چرا ادعای ظریف درباره حاج قاسم خلاف واقع است؟
کد خبر: ١٦٣٠٤٩ تاریخ انتشار: ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٠ - ١١:٣٣
صفحه نخست » تیتر یک
چرا ادعای ظریف درباره حاج قاسم خلاف واقع است؟

اقناع پوتین تنها دستاورد حاج قاسم نیست. سردار سلیمانی حتی در دوران حیات خود توانسته بود مرحوم اکبرهاشمی رفسنجانی را (که پدر معنوی ظریف و دولت روحانی است) مجاب کند که حمایت ایران از دولت سوریه منافع منطقه و ایران را تامین می‌کند.

 
 
به گزارش صابرنیوز، دیروز فایلی صوتی از جواد ظریف منتشر شده که در آن صحبت‌های خلاف واقعی را مطرح کرده است. در قسمتی از این فایل صوتی که خطیب‌زاده می‌گوید «قرار نبوده منتشر شود» ظریف با تقلیل دستاورد دیپلماتیک سردار سلیمانی می‌گوید:
ما ادعا می‌کنیم که آقای سلیمانی پوتین را به جنگ کشید. اما پوتین تصمیمش را [از قبل] گرفته بود.
 
در حالی ظریف چنین ادعایی را مطرح می‌کند که منابع جهانی خبری خلاف این مساله و نقش حاج قاسم در موضوع را بارها گفته اند. به عنوان مثال آسوشیتدپرس در مهر ۹۴ گزارش داده بود که سردار سلیمانی توانسته بود مقامات روس را در دیداری سه ساعته برای حمایت نظامی از مقاومت و دولت اسد راضی کند.
 
اما برای شنیدن روایت دقیق ماجرا بهتر است صحبت‌های سیدحسن نصرالله را که از ابتدای فتنه سوریه اطلاعات دقیقی از ماجرا دارد شنید. دبیرکل حزب‌الله در خصوص نقش شهید سلیمانی در اقناع روسیه و پشتیبانی هوایی از نیروهای مقاومت به المیادین گفته بود: روسیه در ابتدای امر مردد بود که وارد جنگ در سوریه شود و حاج قاسم سلیمانی با استدلال و شخصیت کاریزماتیک خود آن‌هم روی نقشه و توضیحاتی واقعی در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور روسیه داشت، او را متقاعد کرد که برای مقابله با تروریست‌ها و جلوگیری از سقوط دولت سوریه، به مسئله این کشور ورود کند. در آن جلسه دوساعته، پوتین به حاج قاسم گفت من قانع شدم. این چیزی بود که از حاج قاسم شنیدم. حاج قاسم توانست با استدلال و تشریح واقعیت پوتین را قانع کند و توانست روشن کند که نتیجه این ورود چه خواهد بود. الان همه می‌دانند که روسیه از دروازه سوریه به دنیا بازگشت.
 
ظریف که همه چیز را در برجام می‌بیند و سعی دارد حتی پیروزی‌های مقاومت را هم به نام خود ثبت کند، در صحبت‌هایی توهین آمیز، همکاری ایران و روسیه را برای تخریب برجام معرفی کرده‌ و حتی می‌گوید زمانی که روس‌ها پذیرفتند که به کمک نظامی منطقه بیایند، ایران و سوریه در شرایط سختی حضور نداشتند. این درحالی است که از زمان‌ همکاری روسیه با مقاومت ایران و نیروهای ارتش سوریه سال‌ها زمان برد تا پایان حاکمیت داعش در این کشور و منطقه اعلام شود.
 
اقناع پوتین تنها دستاورد حاج قاسم نیست. سردار سلیمانی حتی در دوران حیات خود توانسته بود مرحوم اکبرهاشمی رفسنجانی را (که پدر معنوی ظریف و دولت روحانی است) مجاب کند که حمایت ایران از دولت سوریه منافع منطقه و ایران را تامین می‌کند.
 
ظریف در حالی در قسمتی از صحبت های خود مردم ایران را «قهرمان پرست» معرفی می‌کند که به نظر می‌رسد به حمایت مردمی از حاج قاسم حسادت می‌ورزد. وی که قبلا هم اعتراف کرده بود که اطلاعات ناچیزی از منطقه دارد و بیشتر مشغول مذاکره با دولت‌های غربی بوده است در جریان سفر بشاراسد به تهران حتی توسط دولتی‌ها دعوت نشد و همین بهانه‌ای برای قهر و هزینه سازی علیه کشور شد.
 
انتشار این فایل صوتی از وی که احتمالا توسط بخش‌هایی از دولت و با هدف حذف او از گزینه‌های انتخاباتی به بیرون درز پیدا کرده، روی دیگر بازی جدیدی است که در کنار خبرسازی در خصوص نامه زدن به رهبرانقلاب توسط غرب‌گرایان در روزهای نزدیک به انتخابات تدارک دیده‌اند.
 


برچسب ها: ظریف, پوتین,


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه