نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
رهبر انقلاب: انتخابات قوی و پرشور از ارکان اداره درست کشور است/خودسوزی افسر آمریکا نتیجه فضاحت سیاست‌های غرب بود
کد خبر: ١٦٥٧٩٦ تاریخ انتشار: ٠٩ اسفند ١٤٠٢ - ١٣:٤٤
صفحه نخست » تیتر یک
رهبر انقلاب: انتخابات قوی و پرشور از ارکان اداره درست کشور است/خودسوزی افسر آمریکا نتیجه فضاحت سیاست‌های غرب بود

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های معظم شهدا، صبح امروز، چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این دیدار فرمودند: انتخابات قوی و پُر شور یکی از ارکان اداره درست کشور است.

ایشان افزودند: این صندوق رأی، این انتخابات آسان به میان کشور ما و ملت ما نیامده، از این حرف‌ها نبود، از این خبرها نبود. یک مدتی که استبداد مطلق بود بعد هم که ظاهر انتخابات وجود داشت انتخابات فقط ظاهری بود، هیچ باطنی نداشت یعنی لیست‌ها را در دربار و حتی در سفارتخانه‌های خارجی بعضاً تنظیم می‌کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین‌کننده کشور حضور دارند، کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: اگر انتخابات ضعیف باشد، همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کسی سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند.
ایشان افزودند: کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند؛ با آن‌ها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. این‌ها قدری بیشتر فکر کنند؛ رأی‌ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اینکه مردم بروند با انگیزه، با شناخت، با ایمان، با توقع، با امید بروند پای صندوق رأی بیاندازند، این آسان به دست نیامده، خیلی برای این کار مجاهدت شده در این کشور.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: حالا شروع مجاهدات البته از بعد از مشروطه به این طرف است لکن حرکت عمده‌ی مجاهدات و مبارزات در نهضت امام بزرگوار و نهضت اسلامی است که مردم پشت‌سر امام قرار گرفتند و این راه را طی کردند.
ایشان افزودند: برای اینکه حضور مردم پای صحنه، پای صندوق رأی نشانه‌ی حضور ملّت در صحنه‌های مهم اداره‌ی کشور است. این برای کشور ثروت بزرگی است. ما اگر بتوانیم به دنیا نشان بدهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده‌ی کشور حضور دارند، کشور را نجات داده‌ایم، کشور را پیش برده‌ایم.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: دولت‌هایی هستند در دنیا که چهارچشمی مراقب مسایل کشورند، مراقب مسایل ایرانند.
ایشان اظهار کردند: آمریکا، سیاست‌های غالب بر اروپا، سیاست‌های صهیونیست‌ها، سیاست‌های سرمایه‌داران و کمپانی‌داران بزرگ دنیا، این سیاست‌ها متوجه ایرانند؛ می‌خواهند ببینند اینجا چه خبر است.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: این ناظران سیاسی از همه بیشتر از حضور مردم می‌ترسند، از قدرت مردمی بیمناکند و ملاحظه می‌کنند. چرا؟ چون قدرت مردمی را دیده‌اند. دیده‌اند که اگر این ملت در صحنه حضور پیدا بکند، حتماً بر مشکل غلبه پیدا می‌کند.
ایشان گفتند: معجزه‌ حضور ملت ایران در صحنه را دشمنان ملت ایران دیدند. لذا از حضور مردم ملاحظه می‌کنند. حالا می‌خواهند ببینند آیا مردم حضور دارند یا نه.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: این پشتوانه‌ امنیت ملی ماست. قدرت ملی پشتوانه‌ی امنیت ملی است. اگر دشمن احساس کند شما توانایی ندارید، ملت ایران قدرتی ندارد، همه نوع امنیت شما را تهدید خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امنیت ملی همه چیز است. اگر امنیت نباشد، هیچ چیز نیست. دشمن با قدرت ملی ما مخالف است. پس هر چیزی که نشانه‌ قدرت ملی است، با آن مخالفت می‌کنند از جمله با انتخابات.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: بعضی در داخل به انتخابات بی التفاتی می‌کنند. من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی.
ایشان تصریح کردند: اگر انتخابات قوی بود، منتخب هم قوی خواهد بود. اگر ما در انتخابات مجلس حضور قوی داشته باشیم مجلس قوی کارهای بزرگ می‌تواند انجام بدهد، قدم‌های بلند می‌تواند بردارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: بعضی‌ها بودند شاید حالا هم باشند، می‌گویند آقا یک عده‌ای در انتخاباتی برگزار بشود یک جمعی از مردم شرکت کنند بعد هم یک حکومتی سر کار بیاید یا یک دولتی یا یک مجلسی کارهای خودش را انجام بدهد. ما معتقدیم نه؛ باید انتخابات انتخابات پرشور باشد. باید پرجمعیت باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ویژگی‌های نامزد اصلح فرمودند: هر کسی که تقدی به دین، تقید به عمل و تشرع دینی داشته باشد. هر کسی که نسبت به استقلال کشور اصرار بیشتری داشته باشد.

ایشان افزودند: هر کسی که به مبارزه با فساد به طور جدی عقیده داشته باشد. هر کسی که نسبت به منافع ملی جدی‌تر است و حاضر است منافع شخصی خود را قربانی حفظ منافع ملی کند اصلح است. لذا ویژگی‌های نامزد اصلح عبارت است از دین، استقلال، مبارزه با فساد و منافع ملی.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: