درباره خباثت‌های جدید اینستاگرام/تیر آخری که در زمان حساس شلیک نمی شود!
کد خبر: ١٦٤٢٦٤ تاریخ انتشار: ٢٠ مرداد ١٤٠١ - ١٣:٠٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
درباره خباثت‌های جدید اینستاگرام/تیر آخری که در زمان حساس شلیک نمی شود!

اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی خارجی، برای افسران جنگ نرم در دنیای رسانه و فضای مجازی مانند اسلحه هستند؛ اما نکته مهمی که کمتر به آن توجه می شود این است که در دنیای شبکه های اجتماعی خارجی، شلیک آخر اسلحه به دست ما نیست بلکه به دست آن مدیری است که در آن سر دنیا نشسته است.

در روزهای اخیر پس از انتشار قطعه «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» و استقبال کاربران فضای مجازی از این اثر، شبکه اجتماعی اینستاگرام تمام صفحات مربوط به میثم مطیعی، مداح این اثر را مسدود کرد. این قطعه با محوریت جریان مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی خوانده شده بود. همچنین برخی از گزارش ها حکایت از این داشت که تمامی آثار انقلابی میثم مطیعی توسط اینستاگرام محدود شد!
 
از سوی دیگر، پایگاه عربی «العهد» نیز به تازگی گزارش داد که شبکه اجتماعی «اینستاگرام»، انتشار تصاویر «آلاء قدوم»، کودک شهید فلسطینی را که در اثر حمله اشغالگران به نوار غزه به شهادت رسید، ممنوع کرد.

بر اساس گزارش ایرنا، لو کی، فعال مشهور بریتانیایی در توییتی نوشت: «اینستاگرام استوری ام درباره شهادت این کودک را حذف کرده و مدعی شده انتشار این استوری ناقض دستورالعمل های ناظر به فعالیت سازمان های خطرناک و خشونت طلب است»!


در این زمینه باید به چند نکته توجه کرد:

یک: مشاهده می کنیم که به موازات حملات این روزهای رژیم کودک کش صهیونیستی به نوار غزه در فضای حقیقی، جنگنده آمریکایی صهیونیستی در فضای مجازی نیز مشغول انجام مأموریت بوده و در نقش مکمل ظاهر می شود. 
 
دو: ممکن است پس از مسدود شدن صفحه یا ممنوعیت انتشار یک تصویر یا ویدئو، پس از مدتی این ممنوعیت برداشته شود یا دیگر مانند سابق این حساسیت وجود نداشته باشد؛ اما نکته اینجاست که در مدت کوتاهی مثل دهه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی که می تواند اوج تولید محتوا و انتشار قطعات حماسی با مضامین دینی در فضای مجازی باشد، یا در اوج جنگ رژیم صهیونیستی با فلسطینیان، یک شبکه اجتماعی این قابلیت را دارد تا در نقش یک ضربه گیر وارد میدان شده و از حجم تأثیرگذاری یک قطعه یا تصویر و ویدئو بکاهد و مانع انتشار گسترده آن در وقت لازم شود.
 
سه: پیش از این، مقام معظم رهبری پس از حذف گسترده محتوای مربوط به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی، از دو واژه «تنبیه» و «تنبه» برای این اتفاق استفاده کردند تا همه ما حواسمان را جمع کنیم که باید چه کاری در این عرصه انجام دهیم؟ و به این نکته مهم اشاره کردند: «فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است».

چهار: اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی خارجی، برای افسران جنگ نرم در دنیای رسانه و فضای مجازی مانند اسلحه هستند؛ اما نکته مهمی که کمتر به آن توجه می شود این است که در دنیای شبکه های اجتماعی خارجی، شلیک آخر اسلحه به دست ما نیست بلکه به دست آن مدیری است که در آن سر دنیا نشسته است. اوست که تعیین می کند چه محتوایی با چه میزان ضریبی، در چه زمانی و در کجا باید منتشر شود؟

بنابراین، سلاح های مجازی آمریکایی صهیونستی نظیر اینستاگرام، مانند چاقو نیستند که به راحتی بتوان علیه دشمن استفاده کرد، بلکه جزو اسلحه های هوشمند و مرکب محسوب می شوند که ارتباط آن با مرکز اصلی آنها هنوز قطع نشده و تیر آخر و جهت گیری نهایی آن به دست کاربر نیست.
 
پنج:
در هر صورت، هدف این نیست که بگوییم افسران جنگ نرم از فضای مجازی فعلی – با همه عیوب و نواقص - آن استفاده نکنند، بلکه هدف این است که راه اصلی را گم نکنیم و توجه داشته باشیم که این اتفاقات و اتفاقات مشابه آن یک بار دیگر نشان می دهد که برای رساندن صدای پای تمدن نوین اسلامی و فریاد مقاومت اسلامی در سراسر جهان، دیگر نمی توان به ابزارهای عاریه ای تکیه کرد و هر چه زودتر در این زمینه باید قدم های جدی  برداشته شود.

امیدواریم که هر چه زودتر با تلاش جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت و از آن بالاتر با همکاری سایر کشورهای اسلامی، پلتفرم های بین المللی جهان اسلام در عرصه مجازی به گونه ای طراحی شوند که پیام و محتوای ما را تا قلب آمریکا و اروپا برسانند.

با توجه به اهمیت جنگ شناختی و نقش مهم ابزار رسانه، در دنیای امروز اگر اهمیت استقلال در حوزه سخت افزار و نرم افزار در عرصه فضای مجازی و رسانه مهمتر از استقلال در حوزه پهپاد، موشک و تجهیزات جنگی نباشد، قطعاً کمتر از آن هم نخواهد بود.


برچسب ها: اینستاگرام


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه