پزشک داستان نویس دلتنگ همسر و دختر یا فعال سیاسی بین المللی؟
کد خبر: ١٦٤٤٦٩ تاریخ انتشار: ٠١ آبان ١٤٠١ - ١٠:٣١
صفحه نخست » مطالب وسط
پزشک داستان نویس دلتنگ همسر و دختر یا فعال سیاسی بین المللی؟

دولت کانادا با همکاری آمریکا و چند کشور دیگر در حال تلاش برای استفاده از رئیس و سخنگوی خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی به عنوان یک سلبریتی سیاسی در جنگ با جمهوری اسلامی هستند.

 
به گزارش  صابرنیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حامد اسماعیلیون اسفند ۵۸ از خانواده‌ای اراکی در کرمانشاه به دنیا آمد. پس از آن در همان شهر و سپس تبریز به تحصیل پرداخت. در دوران تحصیل دندانپزشکی با همسرش که او هم دانشجوی دندانپزشکی بود آشنا شد و بعدا با او ازدواج کرد. پس از پایان تحصیلات در تبریز، کار خود را در تهران و استان‌های شمالی (مازندران و گلستان) ادامه داد. در این مدت به کار مورد علاقه ضمن شغل، یعنی نویسندگی، هم پرداخت و بخاطر دو اثر داستانی، جایزه هوشنگ گلشیری را برد. همکاری با بعضی مجموعه‌های انتشاراتی مانند ثالث (بخاطر کتاب داستان بحث برانگیز «گاماسیاب ماهی ندارد» در مورد انقلاب، جنگ تحمیلی و گروهک ها) و چشمه (بخاطر کتاب «قناری باز») را دارد.

سال ۱۳۸۹، یک سال پس از فتنه ۸۸، اسماعیلیون به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت و مدتی بعد تابعیت کانادایی اخذ کرد. در این مدت غیر از حرفه دندانپزشکی به ادامه کار تألیف و نشر آثار جدید و در کنار آن مطالعه نیز مشغول بود. طبق اظهارت خودش در یک مصاحبه در سال ۹۵، خاطرات مسوولین نظام مانند علی اکبر ناطق نوری را مطالعه کرده است.

آسمان ایران را تحریم کنید!
نقطه عطف زندگی حامد اسماعیلیون و شکل گیری رسمی فعالیت سیاسی او، سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین در سحرگاه چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ بود. در این حادثه ۱۷۶ نفر خدمه و مسافران هواپیما، که عموما از ایرانیان دوتابعیتی ساکن کانادا بودند، جان باختند. همسر و دختر خردسال حامد اسماعیلیون هم جزو مسافران این پرواز بودند.


حامد اسماعیلیون در اولین واکنش خود ضمن سفر فوری به ایران برای بدست آوردن اجساد همسر و دخترش و انتقال آن‌ها برای دفن در کانادا، با تشکیل یک انجمن از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در کانادا و ریاست و سخنگویی برای این انجمن، از کشور‌های غربی درخواست کرد «آسمان ایران را تحریم کنید!»

مراحل بعدی داستان، شکل بسیار جالب تری به خود می‌گیرد. اسماعیلیون، که حالا همراه با افرادی مانند «جواد سلیمانی» (مسوول به اصطلاح کمیته حقیقت یاب سانحه که همسر یکی از قربانیان است) به نام دفاع از حقوق خانواده‌های قربانیان هواپیما، جایگاهی در بین رسانه‌های فارسی زبان بیگانه (و به شکل ویژه شبکه سعودی-انگلیسی «ایران اینترنشنال») پیدا کرده است، صراحتا از دولت کانادا درخواست گنجاندن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در لیست گروه‌های تروریستی را طی نامه‌ای که به «سوده قاسمی»، رئیس کنگره ایرانی تباران مهاجر در کانادا می‌نویسد، مطرح می‌کند.
گام‌های بعدی حامد اسماعیلیون در مسیر مبارزه با نظام جمهوری اسلامی او را به اشخاصی پیوند می‌دهد که از مقامات ارشد کانادا و آمریکا، وابستگان شبکه جهانی صهیونیسم و فرقه بهائیت هستند. مهم‌ترین این افراد «رالف گودیل» وزیر سابق و نماینده فعلی جاستین ترودو در پرونده سانحه هواپیما، «ایروین کاتلر» حقوقدان یهودی کانادایی-اسرائیلی و وزیر سابق دادگستری کانادا و البته نماینده فعلی دولت کانادا در موضوع هولوکاست، «پیام اخوان» حقوقدان بهایی مهاجر از ایران و دارای تابعیت کانادایی و از مغز‌های طراح پرونده جنجال برانگیز حمید نوری در سوئد و در کنار این‌ها «گیسو نیا» حقوقدان آمریکایی ایرانی تبار همکار شورای آتلانتیک و مسوول اجرایی سابق «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» در آمریکا، که سابقه طولانی در تحلیل، بررسی و همکاری با جریان‌های تجزیه طلبانه کردی دارد، است.


این را باید در نظر داشت که اگرچه کانادایی‌ها و در کنار آن‌ها آمریکایی‌های دارای توجه به این پرونده سعی دارند در ظاهر آن را یک پرونده حقوق بشری جلوه دهند، اما با در نظر گرفت عقبه افراد حاضر در این پرونده و همکاری آنان با جریان‌های ایران ستیز، خصوصا پیام اخوان که از هدایتگران جریان قضایی به نفع خانواده اعضای گروهک‌های تروریستی اعدام شده در دهه ۶۰ (خصوصا منصوره بهکیش که چند نفر از اعضای خانواده اش جزو کمونیست‌های اعدام شده هستند) و لیدر‌های ایجاد کمپین‌های قضایی و تحریمی علیه ایران به شمار می‌رود، تردیدی در سیاسی بودن این جریان باقی نمی‌ماند.

همزمان با این شبکه سازی تحت اشراف سرویس‌های اطلاعاتی کانادا و آمریکا، حامد اسماعیلیون به سر و صدای مجازی و حقیقی خود به اشکال مختلف ادامه داده است؛ حمله به شهاب حسینی به دلیل عدم انصراف از جشنواره فیلم فجر، درخواست تحریم ورزش ایران، درخواست از نویسندگان برای تحریم وزارت ارشاد (احتمالا رد یکی از آثار داستانی اش در مرحله ممیزی با این موضوع بی ارتباط نیست) اگرچه اقداماتی در عرصه جنگ فرهنگی به شمار می‌روند، اما در نظر گرفتن اهداف آن‌ها با چند حرکت دیگر، سیاسی بودن این حرکت‌ها از سوی حامد اسماعیلیون را به خوبی ثابت می‌کند.

دفاع از اقدام دولت سوئد و رفقای تروریست استکهلم
نامه نگاری به پدر یکی از قربانیان درگیری‌های خوزستان و ادعای کشته شدن پسر وی توسط نیرو‌های امنیتی کشور، خلاف گفته خانواده وی مبنی بر ترور فرزندشان توسط جدایی طلبان وابسته به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، رسما یکی از مهم‌ترین گام‌های اسماعیلیون در همراهی با گروهک‌های جدایی طلب بود.

اسماعیلیون البته گام دیگری نیز برمی دارد و آن هم دفاع از اقدام دولت سوئد و رفقای تروریست استکهلم علیه حمید نوری است که البته پا را از این حد نیز فراتر گذاشته و خواهان برگزاری دادگاه بین المللی مشابهی برای مقامات سیاسی و نظامی درگیر در پرونده اصابت هواپیمای اوکراینی می‌شود؛ پرونده‌ای که البته نقش پیام اخوان را در شکل گیری آن نمی‌توان نادیده گرفت و به همین دلیل هم زمانی که دولت کانادا مسوولیت پیگیری حقوقی پرونده هواپیما علیه ایران را از طرف دولت کانادا دریافت کرد، اولین پالس مثبت به این حرکت توسط حامد اسماعیلیون با این عبارت فرستاده شد: «خیالم آسوده است که پیام اخوان در کشتیبانی این دریای طوفانی در میان تصمیم گیرندگان است!»

قدم بعدی در تلاش برای دادن ابعاد جهانی به حامد اسماعیلیون به عنوان سلبریتی جدید مورد توجه سرویس‌های اطلاعاتی غرب، واکنش تند او به حمله روسیه به اوکراین بود. از آنجا که کانادا یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مهاجران اوکراینی تبار در جهان به شمار می‌رود، حامد اسماعیلیون همراه کانادایی‌های اوکراینی تبار در تظاهرات محکومیت حمله روسیه به اوکراین شرکت داشت. او البته به این حد اکتفا نکرد و در یک توییت توهین آمیز، ضمن محکوم کردن مواضع رهبرانقلاب در مورد جنگ روسیه، عباراتی تند و رکیک را علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت.

با این حال، حادثه اخیر در مورد مرحومه مهسا امینی جرقه‌ای برای حامد اسماعیلیون زد که بتواند خود را به عنوان یک رهبر پارسی زبانان اسلام ستیز در خارج از کشور، که از آنان به عنوان «مردم ایران» یاد می‌کند، عرضه کند.

از اولین واکنش‌های حامد اسماعیلیون، تجمع در برابر دفتر سازمان ملل در نیویورک و درخواست رسمی از «امجد امینی» پدر مهسا و اغتشاشگران برای به رسمیت نشناختن پزشکی قانونی، آن هم دقیقا وقتی که حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در ساختمان سازمان ملل در نیویورک حضور داشت.

"دانلود فیلم"

حرکت بعدی حامد اسماعیلیون درخواست از تمام کشور‌های جهان و بستن سفارتخانه‌های دولت جمهوری اسلامی و اخراج تمام دیپلمات‌های ایرانی بود.

پزشک داستان نویس دلتنگ همسر و دختر یا فعال سیاسی بین المللی؟
مهم‌ترین رسانه‌هایی که تا امروز به برجسته کردن شخصیت حامد اسماعیلیون از یک پزشک داستان نویس دلتنگ همسر و دخترش به یک فعال سیاسی بین المللی دامن زده اند، در ابتدا شبکه سعودی- انگلیسی «ایران اینترنشنال» و سپس شبکه‌های «بی بی سی فارسی» و «صدای آمریکا» (VOA) هستند.

دو هفته پیش و هنگام سخنرانی اسماعیلیون در جمع فارسی زبانان کانادایی حامی اغتشاش و تروریسم در تورنتو، شبکه ایران اینترنشنال در بخش انگلیسی وب سایت خود از حامد اسماعیلیون با لقب «سازمان دهنده اعتراضات جهانی [علیه جمهوری اسلامی]» یاد کرد! چیزی که غرب طی اتفاقات اخیر به شدت دنبال آن است.

به نظر می‌رسد که غرب به حامد اسماعیلیون به عنوان مهره‌ای به مراتب باارزش‌تر از چند بازیگر و فوتبالیست بیسواد، که حتی فراموش می‌کنند موقع دریافت دستور از اربابان غربی شان متن را اصلاح شده در توییتر بارگذاری کنند، نگاه می‌کند! با این حال آنچه که به خوبی مشخص است و غربی‌ها مثل همیشه خود را در این مورد به نادانی زده اند، این است که فردی مانند اسماعیلیون که عدم تعادل روانی خود را بار‌ها در توییت‌ها و سخنرانی‌های خود به نمایش گذاشته است، کفایت و درایت لازم برای هدایت یک جریان اعتراضی گسترده با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی را به‌هیچ‌وجه ندارد و ادامه فعالیت‌های ساختارشکنانه او در آمریکای شمالی، قبل از هرکسی، در آینده‌ای نزدیک مقامات سیاسی و رهبران سرویس‌های اطلاعاتی غربی حامی وی را به شدت گرفتار و دچار بحران‌هایی با ابعاد جهانی خواهد کرد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه