مخالفت اردن و موشک‌های یمن 2 عامل اصلی لغو سفر نتانیاهو به امارات
کد خبر: ١٦٢٩٥٨ تاریخ انتشار: ٢٥ اسفند ١٣٩٩ - ١٢:٠٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
مخالفت اردن و موشک‌های یمن 2 عامل اصلی لغو سفر نتانیاهو به امارات

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۳ این رژیم، به صورت تلویحی اعلام کرد که دلیل لغو سفر هفته گذشته او به امارات، تهدید حمله از جانب انصارالله یمن بود.

 «بنیامین نتانیاهو» پنج شنبه گذشته سفر خود به امارات را برای چهارمین بار لغو کرد. پیش از این، علت لغو سفر وی، مخالفت اردن با عبور هواپیمای حامل نتانیاهو از آسمان این کشور اعلام شد. در ادامه اظهارنظرهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره چرایی لغو سفر نتانیاهو به ابوظبی، خود نتانیاهو به صورت تلویحی خبر داد که از ترس حملات موشکی یمنی‌ها، این سفر لغو شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هفته گذشته به خاطر تهدید موشکی یمنی‌ها، از پرواز او به مقصد امارات از طریق حریم هوایی عربستان، ممانعت به عمل آمد.
طبق این گزارش، نتانیاهو در مصاحبه روز شنبه با کانال 13 تلویزیون این رژیم اعلام کرده بود که سفر هفته گذشته به امارات را به دلیل اختلاف با اردن لغو کرد، چرا که اردن به طور موقت حریم هوایی خود را به روی پرواز هواپیمای او بسته است. به گفته او، به دنبال بسته شدن حریم هوایی اردن، یک مسیر دیگر و جنوبی‌تر برای سفر به امارات وجود داشت، اما آن مسیر، مشکلات خاص خودش را داشت. نتانیاهو با اشاره تلویحی به حمله موشکی یمنی‌ها به متجاوزان عربستان، تصریح کرد: «در آسمان عربستان هفته گذشته مشکلاتی وجود داشت». آسوشیتدپرس نوشت: «نتانیاهو توضیح بیشتری (درباره اینکه منظور او از وجود مشکل در آسمان عربستان چه بوده است) ارائه نکرد. »
هفته گذشته نیروهای انصارالله و ارتش یمن در واکنش به ادامه تجاوزات عربستان، با استفاده از موشک و پهپاد، یکی از بنادر نفتی عربستان را هدف حمله قرار‌دادند. این حمله باعث توقف پروازها در فرودگاه بین‌المللی «جده» شده بود. نتانیاهو قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته با سفر به امارات، با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی دیدار کند. طبق گزارش آسوشیتدپرس، نتانیاهو امیدوار بود که با انجام سفر به ابوظبی و دیدار با بن زاید، به عنوان ابزاری برای پیروزی در انتخابات پارلمانی ۲۳ مارس (سوم فروردین ۱۴۰۰) در فلسطین اشغالی استفاده کند.
پس از انتشار اخباری درباره جلوگیری از ورود ولیعهد اردن به مسجدالاقصی و همزمانی این اقدام با لغو سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، درباره علت لغو سفر نتانیاهو رسماً توضیح داد. وزیر خارجه اردن گفت:« ولیعهد ‌می‌خواست برای ادای نماز در شب معراج، به مسجدالاقصی برود. هماهنگی‌ها را با اسرائیل انجام دادیم. در لحظه پایانی، اسرائیل از توافق عقب نشست و تلاش کرد اقداماتی را تحمیل کند که باعث محدودیت بیشتر اهالی قدس در آن شب مقدس شود. ولیعهد تصمیم گرفت این سفر را انجام ندهد.»




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه