واکنش افراد مشهور به حوادث اخیر: خانه از پای‌بست «ایران» است
کد خبر: ١٦٤٤٠٣ تاریخ انتشار: ١١ مهر ١٤٠١ - ٠٩:٢٣
صفحه نخست » مطالب وسط
واکنش افراد مشهور به حوادث اخیر: خانه از پای‌بست «ایران» است

موج جدیدی از اعلام برائت و انتقاد از رسانه‌های خارجی و تندروی‌های افرادی مانند علی‌نژاد و رجوی، میان برخی از چهره‌های مشهور به راه افتاده است. آن‌ها به آنچه «موج‌سواری» و «مرده‌خواری» این افراد و رسانه‌ها از فضای انتقادی‌‌شان می‌خوانند، اعتراض دارند.

از دو هفته پیش که درگذشت مرحومه "مهسا امینی" دستاویزی شد، برای آشوب‌های خیابانی، موج‌سازی رسانه‌های معاند و برخی افراد خارج‌نشین با هدف ایجاد فضای دو قطبی میان اقشار مختلف جامعه، برخی افراد مشهور از جمله تعدادی از ورزشکاران، هنرمندان و فعالان عرصه هنر نسبت به این روند واکنش‌هایی در فضای مجازی داشتند که گاه با ادبیات ایشان همراه، همسو، یا حتی ناخواسته در جهت اهداف و یا متأثر از فضاسازی‌های این رسانه‌ها و جریانات بود و گاهی هم در تعارض و تقابل با این نگاه‌ها و دعوت به همبستگی و ادامه چاره‌اندیشی درباره ماجرا اط طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز.

در میانِ این واکنش‌های مختلف، توجه به چند پستِ اینستاگرامی از سوی چهره‌های مشهور فعال در عرصه فیلم و سریال موج جدیدی در اعلام برائت از جریانات خارجی و دوقطبی‌ساز شکل گرفته که ادبیات جالبی دارد. اولین آن‌ها حمله دسته جمعی به تصویری از مصی علی‌نژاد و مریم رجوی است که در صدرِ تهییجِ افکار عمومی برای نا آرامی‌های کشور نامشان مطرح شده است.

به عنوان مثال محسن کیایی، رضا کیانیان و حبیب رضایی در صفحات مجازی‌شان با  انتشار تصاویر فوق نسبت به موج‌سواری و اظهارات این دو فرد واکنش نشان دادند. حبیب رضایی نوشت: در این وطن و در دل و ذهن و آینده این جوانان زلال و شجاع و ناب، هرگز و هرگز و هرگز جایی برای کفتارصفتان و مردارخوارانی نیست که با اشک مادران معامله می‌کنند و با فدا کردن جان و جهان آدم‌ها برای خود اعتبار دروغین و بودجه‌های دلاری می‌خرند... شر شما تا ابد، کم. 

اما واکنش این چند تن از چهره‌های مشهور درجامعه به گفته‌ها و نوشته‌های مرتبط با حوادث اخیر ختم نشد تاجایی که امروز حامد بهداد در تازه‌ترین اظهارنظر در صفحه مجازی خود نوشت: هنرمند، مردم است و از آنِ مردم. در میان مطالبات بر حق این مردم، اگر زمزمه بدخواهان، علیه این وطن عزیزمان به گوش رسید، نباید آن را به پای مردم نوشت. حفظ تمامیت ارضی این آب و خاک،‌ آرمان و فصل مشترک همه ما است و همین مهم مرز ما را با هر آنکه ایران ما را تجزیه بخواهد، جدا می‌کند.

مهران احمدی و بهناز جعفری هم استوری حمایت از ایران گذاشتند و امیر آقایی هم با استوری پست حامد بهداد نوشت: خانه از پای بست «ایران» است.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه