این پوشش یک قسمت از فرهنگ و وجود من است
کد خبر: ١٦٣٧٤٩ تاریخ انتشار: ٠٦ بهمن ١٤٠٠ - ٠٩:٢٢
صفحه نخست » مطالب وسط
مشکات‌الزهرا صفی؛
این پوشش یک قسمت از فرهنگ و وجود من است

بانوی تاریخ ساز تنیس ایران گفت: هر وقت جایی از گرند اسلم می‌گفتم به من می خندیدند و می گفتند امکان چنین چیزی نیست و هیچکس تا الان این کار را نکرده ولی خوشبختانه خلاف آن ثابت شد.

 گروه فرهنگی صابرنیوز:حسین محمدی دوست؛ طی روزهای گذشته صحبت از نخستین تنیس باز ایران که گام در گرند اسلم گذاشته و تمجید از تاریخ سازی دختر نوجوان ۱۷ ساله ایرانی با کسب یک پیروزی در گرند اسلم یکی از معتبرترین رقابتهای تنیس دنیا، زیاد مطرح شده است.

مشکات الزهرا صفی ستاره این روزهای تنیس ایران و تیتر برتر بسیاری از رسانه‌های ورزشی دنیاست. جهان تنیس از او و به ثمر رسیدن تلاش‌ها و رنگ واقعیت گرفتن رویاهایش می‌گوید، رویاهایی که صفی ۱۷ ساله هرگز از آنها دست نکشید.

ورزش ایران بار دیگر حماسه ملبورن را تجربه می‌کند یکبار در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ و این بار در تنیس گرنداسلم استرالیا، جایی که پدیده تنیس ایران نام خود را به عنوان اولین ایرانی حاضر در این رقابتها به ثبت رساند و در نخستین دیدار خود مقابل حریفی از میزبان نیز به پیروزی رسید.

او دریچه‌ای جدید به روی تنیس ایران باز کرد، دریچه‌ای که تا دهه‌ها به عنوان یک آرزوی دست نیافتنی در تنیس ایران به فراموشی سپرده شده بود. مشکات الزهرا امیدی را در دل تنیس ایران و دنیا زنده کرد که «غیر ممکن، غیر ممکن است».

 

از حضور تاریخی تان در رقابتهای گرند اسلم بگویید؟

- مشکات زهرا صفی: خدا را شکر که توانستم به عنوان اولین بازیکن کشورمان در مسابقات آزاد اوپن استرالیا بازی کنم. این نخستین گرند اسلم سال بود که بهترین بازیکنان دنیا از جمله رافائل نادال در آن حضور دارند و مسابقات هنوز ادامه دارد. خوشبختانه موفق شدم بازی اولم را مقابل حریفی از استرالیا ببرم ولی بازی دومم را به بازیکنی از بلژیک که بازیکنی آماده بود واگذار کردم. البته این شرایط برای هر بازیکنی در هر سطحی امکان دارد پیش بیاید و خیلی طبیعی است و امیدوارم که این روند بتواند ادامه داشته باشد و تنیس ایران دوباره برای افتخار آفرینی‌های بیشتر پیش برود.

* وقتی در گذشته از آرزویتان برای حضور در گرنداسلم می‌گفتید واکنش دیگران چه بود؟

- وقتی که تنیس را شروع کردم هنوز نمی‌دانستم گرند اسلم چیست و وقتی فهمیدم و به عنوان یک آرزو و هدف به آن نگاه کردم هروقت جایی آن را بیان می‌کردم به طور عجیب و غریبی با آن برخورد می‌شد و به من می‌خندیدند و می‌گفتند امکان چنین چیزی نیست و هیچکس تا الان این کار را نکرده و نتوانسته است که به مسابقات گرنداسلم برود. خدا را شکر که توانستم با تلاش و پشتکار خودم و حمایت آکادمی آپت و فدراسیون تنیس تا به اینجا این اتفاق خوب را برای خودم و تنیس ایران رقم بزنم و امیدوارم که تنیس ایران جوری پر افتخار شود و پیشرفت کند که ما در گرند اسلم های بعدی نه تنها با یک بازیکن بلکه با چند نفر در قسمت بانوان و آقایان شرکت کنیم و این خیلی اتفاق بزرگی است.

* برای تداوم موفقیت‌هایتان به چه چیزی نیاز دارید؟

- من برای ادامه موفقیت‌هایم نیاز دارم که بیشتر از من حمایت شود. برای اینکه در شرایط اقتصادی الان خیلی کمک مالی نیاز دارم تا در سه تا گرند اسلم دیگر شرکت کنم در غیر این صورت بازی کردن در این سه گرنداسلم برای من خیلی دشوار است و اگر نتوانم اسپانسر پیدا کنم و به من کمک شود شانسی ندارم.

* در روزهای اخیر در رسانه‌های مطرح تنیس جهان صحبت از شماست حس تان را در این باره می‌گویید؟

- در هفته‌ای که گذشت رسانه‌های خارجی و بزرگترین رسانه‌های تنیس اخبار من را پوشش دادند که از این بابت خیلی خوشحالم که مردم دنیا می‌توانند با من آشنا شوند و با سختی‌هایی که در راهم داشتم آشنا شوند و بدانند که با چه شرایط و چه سختی‌هایی به اینجا رسیدم و من و تنیس ایران را بیشتر بشناسند. امیدوارم این راه ادامه پیدا کند و درهای جدیدی به روی تنیس ایران باز شود و این پیشرفت‌ها تداوم داشته باشد و حمایت‌ها بیشتر شود تا افتخار آفرینی ام ادامه پیدا کند و در گرند اسلم های دیگر نتایج خوبی کسب کنم.

* پوشش اسلامی شما در گرند اسلم بسیار مورد توجه قرار گرفت.

- پوششم در گرند اسلم برای مربیان و بازیکنان و کادر فنی مسابقات خیلی پوشش جالبی بود و در بیشتر مصاحبه‌ها خبرنگاران از من پرسیدند که این پوشش تو را اذیت نمی‌کند و همانطور که به آنها گفتم من با این پوشش سالهاست که بازی کردم، پیشرفت کردم و امروز در اینجا که می‌بینید هستم. این پوشش یک قسمت از فرهنگ و وجود من است، حتی اگر هوا گرم هم باشد آزارم نمی‌دهد و قسمتی از من است.

* هدف بعدی شما چیست؟

- هدفم امسال بازی کردن در چهار گرند اسلم است که یکی از آنها را گذراندم و امیدوارم که با حمایت بیشتر مسئولان و جذب اسپانسر و گرفتن ویزا بتونم به موقع به گرند اسلم ها برسم و در جدول اصلی بازی کنم. بزرگترین هدفم قهرمانی در گرند اسلم است ولی هدف‌های کوتاه مدتم این است که در سه گرند اسلم دیگر سال با حمایت بیشتر مسئولان بازی کنم. امیدوارم که بتوانم با نتایجی که کسب می‌کنم دل مردم کشورم را شاد کنم.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه