نام دولت من «سلام» است/ دولت‌ها به سلام مردم علیکم‌السلام نگفته‌اند/مدل حکمرانی باید تغییر کند/ معتقدیم سربازی اجباری به این شکل مربوط به یک قرن گذشته است و باید تغییر کند +فیلم
کد خبر: ١٦٣٠٩٩ تاریخ انتشار: ٢٢ ارديبهشت ١٤٠٠ - ١٦:٢٢
صفحه نخست » مطالب وسط
قاضی زاده هاشمی:
نام دولت من «سلام» است/ دولت‌ها به سلام مردم علیکم‌السلام نگفته‌اند/مدل حکمرانی باید تغییر کند/ معتقدیم سربازی اجباری به این شکل مربوط به یک قرن گذشته است و باید تغییر کند +فیلم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه دختر خود جهت ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

 
 
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از انجام امور ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۳ سال است که سابقه نمایندگی دارم و در طی ۵ سال اخیر هم عضو هیئت‌رئیسه بوده‌ام و تلاش کرده‌ام با دقت در بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی حضور داشته باشم.
 
وی ادامه داد: کشوری عظیم و با ثروت داریم و حدود ۱۰ درصد منابع جهان در اختیار ماست. نیروی انسانی متخصص در کشور به فراوانی داریم. استعدادهای کشور فلج شده و معطل‌مانده و باید با روی کار آوردن مدیران لایق و عدالت‌خواه و ساده‌زیست این وضع را تغییر داد.
 
قاضی‌زاده اظهار کرد: نام دولت را دولت سلام گذاشته‌ایم چون دولتی نو است برای این‌که تاکنون دولت‌های ما به سلام مردم پاسخ نداده‌اند آمده‌ایم که پاسخ‌های مردم را داده و والسلام به تمام اختلافات و ناکارآمدی‌ها بدهیم.
 
وی افزود: به انقلاب در مدل حکمرانی نیاز داریم چرا که مدل ما با این وضعیت باید تغییر پیدا کند و نخست آن، تغییر در رویکردها است. ۲ سال است که با جوانان این کشور در یک اندیشکده ای یک نظریه پایه خلق کرده‌ایم و بعد گفتمان تحول را مطرح کردیم که این گفتمان به دنبال اعمال حاکمیت مردم است و نهایتاً برای اینکه رزق و روزی مردم و سلامت آن‌ها بهبود یابد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: ۱۹ برنامه ذکر کردیم که ۲۸۶ برنامه با زمان‌بندی مشخص شده است. دولتی که نظریه و مکتبش مشخص است؛ گفتمان و برنامه‌های اجرایی آن لازم‌الاجرا است. این دوره به جای شعارها و برنامه‌ها باید مورد بررسی رأی مردم قرار گیرند کسانی که بتوانند امروز و آینده ملت ایران را رقم بزند.
 
وی در پاسخ به خبرنگار آنا درباره طرح سربازی گفت: این نوع سربازی درست نیست و باید جایگزین کنیم و مدل جایگزین ما سربازی حرفه‌ای است. رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی به‌راحتی می‌تواند به این مسئله ورود کرده و از طرفی برای تأمین نیرو انسانی پایور اقدام کند و هم در ارتقای فناورانه حوزه دفاع باید سرمایه‌گذاری جدی انجام دهد.
 
قاضی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره سن خود گفت: در میان کاندیداهای مشهور از همه جوان‌تر هستم و سه سال از سعید محمد کوچک‌تر هستم به‌تازگی وارد ۵۰ سالگی شدم بااین‌حال باید آن‌قدر کادرسازی و تلاش کنیم تا ۴۰ ساله‌ها به‌عنوان رجل سیاسی وارد انتخابات شوند.
 
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برجام اظهار نظر کرد: برجامی وجود نداشته و آثار مثبتی برای منافع ملی ایرانیان ندارد و در این حوزه تصمیم گیر مجموعه نظام است ولی در کل این یک بازی است و آمریکایی‌ها یاد گرفته‌اند با ملت‌ها بازی کنند از نظر آن‌ها مذاکره برای مذاکره است و ارزشی ندارد.
 
وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا به نفع کاندیدایی انصراف خواهید داد، تأکید کرد: کسی می‌تواند کاندیدا بشود که بتواند فهم روشن و دقیقی از خود و تیمش داشته باشد و بتواند یک تیم قوی پای کار بیاورد و پاسخگو باشد و این یک تکلیف فردی است. اگر جبهه انقلاب نیاز به فداکاری داشته باشد برای ایجاد یک دولت قوی حتماً کنار خواهیم رفت ولی این برای آینده است.
 
 
Get the Flash Player to see this player.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه