روزه‌دار واقعی در روز قیامت همنشین حضرت ابراهیم(ع) خواهد شد
کد خبر: ١٦٤٠٥٢ تاریخ انتشار: ١٤ فروردين ١٤٠١ - ١٦:٥٧
صفحه نخست » مجازستان
روزه‌دار واقعی در روز قیامت همنشین حضرت ابراهیم(ع) خواهد شد

تمامی احکام در دین اسلام دارای فلسفه خاصی است و تمامی احکام صادره حدود و مرزهای الهی است و نمی توان سلیقه مردم جامعه را بر احکام الهی مقدم نمود.

به گزارش صابرنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در اولین روز از ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: تمامی احکام خداوند از روی مصلحت است و خداوند به دنبال اذیت کردن مخلوقات نیست و اگر تکالیفی بر عهده انسان گذاشته می‌شود بر اساس حکمت است و روزه‌داری یکی از نشانه‌های مسلمانی است.

وی افزود: بر اساس روایات روزه‌دار واقعی در روز قیامت همنشین حضرت ابراهیم (ع) خواهد شد و این مسئله نشان دهنده عظمت و جایگاه روزه داران واقعی در دین اسلام است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وقار و حرمت نگه داشتن ماه مبارک رمضان فقط مخصوص روزه داران نیست و افرادی که به دلایل بیماری و … توان گرفتن روزه را ندارند هم باید حرمت این ماه مبارک را نگه دارند.

رفیعی تاکید کرد: دین داری نباید با پاره ای از مشکلات و سختی‌ها و عملکردهای غلط گره بخورد و مشکلات باعث شود انسان نماز و روزه نگیرد و نباید دین داری انسان فصلی شود و ناملایمات باعث کاهش دین داری شود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی احکام در دین اسلام دارای فلسفه خاصی است و تمامی احکام صادره حدود و مرزهای الهی است و نمی توان سلیقه مردم جامعه را بر احکام الهی مقدم نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های روزه‌داری اخلاص شخص روزه‌دار است و مراقبت در اعمال و رفتار باعث می‌شود عزم انسان محکم شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: دومین فلسفه روزه‌داری شکست شهوت انسان است و قدرت کنترل غرائز به انسان می‌دهد.

رفیعی تاکید کرد: روزه‌داری انسان را به یاد قیامت و معاد می‌اندازد و باعث آرامش درونی انسان می‌شود و انسان روزه‌دار سعی می‌کند اعمال و رفتار خود را کنترل کند و دست به اقدامات خلاف نزند به همین خاطر در ماه رمضان جرم کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: روزه‌داری به نوعی تساوی بین فقیر و غنی و حس همدردی بین فقرا و اغنیاء ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: بر اساس روایت لازم است در این ماه، مردان به همسران خود بیشتر نیکی و احسان و وسعت ایجاد کنند و اطعمه و اشربه بیشتری در این ماه برای اهل و عیال خود تهیه کنند.

رفیعی گفت: لازم است در ماه مبارک رمضان به فقرا بیشتر کمک شود و مردان از نظر خرید مایحتاج روزانه خوراک‌های بیشتری را تهیه کنند و به خانواده سخت نگیرند.

وی گفت: قرآن کریم کتاب هدایت است و انسان را به سمت نور راهنمایی و از خطرات حفظ  می کند و لازم است در این ماهی که بهار قرآن است انسان انس بیشتری با کتب الهی داشته باشد.

رفیعی در پایان گفت: قرآن کتاب زندگی، بصیرت بخش و آگاهی دهنده به انسان است و انسان را از جهل نجات می‌دهد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه