نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
تصاویر غیراخلاقی در اینستاگرام فیلتر می‌شوند
کد خبر: ١٦٤٣٧٩ تاریخ انتشار: ٠٢ مهر ١٤٠١ - ١٠:٠٥
صفحه نخست » آخرین اخبار
تصاویر غیراخلاقی در اینستاگرام فیلتر می‌شوند

تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف ، ناخواسته یک مشکل بزرگ در رسانه‌های اجتماعی هستند، اما ظاهرا اینستاگرام در حال کار بر روی ابزاری است که می‌تواند به حل این مسئله کمک کند.

متا اعلام کرده است هدف کمک به محافظت از افراد در برابر تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف یا سایر پیام‌های ناخواسته است. به عنوان محافظت بیشتر، این شرکت برای اطمینان خاطر کاربران تاکید کرد حتی خود نیز نمی‌تواند تصاویر را مشاهده کرده یا آن‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارد.

یکی از سخنگویان این شرکت گفت: ما از نزدیک با کارشناسان کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این ویژگی‌های جدید حریم خصوصی افراد را حفظ می‌کنند یا خیر و در عین حال کنترل پیام‌هایی را که دریافت می‌کنند به آن‌ها می‌دهیم. این شرکت قصد دارد جزئیات بیشتری را در هفته‌های آتی قبل از هر آزمایشی به اشتراک بگذارد.

متا افزود: این ویژگی جدید شبیه به ابزار «کلمات پنهان» است که سال گذشته راه اندازی شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های توهین آمیز را در درخواست‌های DM بر اساس کلمات کلیدی فیلتر کنند. اگر درخواستی حاوی هر کلمه فیلتری باشد که شما انتخاب کرده‌اید، به طور خودکار در یک پوشه مخفی قرار می‌گیرد که می‌توانید انتخاب کنید هرگز باز نشود، اگرچه به طور کامل حذف نشده است.

این ویژگی مورد استقبال قرار گرفته است، اما مدت‌هاست که به تعویق افتاده است، زیرا عکس‌های غیراخلاقی و نامتعارف ناخواسته تا حد زیادی توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی نادیده گرفته شده و اکنون یک مشکل فراگیر است. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ توسط دانشگاه کالج لندن نشان داد که از ۱۵۰ جوان ۱۲ تا ۱۸ ساله، ۷۵.۸ درصد تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف ناخواسته ارسال شده بودند.

ارسال عکس‌های غیراخلاقی و نامتعارف ناخواسته که به «فلش سایبری» نیز معروف است، توسط چندین حوزه قضایی از جمله کالیفرنیا و انگلیس  هدف قرار گرفته است. در انگلیس، اگر لایحه ایمنی آنلاین توسط پارلمان تصویب شود، ممکن است به یک جرم کیفری تبدیل شود. کالیفرنیا تا این حد پیش نرفت، اما ماه گذشته، مجلس مقننه ایالتی و سنا به اتفاق آرا به کاربران اجازه داد تا به خاطر عکس‌های غیراخلاقی و نامتعارف ناخواسته و سایر مطالب گرافیکی جنسی شکایت کنند.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: