نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
چرا حضور مردم در انتخابات واجب است؟/ نگاهی به راز پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی با وجود توطئه‌های دشمن
کد خبر: ١٦٥٧٥٨ تاریخ انتشار: ٠٥ اسفند ١٤٠٢ - ٠٩:٥٦
صفحه نخست » تیتر یک
آیت‌الله محمود رجبی بیان کرد:
چرا حضور مردم در انتخابات واجب است؟/ نگاهی به راز پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی با وجود توطئه‌های دشمن

منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران با اشاره به حضور مردم در صحنه تاکید کرد: حضور مردم در صحنه مصداق و مولفه کمک الهی است.

با فرارسیدن زمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بازار تبلیغات کاندیداهای انتخابات داغ شده است. با این حال اما موضوعی که باید به آن اهتمام ویژه داشت، حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات و جلوه مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.
 
به گزارش رجانیوز، رهبر معظم انقلاب بارها بر موضوع حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات تاکید کرده‌اند. این موضوع علاوه‌بر نشان‌دادن مشارکت مردم در عرصه سیاسی کشور، به مثابه خنثی‌سازی توطئه‌های بیگانگان نیز تلقی می‌شود. در همین راستا آیت‌الله محمود رجبی، منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران در گفت‌وگویی رادیویی درباره نقش مردم در انتخابات، توضیحاتی را بیان کرد.
 
آیت‌الله رجبی در ابتدای این گفت‌وگو با تبریک ماه شعبان و ماه میلاد حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و درود بر خانواده معظم شهدا و جانبازان، خطاب به مردم استان تهران بیان کرد: استان تهران یکی از استان‌هایی است که در دوران و قلمروهای مختلف، سابقه دیرینه‌ای در دفاع از دین و ارزش‌های دینی دارد و همواره پرچم‌دار دفاع از دین بوده است. این استان در دفاع از ارزش‌ها پیشتاز بوده و در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب نیز، اشاره‌ای به سرفصل‌های پیشتازی این استان در گستره ایران اسلامی، در ابعاد کمی و کیفی اشاره شده است.
 
وی در ادامه افزود: گفتنی است که مسئولان این استان، دانشنامه‌ای با همین رویکرد و سرفصل‌ها در باب پیشتازی مردم استان تهران، تهیه و منتشر کنند. بنابراین مردم این استان با چنین سابقه‌ای، در عرصه‌های آینده نظام نقش بزرگی را ایفا خواهند کرد.
 
تمرکز بر دو حوزه تفسیر و علوم قرآنی و جامعه‌شناسی
آیت‌الله محمود رجبی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به زندگی‌نامه شخصی خود بیان کرد: بنده محمود رجبی پس از دوران تحصیلات ابتدایی در سال ۱۳۴۳، وارد حوزه علمیه شدم و پس از طی دروس سطوح عالی به محضر اساتید بزرگی در درس خارج شرف‌یاب شدم.
 
 
منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان تهران، با اشاره به اساتید خود در دروس مختلف گفت: حضرت آیت‌الله بهجت، آیت‌الله حاج مرتضی حائری یزدی، آیت‌الله حاج شیخ کاظم تبریزی، آیت‌الله حاج آقا محمد شاه‌آبادی و آیت‌العظمی وحید خراسانی از اساتید بنده در درس خارج بودند. همچنین در درس اخلاق از آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله احمدی میانجی، آیت‌الله مظاهری و علامه مصباح یزدی استفاده بردم.
 
وی در ادامه افزود: علاوه‌بر دروس فقه و اصول و منطق، در دو حوزه مهم سرمایه‌گذاری کردم. در حوزه تفسیر و علوم قرآنی و در حوزه علوم اجتماعی به ویژه جامعه‌شناسی. در این عرصه‌ها سال‌ها آموزش، تحقیق و تدریس در حوزه و دانشگاه داشته‌ام. ۳۰ اثر و مقاله علمی در موضوعات مختلف تفسیری، علوم قرآنی و علوم اجتماعی ارائه کردم و ۱۰ کتاب علمی در این دو عرصه نوشته‌ام که برخی از آن‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو ترجمه شده و برخی نیز نزدیک به ۳۰ بار تجدید چاپ شده است.
 
مدیریت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
آیت‌الله رجبی با بیان مسئولیت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی داشته، تاکید کرد: توفیق داشتم در نظام جمهوری اسلامی خدمت کنم. برخی از مسئولیت‌های بنده عبارتند از مدیریت دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، عضویت در شورای سیاست‌گذاری برخی از مراکز فقهی حوزه، عضویت در جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه، سه دوره عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه در کشور و همچنین پس از رحلت علامه مصباح یزدی، مسئولیت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را برعهده داشته‌ام. کما اینکه در شورای عالی متون دانشگاه‌ها نیز عضو و مسئول گروه جامعه‌شناسی بودم.
 
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سال‌های گذشته انقلاب در گام اول، با کمال اقتدار مسیر خودش را طی کرد و آرمان‌ها و ارزش‌های خود را پیش برد. این اقتدار هر روز شکوفاتر شده و در عرصه سیاسی کشورمان، از یک نظام مستبد کاملا وابسته بیگانگان که نه تنها پادشاهی را می‌آوردند و برکنار می‌کردند، بلکه وزرا و مسئولان کشوری را نیز تعیین می‌کردند، به یک نظام مردم‌سالاری دینی مستقل تبدیل شده‌ایم. این موضوع از برکات انقلاب اسلامی است.
 
دستاوردهایی که در نظام جمهوری اسلامی کسب شد
وی با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری، پیشرفت‌های عظیمی داشتیم. در هوا فضا، تسلیحات موشکی، نانو، سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای و عرصه‌های دیگر پیشرفت کردیم. در برخی از این عرصه‌ها که در درجات زیر صفر بودیم، اکنون به درجات اول رسیده‌ایم و در برخی نیز نخستین رده را در منطقه داریم.
 
رجبی با اشاره به چگونگی پیشرفت نظام جمهوری اسلامی با وجود دشمنی‌های بیگانگان بیان کرد: نکته و سوال مهم این است که چگونه نظام ما با تمام چالش‌ها و دشمنانی که داشته، چطور توانسته نه تنها بایستد و از مسیر خارج نشود، بلکه پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی را نیز رقم بزند؟ پیشرفت‌هایی که در ابتدا دشمنان، آن‌ها را انکار می‌کردند و وقتی واقعیت را دیدند، مدعی شدند که دیگران به این نظام کمک کردند اما در عمل دیدند که ایران اسلامی روی پای خودش ایستاده و توانسته این شگفتی‌ها را رقم بزند.
 
 
راز این پیشرفت‌ها چیست؟
وی با اشاره به پرسش «راز این پیشرفت‌ها چیست؟» اظهار کرد: راز این پیشرفت‌ها را در آیات شریفه قرآن کریم نهفته است. در آیه شریفه‌ای خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصرِهِ وَ بِالمُؤمِنِینَ»؛ خدا کسی است که توی پیامبر که اشرف مخلوقات هستی را تایید کرد. با چه چیزی تایید کرد؟ «بِنَصرِهِ وَ بِالمُؤمِنِینَ»؛ با یاری خداوند و امدادهای غیبی الهی اما در کنار این امدادهای غیبی، می‌فرماید: «وَ بِالمُؤمِنِینَ»؛ این مردم در کنار تو بودند. مردم وفادار، مومن به ارزش‌ها و آرمان‌ها که با حضور حداکثری در صحنه موجب پیروزی اسلام در صدر اسلام شده‌اند.
 
وی در ادامه افزود: در انقلاب اسلامی نیز چنین بود. ما از آغاز نهضت امام خمینی(ره) و بعد از پیروزی انقلاب و تاکنون دو عنصر اساسی داشتیم. اولین عنصر، رهبری مدبرانه و حکیمانه امام رضوان‌الله‌علیه و پس از ایشان، خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای. این نکته‌ای است که نقش اساسی در تمام پیشرفت‌ها داشته است. حتی دشمنان ما نیز اعتراف می‌کنند که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نقش عظیمی در پیشرفت‌ها داشته‌اند. حتی برخی از دشمنان اعتراف کرده‌اند که رهبر ما در تهران نشسته و صحنه بین‌الملل را به شکلی مدیریت می‌کند. این اعتراف دشمنان ما است. این نقش را باید گرامی بداریم و شکرگزار باشیم. رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب می‌دهد را جدی بگیریم و به دنبال ایشان حرکت کنیم.
 
حضور مردم در صحنه واجب است
آیت‌الله رجبی با اشاره به حضور مردم در صحنه تاکید کرد: حضور مردم در صحنه نیز مصداق و مولفه دیگر کمک الهی است. اگر مردم در صحنه و نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار نباشند، قطعا در این مسیر موفقیت لازم را کسب نمی‌کنیم. بنابراین با دو عنصر اساسی می‌توانیم راهی را که تاکنون با افتخار آمده‌ایم را ادامه دهیم و در گام دوم انقلاب، دولت و امت اسلامی را شکل دهیم. اینچنین نیز زمینه‌های تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله را فراهم کنیم.
 
 
وی همچنین ادامه داد: یکی از عرصه‌های حضور مردم، انتخابات است. اما باید بدانیم که اگر خداوند متعال فرمود یاری خودش را به امت اسلامی عرضه می‌دارد و پیامبر(ص) را با یاری و نصرت خویش و با مومنان تایید می‌کند، شرط نصرت الهی حضور مردم در صحنه است. آیات متعددی داریم که می‌فرماید اگر مردم با کمال اخلاص و ظرفیت به میدان آمدند، در سخت‌ترین شرایط بیشترین امداد الهی نصیبشان خواهد شد. اگر دشمن با تمام توان به مصاف شما بیاید و شما در صحنه بوده و صبر و استقامت داشته باشید، نصرت الهی شما را در خواهد یافت و پیروزی قطعی نصیب شما خواهد شد.
 
حضور مخلصانه جبهه مقاومت موجب شکست رژیم صهیونیستی شد
این استاد حوزه علمیه با تاکید بر جنگ میان رژیم صهیونیستی و مردم غزه بیان کرد: ما الان شاهد صهیونیست‌هایی هستیم که سپر آهنی و لشکر عظیم دارند و چه‌بسا از نظر امنیتی و اطلاعاتی نیز مدعی هستند اما با همت جمعی از جبهه مقاومت که با اخلاص عمل کردند، شکستی خوردند که در طول تاریخ تشکیل این رژیم شاهدش نبودند. همچنین به رغم تمام تلاش‌هایی که کردند اما تاکنون به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند.
 
حضور مردم در انتخابات نشانه چیست؟
آیت‌الله رجبی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، خطاب به مردم استان تهران تاکید کرد: ان‌شاءالله در انتخابات پیش رو، شما مردم استان تهران با حضور یکپارچه، مومنانه و خالصانه بار دیگر شکوهی می‌آفرینید و به دشمنان نشان می‌دهید که این ملت همچنان به دین، ارزش‌ها، نظام و رهبر خویش وفادار است. همچنین با انتخاب اصلح، شخصیت‌هایی را در مسندهای مختلف نظام قرار می‌دهد.
 
 
این عالم بزرگ در پایان اضافه کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که روح امام عزیزمان(ره)، شهدای گرانقدر و علمای ربانی را با ارواح طیبه شهدای کربلا محشور بفرماید. همچنین سایه رهبر عزیزمان را تا ظهور حضرت مهدی(عج) مستدام بدارد و ما را از یاران و یاوران و سربازان حقیقی حضرت بقیه‌الله قرار دهد.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: