افشاگری نوه ملکه از حقایق تکان دهنده خاندان سلطنتی بریتانیا/ از ماجرای تعرض جنسی تا کشتن افغان‌ها
کد خبر: ١٦٤٥٩٢ تاریخ انتشار: ٢٦ دي ١٤٠١ - ٠٩:٠٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
افشاگری نوه ملکه از حقایق تکان دهنده خاندان سلطنتی بریتانیا/ از ماجرای تعرض جنسی تا کشتن افغان‌ها

"هری" نوه ملکه سابق انگلیس، در کتاب زندگینامه خود با نام Spare/ جنس یدکی(زاپاس)، به ذکر حقایقی پشت پرده از خانواده سلطنتی بریتانیا پرداخته که حداقل در همین ابتدای کار، زلزله ای مهیب از رسوایی را برای این خانواده ایجاد کرده است.

 
به تازگی انتشار کتاب افشاگرانه هری، شاهزاده بریتانیایی که نوه ملکه الیزابت دوم و پسر چارلز سوم پادشاه کنونی بریتانیا محسوب می شود، جنجال های زیادی را علیه خانواده سلطنتی این کشور برانگیخته است.

هری در کتاب زندگینامه خود که رکوردهای فروش قابل توجهی را نه فقط در بریتانیا بلکه در کشورهای اقصی نقاط جهان ثبت کرده، به گفتنِ حقایقی می پردازد که تا حد زیادی در نقطه مقابلِ تصویرسازی‌های زیبایی هستند که جریان های سیاسی و رسانه ای همراه با تشکیلات سلطنتی بریتانیا سعی دارند از دربار و خانواده سلطنتی این کشور به افکار عمومی ارائه کنند. در این راستا، هری در کتاب زندگی نامه اش با عنوان Spare(یدکی/ جنس زاپاس)، خاطرات و حقایقی را از دوران کودکانی خود تا بزرگسالی اش برای افکار عمومی روایت می کند.

مثلا او می گوید که از همان سال های کودکی، نوعی رقابت میان وی و برادر بزرگترش ویلیام که اکنون ولیعهد انگلستان است، وجود داشته است. هری حتی در جایی ویلیام، برادرش را "دشمن اصلی" خطاب می کند. البته که اسم کتاب هری با نام یدکی یا جنس زاپاس نیز از همین مساله گرفته شده و به این نکته تاکید دارد که او همواره در قیاس با برادرش برای خانواده سلطنتی انگلیس ارزش ثانویه داشته است.

هری همچنین به گذراندن دوره ای از نوجوانی خود در استرالیا که مجبور بوده در مزرعه ای به اخته کردن گاوها بپردازد هم اشاره کرده است. اقدامی که موجب شده تا او مشکل معده و گوارشی پیدا کند.

در عین حال، او از تعرض جنسی به خود از سوی یک مدلِ مطرح در سن 17 سالگی نیز پرده برمی دارد و تاکید می کند که این موضوع افسردگی شدیدی را در وی ایجاد کرده به نحوی که موجب شده تا به اعتیاد شدید به مواد مخدر پناه ببرد. جالب اینکه هری اعتراف می کند که مواد مخدر مورد نیاز خود را در کاخ های سلطنتی انگلستان نیز حمل می کرده است.

هری در ادامه به حضور خود در میدان جنگ افغانستان هم اشاره می کند و با خونسری می گوید که در مقام خلبان بالگرد آپاچی، 25 افغانستانی را کشته است. اقدامی که وی هیچ احساس خاصی در مورد آن ندارد و صرفا افراد مذکور را مهره های شطرنجی می دیده که بایستی حذف می شدند. البته که این موضع‌گیری هری موجب شده انتقادهای گسترده ای نیز علیه وی مطرح شود.

هری یکی از اشتباهات بزرگ زندگی خود را این می داند که در جریان برگزاری یک جشن اقدام به استفاده از نمادها و لباسِ نازی های آلمانی کرده است. حرکتی که به گفته وی با پیشنهاد همسر برادرش یعنی کیت میدلتون انجام شده اما بعدها که تصاویر آن به بیرون درز کرده، به یک رسوایی بزرگ تبدیل شده است.

هری در بخش های مختلف کتاب خود، از برخی روابط غیراخلاقی اش نیز پرده می دارد و در این رابطه موضعی صریح و شفاف را اتخاذ می کند.

او در قسمتی از کتابش با اشاره به مصائب ازدواجش با همسر کنونی خود یعنی مگان مارکل، تبعه دورگه آمریکایی، به طور خاص به این نکته می پردازد که برادر بزرگترش یعنی ویلیام، به قدری در مخالفت با این ازدواج پیش رفته که یقه هری را گرفته و او را محکم به زمین کوبیده است. موضوعی که حتی بُهت خودِ هری را به همراه داشته است. با این حال، همسر ویلیام نیز به قدری با این ازدواج مخالفت داشته که در روز عروسی هری و مگان مارکل، آنگونه که هری می گوید، اشک هر دو را درآورده است. مخالفت هایی که عمدتا مبتنی بر مسائل نژادپرستانه بوده اند. هری به صراحت معتقد است که خانواده سلطنتی برتیانیا علیه او و همسرش همدست شده بودند و هر کاری که می توانستند جهت تحمیل رنج به آن ها انجام دادند.

بدتر از همه اینکه هری می گوید که خانواده سلطنتی انگلستان پس از ازدواج هری و مگان مارکل به شدت نگران رنگِ پوست بچه ای بوده اند که از این ازدواج متولد خواهد شد. موضوعی که اوج سیاست ها و تعلقات نژادپرستانه را در میان اعضای خاندان سلطنتی انگلستان نشان می دهد.

هری البته که تاکید دارد که بارها و بارها در کنار برادرش ویلیام از پدرشان چارلز سوم درخواست کرده اند تا با همسر کنونی خود کامیلا ازدواج نکند. از نگاهِ این دو برادر، کامیلا یک فرد فرصت طلب و منفی بوده که پس از مدت ها رابطه پنهانی با چارلز سوم، در نهایت او را در مسیر ازدواج با خود قرار داده است. فردی که ارتباطات نزدیکی نیز با رسانه های بریتانیایی دارد و از این طریق اهداف و منافع خود را به پیش می برد.

هری حتی تاکید می کند که کامیلا بارها مکالمات خصوصی ملکه انگلیس را به صورت ضبط شده در اختیار رسانه‌های بریتانیایی قرار داده است. هری به این نکته قویا اشاره می کند که خانواده سلطنتی بریتانیا با استفاده از رسانه ها هر اقدامی انجام می دهند تا تصویری زیبا را از خود به همگام نشان دهند. در این راستا، آن ها عملا در این رابطه با شیطان همدست شده اند. البته که این ها تنها بخش هایی از اعترافات و موضوعاتی هستند که هری به عنوان یک عضو خانواده سلطنتی بریتانیا در مورد این خانواده مطرح کرده است و تردیدی نیست که در روزهای آینده بایستی منتظر شنیدنِ ابعاد گسترده تری از افشاگری های هری در کتاب Spare در مورد دستگاه سلطنت این کشور باشیم.

موضوعی که بدون تردید تبعات و پیامدهای زیادی را برای دستگاه سلطنت بریتانیا به همراه خواهد داشت و حتی از همین حالا بسیاری از جریان های سیاسی و رسانه ای وابسته به دربار بریتانیا را واداشته تا با شتاب فراوان، فکری به حالِ رسوایی های جدید ایجاد شده برای دستگاه سلطنت این کشور بکنند. در واقع، آن ها اکنون ماموریت سختِ تطهیر خانواده سلطنتی انگلستان را برعهده دارند تا از این طریق، تا جای ممکن آسیب کمتری به دستگاه سلطنت این کشور وارد شود.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه