یک متخصص زنان: مادران باردار با اطمینان خاطر واکسن بزنند
کد خبر: ١٦٣٤٠٥ تاریخ انتشار: ٠٨ شهریور ١٤٠٠ - ٠٩:٥٩
صفحه نخست » مطالب وسط
یک متخصص زنان: مادران باردار با اطمینان خاطر واکسن بزنند

یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به خطرهای ابتلای کرونا در مادران باردار، گفت: سازمان جهانی بهداشت استفاده از واکسن سینوفارم را برای مادران باردار تایید کرده، لذا مادران باردار با اطمینان خاطر نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

 
 
از دو هفته گذشته دستورالعمل واکسیناسیون مادران باردار از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.
 
با توجه به اینکه ابتلا کرونا در مادران باردار نیز همانند برخی از گروه‌ها خطرناک است، متخصصان به مادران باردار توصیه اکید کرده‌اند که نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.
 
دکتر شهره وثوق، متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خانم‌های باردار نیز همانند سایر مردم جامعه در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، با این تفاوت که اگر مبتلا شوند، معمولاً شدت بیماری در آنها نسبت به بقیه بیشتر است.
 
وی با تأکید برای اینکه حتماً توصیه می‌شود که خانم‌های باردار واکسینه شوند، گفت: از میان واکسن‌هایی که وارد کشور شده، واکسن سینوفارم با توجه به اینکه ویروس کشته شده است، برای مادران باردار مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: با توجه به اینکه درگیری کرونا در مادران باردار بسیار خطرناک است، توصیه می‌شود خانم‌های باردار بعد از هفته دوازدهم بارداری حتماً واکسینه شوند.
 
وثوق با اشاره به اینکه مادران باردار پرخطر در اولویت تزریق واکسن هستند، گفت: مادران باردار دارای سن بالای ۳۵ سال، بی ام آی بالا، چند قلو، باردار به روش آی وی اف، شاغل و دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و غیره و همچنین افرادی که همسران آنها در مراکز مربوط به خدمات کرونا مشغول به کار هستند، در اولویت تزریق واکسن قرار دارند. در میان تمامی این افراد نیز مادران باردار در بالای ۲۸ هفته بارداری در اولویت قرار دارند.
 
 
 
دکتر ثمره خواری، رئیس گروه سلامت مادران مرکز بهداشت گلستان نیز به ایسنا، گفت: بعد از ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون مادران باردار، هماهنگی لازم با شهرستان برای این کار انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در تأمین واکسن برای مادران باردار نداریم، افزود: در استان مادران باردار را در جمعیت عمومی در اولویت واکسن قرار داده‌ایم.
 
خواری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار مادر باردار در استان داریم، گفت: از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر در هفته بالای ۱۲ بارداری قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در دستورالعمل وزارت بهداشت اولویت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در ابتدا فراخوان و مشاوره انجام می‌شود و بعد از ارزیابی اولیه در مراکز جامع خدمات سلامت، مادران واجد شرایط دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون معرفی می‌شوند.
 
رئیس گروه سلامت مادران مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: تاکنون ۲ هزار مادر باردار در استان مشاوره شدند و از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر واکسن دریافت کردند.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه