روحانی: کشور به خوبی اداره شده است/3 گل زدیم و یک گل خوردیم! !!
کد خبر: ١٦٢٩٦٣ تاریخ انتشار: ٢٧ اسفند ١٣٩٩ - ١١:٤٨
صفحه نخست » مطالب وسط
روحانی: کشور به خوبی اداره شده است/3 گل زدیم و یک گل خوردیم! !!

رئیس‌جمهور روز گذشته در حالی مدعی شد که کشور خوب اداره شده است، که معیشت به شدت آسیب دیده مردم، گرانی افسار گسیخته قیمتها و تراژدی صف‌های طولانی خرید مرغ و روغن معیار روشنی برای سنجش این مدعاست.

 حجت‌الاسلام روحانی روز گذشته (سه‌شنبه 26 اسفند ) در شصتمین اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی بار دیگر به دفاع از عملکرد 8 ساله دولت خود پرداخت و گفت که اگرچه ممکن است نقص هم داشته باشیم ولی مسئولین اقتصادی کار بزرگی انجام داده‌اند.
روحانی همچنین دولتش را با تیم فوتبالی مقایسه کرد که یک گل خورده و سه گل زده. و در آخر هم گلایه کرد که چرا کسی حرفی از آن سه گل نمی‌زند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شرایط کشور را به دو دوره تقسیم کرد و گفت : آنچه قبل از سال ۹۷ بود که شرایط کشور ما نسبتا عادی توام با فشار بود و ما توانسته بودیم تا حدودی از تحریم عبور کنیم. سال‌های ۹۴ تا پایان ۹۶ در رشد اقتصادی، تورم و‌اشتغال واقعا آمار و ارقام افتخارآمیز است و تورم ما ۱۰.۲ درصد بود و در سال ۹۶ تورم ما تک رقمی بود.
رئیس‌جمهور ادامه داد : برخی از سال‌ها تورم تک رقمی بوده است. در سال ۹۵ و ۹۶ تورم ما تک‌رقمی بود. حتی در ماه‌های اولیه سال ۹۷ هم تورم تک رقمی را ادامه می‌دادیم و کشور به خوبی اداره می‌شد.
وی تاکید کرد: کشور به خوبی اداره شده است و روایت واقعیت‌های کشور را کسی تحریف نکند. اما این یک واقعیت است که ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و یک آدمی که به هیچ چیز متکی نبود به کاخ سفید آمد و از یک توافق ۷ جانبه خارج شد و ایران را در حصر قرار داد.
با چه ملاک و معیاری چنین عملکردی را
خوب ارزیابی می‌کنید؟!
چنین ادعایی از سوی رئیس‌جمهور در حالی مطرح می‌شود که صعود ۷۰۰ درصدی نرخ ارز و ۶۵۰ درصدی قیمت مسکن، بالاترین شکاف طبقاتی در ۱۰ سال اخیر، شکستن رکورد تورم ۶۰ ساله و رکورد سقوط بازار سهام در ۵۰ سال اخیر، کوچک شدن ۳۵ درصدی سفره مردم ، کاهش ۵۰ درصدی ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری منفی ۶ درصد و رشد اقتصادی صفر در 8 سال اخیر تنها بخشی از کارنامه دولت تدبیر و امید به ریاست آقای روحانی بوده است و دقیقا مشخص نیست رئیس‌جمهور با چه ملاک و معیاری چنین عملکردی را خوب ارزیابی می‌کند !
رئیس‌جمهور همچنین در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی بسیاری از صاحب‌نظران از جمله اقتصاددانان در سال ۹۷این بود که تورم ما در پایان سال سه رقمی خواهد شد و درباره این مصاحبه کردند و در روزنامه‌ها نوشتند و گفتند تورم ایران ونزوئلایی می‌شود. اگر کار و تلاش نمی‌شد، ممکن بود با چنین شرایطی مواجه شویم اما کاری که دولت در سال ۹۷ و سال ۹۸ انجام داد، تقریبا از اواخر بهار تورم را کنترل کردیم و تورم شروع به کاهش کرد.
حامیان دولت معترفند مدیریت شما کشور را به سمت ونزوئلایی شدن برده است
اشاره رئیس‌جمهور البته به سیاست ارعاب افکار عمومی نسبت به تهدید ونزوئلایی شدن ایران در صورت عدم پیروزی روحانی در انتخابات 96 بود.
نکته قابل تامل آنجاست که همان چهره‌های سیاسی و اقتصادی که مردم را از ونزوئلایی شدن ایران درصورت شکست روحانی و پیروزی رقبای وی می‌ترساندند، این روزها با محرز شدن بی‌کفایتی دولت در کنترل بازار ، گرانی افسار گسیخته و صف‌های طولانی خرید مایحتاج عمومی اذعان می‌کنند که این مدیریت کاندیدای مطلوب و محبوبشان است که اقتصاد کشور را به سمت ونزوئلایی شدن برده است.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود :ما در شرایط تحریم این کار را کردیم و به دشمن گفتیم راه را‌اشتباه می‌روی و مردم هم در مشقت رفتند. البته مدیریت در زمان جنگ پیچیده است. در دوران دفاع مقدس من فرمانده ستاد پشتیبانی جنگ بودم و در این سه سال هم به دستور رهبر انقلاب من فرمانده جنگ اقتصادی بودم.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: تحریم اصلی در نفت و بانک بود لذا وزیر نفت و رئیس‌کل بانک مرکزی در خط مقدم این جنگ بودند. البته شاید ما قصوری هم داشته باشیم. مثل تیم فوتبالی که سه گل زده یک گل هم خورده اما می‌آیند می‌گویند یک گل خورده است. خب مرد حسابی بگو سه گل هم زده شده.
وی تاکید کرد:دولت برای رفع تحریم همه توان خود را به کار می‌گیرد و یک لحظه را هم از دست نمی‌دهد. حرکت کردن در این راه سخت است و مشکلاتی دارد؛ زمینش صاف نیست و چاله زیاد دارد اما کار را شروع کردیم و خدا کمک می‌کند.
آقای روحانی! گل‌ها را به کدام دروازه زده‌اید؟ آمریکا یا دروازه مردم خودمان؟!
رئیس‌جمهور همچنین در حالی مدعی شد با عملکرد خود به دشمن 3 گل زده که طی قریب به 8 ساله گذشته دشمن با تحریم‌های «فلج‌کننده»، دنبال ضربه زدن بود اما دولت تدبیر می‌گفت «اوباما بسیار مودب» است و «امضای کری تضمین است» و «آمریکا سر تعهدش می‌ایستد و کار غیر اخلاقی نمی‌کند». آنها با تحریم‌های ویزا و آیسا و سیسادا و کاتسا و...، سرگرم دشمنی (گل زدن) بودند و دولت تدبیر  مکرر به تعریف و تمجید از برجام می‌پرداخت. دولت بعدی، «فشار حداکثری را در دستور گذاشت و زیر تعهدش زد، اما دولت تدبیر باز هم تعهدات را یکطرفه اجرا کرد.
پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم که با وجود انتقاد از سیاست ترامپ، مسیر دشمنی او را ادامه داده است؛ اما دولت تدبیر از تیم بایدن تمجید کردند و به مجلس و «مجمع» و منتقدان حمله کردند که چرا توقف تعهدات در برابر بدعهدی دشمن را مطالبه می‌کنند! با این اوصاف از رئیس‌جمهور باید پرسید گل‌ها را به کدام دروازه زده‌اید؟ آمریکا یا دروازه مردم خودمان؟! 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه