنابراین شاخص اصلی حضور در لیست امنا؛ شفافیت، حق‌شناسی، فریاد برای دفاع از حق و ماندن بر سر اصول است.

فهرست ۳۰ نفره نامزدهای ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران با شعار #نه_به_فساد و به سرلیستی #مردم روز یکشنبه منتشر شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: