دغدغه معیشت خانواده سینما
کد خبر: ١٦٣٧٤٣ تاریخ انتشار: ٠٥ بهمن ١٤٠٠ - ١١:٤٣
صفحه نخست » آخرین اخبار
دغدغه معیشت خانواده سینما

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تاکید کرد درهای مرکز رو به همه مستندسازان باز است.

به گزارش صابرنیوز به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مراسم تقدیر از همکاران پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» دوشنبه ۴ بهمن ماه با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یاسر شاه‌پیری مشاور اجرایی و مدیرکل حوزه ریاست، و سازمان سینمایی کامران ملکی مشاور امور اصناف رئیس سازمان سینمایی، عباس اسدالهی معاون اداری، مالی و حقوقی مرکز گسترش، حامد شکیبانیا معاون مستند، امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن، مرتضی رزاق کریمی، و همکاران مرکز گسترش در سالن «سینماحقیقت» مرکز برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، پس از پخش گزارش تصویری از روند برگزاری پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، محمد حمیدی‌مقدم، مدیر عامل مرکز گسترش ضمن خیرمقدم به رئیس سازمان سینمایی و هیات همراه گفت: این تصمیم آقای دکتر خزاعی بود که همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن با همکاران و دوستان دیداری داشته باشند و هدایایی به بانوان موسسه‌های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا کنند. ما از این فرصت استفاده کردیم تا با حضور ایشان از زحمات دوستان و همکارانم که در برگزاری پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» همکاری داشتند تشکر کنیم. همکارانم که در فرصتی محدود جشنواره‌ای با کیفیت برگزار کردند و حضور و همدلی‌شان باعث دلگرمی است.

 

حمیدی مقدم ادامه داد: افزایش مخاطبان در برگزاری برخط و برگزاری همزمان فیزیکی و برخط به شکلی مناسب، دستاوردی بود که در این دوره حاصل شد. در این دو ماه توجه ویژه رئیس سازمان به مرکز، برای ما مشهود و حمایت مالی ایشان برای تولید و پرداخت حقوق کارمندان با تمام سختی‌هایی که وجود دارد، نشان دهنده دغدغه‌های آقای خزاعی است. اهتمام و توجه ایشان برای گشایش مالی و حمایت از تولیدات و پرداخت مبالغ مربوط به جشنواره پانزدهم «سینماحیققت» قدردانی ما را می‌طلبد.

 

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی سخنران بعدی مراسم، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: بابت برگزاری موفق پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از شما تشکر می‌کنم. می‌دانم که در روزهای شیوع ویروش کرونا این خطر را پذیرفتید و جشنواره‌ای با عیار بالا برگزار کردید. برگزاری همزمان جشنواره برخط و حضوری خوشبختانه نتایج قابل قبولی داشت.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: من از شما فاصله‌ای ندارم، دوست داشتم که این جلسه به صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شد، اما این دیدار نخست به دلیل کمبود وقت کوتاه انجام می‌شود. برایم مهم است که با مدیران، معاونان و همکاران موسسات زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو داشته باشم. امیدوارم از این جلسات ماهی یک بار برگزار شود و ارتباطی تنگاتنگ بین ما و زیر مجموعه برقرار باشد.

 

وی در ادامه افزود: ماموریت‌هایی جدیدی به مرکز گسترش سپرده شده، قرار است توجه به تولید و عرضه پویانمایی را جدی‌تر بگیریم و پنجاه درصد ظرفیت مرکز در بخش تولید به این حوزه خود اختصاص یابد. آقای حمیدی مقدم برنامه‌های خوبی در این زمینه دارند، پشتکار قابل توجهی دارند و تلاش می‌کنند امکانات خوبی را برای مرکز و مستندسازان فراهم کنند. در بخش‌های مختلف هشتاد درصد از برنامه‌های مربوط به مرکز تصویب شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

 

دکتر محمد خزاعی در بخش دیگری از این مراسم گفت: اتفاق خوبی پیش روی مرکز است و امیدوارم جهشی در تولید آثار اتفاق خواهد افتاد و شرایطی ایجاد که فیلمسازان امکان تولید بیشتری داشته باشند. برای حمایت از تولیدات انیمیشن نیاز به برنامه‌های جدیدی داریم. آموزش آنلاین هم جزء برنامه‌های جدید مرکز است که به زودی عملی خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سینمای مستند گفت: مستندسازان، راوی واقعی جریان اجتماعی و سیاسی انقلاب هستند. بسیاری از وقایع مربوط به انقلاب اسلامی هنوز به تصویر کشیده نشده‌اند. این اتفاق با همراهی سینمای مستند و مستندسازان رخ خواهد داد. توصیه من این است که زمینه فعالیت برای همه مستندسازان فراهم باشد. درهای مرکز گسترش باید به روی همه مستندسازان باز باشد. ما با همه فیلمسازان در تعامل هستیم. استعدادهای جوان، فیلمسازان تازه کار و هر مستندسازی که دغدغه تولید اثر دارد باید بتواند به مرکز بیاید و صحبت‌هایش شنیده شود. یکی از مزیت‌های مجموعه شما دیدار سریع فیلمسازان با مدیران است، این رویه خوب، باید حفظ شود.

 

رئیس سازمان سینمایی افزود: وقتی درباره سینما صحبت می‌کنیم فقط درباره افراد باسابقه یا آنهایی که با مدیران و سرمایه‌گذاران در ارتباط هستند، صحبت نمی‌کنیم. فیلمسازانِ اول کجا باید مورد حمایت قرار گیرند؟ باید جایی برای دیده شدنشان وجود داشته باشد، آنها وابسته به جریان پول و قدرت نیستند، اما استعداد ملی محسوب می‌شوند. نگاه حمایتی سازمان سینمایی باید توجه به فیلمسازان مناطق محروم و دیگر مناطق کشور را در همه بخش‌ها جدی بگیرد.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: گاهی توجه به خانواده سینما باعث می‌شود وظیفه ما در قبال همکارانمان کمتر مورد توجه قرار بگیرد و بعضی از همکاران دغدغه معیشتی داشته باشند، تلاش ما این است که وضعیت دستمزدها و شرایط معیشتی کارمندان وزارت ارشاد در تهران و شهرستان‌ها بهبود یابد.

 

محمد خزاعی ادامه داد: من دغدغه معیشت سینماگران و کارمندان زیرمجموعه وزارتخانه را دارم و می‌دانم خانواده‌هایی هستند که از این حقوق پایین رنج می‌برند، ان شاالله شرایطی را فراهم کنیم تا شرمنده شما نباشیم. در تلاش هستیم تا شرایط بهبود یابد، هرچند بودجه سال آینده در بخش فرهنگ افزایشی نداشته، اما تلاش می‌کنیم با همراهی نهادها و موسسات دیگر وضعیت را بهبود ببخشیم.

 

در پایان این مراسم، با حضور محمد حمیدی مقدم و محمد خزاعی از همکاران پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران «سینماحقیقت» تقدیر شد.


 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه