نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
صفحه‌های همسریابی راهی برای از بین بردن اعتماد
کد خبر: ١٦٤٢١٦ تاریخ انتشار: ١١ تير ١٤٠١ - ١٨:١١
صفحه نخست » تیتر یک
صفحه‌های همسریابی راهی برای از بین بردن اعتماد

امروزه افراد زیادی در دنیای مجازی به فعالیت‌های گوناگونی مشغولند، اما این فضا گاهی راهی می‌شود برای برخی افراد تا از آن برای همسریابی استفاده کنند.

فضای مجازی امروز کاربرد‌های مختلفی دارد. در آن می‌توان با تبلیغات درآمد کسب کرد. هنر‌های مختلف را به اشتراک گذاشت. گاهی هم راهی می‌شود برای افرادی که به هر دلیل می‌خواهند از این فضا برای همسریابی استفاده کنند. برخی از این صفحه‌ها به منظور راستی آزمایی از آقایان مشخصات آن‌ها را می‌گیرند. این افراد از دختران هم می‌خواهند ملاک‌های انتخاب همسر را برایشان ارسال کنند. در این میان برخی از این صفحه‌های مجازی عمومی نیستند.

هشدار پلیس فتا برای ازدواج‌های اینترنتی

مسئله اینجاست که تا چه حد می‌توان به صفحه‌های مجازی در زمینه همسریابی اعتماد کرد؟ وقتی به سایت پلیس فتا مراجعه می‌کنیم با خطرات دوستی‌ها و ازدواج‌های اینترنتی مواجه می‌شویم. در متن هشدار پلیس آمده است:

«سایت‌های دوستیابی و محیط‌های گفتگوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی این روز‌ها بستری برای انجام اینگونه فعالیت‌ها فراهم ساخته است، اما بسیاری از کاربران از این موضوع غافل هستند که این گونه فعالیت‌ها می‌تواند موقعیتی سوء، برای انجام انواع کلاهبرداری‌ها، مزاحمت‌ها و هتک حرمت و حیثیت‌ها از طریق فریب و دسترسی به اطلاعات شخصی و خانوادگی و نقض حریم خصوصیشان بویژه بانوان را فراهم سازد.

از این رو به کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم::

والدین گرامی فرزندان خود را هنگام کار کردن در فضای مجازی حتما همراهی کنند و سواد خود را در زمینه فضای مجازی بالا ببرند.همچنین والدین دانش لازم را بویژه به نوجوانان و جوانان خود بدهند تا احتمال آسیب را در این فضا برای خانواده و اطرافیان خود به حداقل برسانند.

نوجوانان و جوانان به یاد داشته باشند، دوستی اینترنتی، روابط و گفتگو‌ها هرگز نمی‌توانند مانند گفتگو با یک شخص واقعی باشد. و به هیچ وجه با کسانی که در اتاق‌های گفتگو و شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوند قرار ملاقات حضوری نگذارید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد هویت خود را مخفی ‌می‌کنند و قصد دارند با ارتباط طولانی اعتماد شما را جلب کنند از این رو حرف‌های آن‌ها را هیچ وقت باور نکنید.

درباره کسانی که اطلاعات شخصی شما را درفضای مجازی می‌پرسند احتیاط کرده و ارتباط خود را با آن‌ها قطع کنید.»

اعتماد در فضای زمینه‌ای برای اخاذی

جرایمی هم در همین زمینه در شهر‌های مختلف روی می‌دهد. رئیس پلیس فتای کرمان گفته بود: عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی از یک شهروند کرمانی شناسایی شد.

فرد شاکی در اظهارات اولیه اش از آشنایی با فردی در فضای مجازی سخن به میان می‌آورد. این فرد به بهانه ازدواج از اعتماد شاکی به وی سوء استفاده می‌کند و به بهانه ازدواج تصاویری خصوصی از وی می‌خواهد. شاکی به دلیل وابستگی شدیدش عکس‌ها را برایش ارسال می‌کند. پس از مدتی به دلایلی تصمیم می‌گیرد با فرد قطع رابطه کند. به دنبال آن با ارسال پیام‌های تهدید آمیزی مواجه می‌شود که برایش مزاحمت ایجاد و از وی اخاذی می‌کند.

 اعتماد در فضای مجازی باعث می‌شود، زمینه تهدید، اخاذی، هتک حرمت و حیئیت در فضای مجازی فراهم شود. این مسئله همچنان قربانیانی می‌گیرد.

او همچنین به شهروندان توصیه می‌کند جعل هویت از ویژگی‌های فضای سایبر است پس در این فضا تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به شما را دارند اعتماد و اطلاعات شخصی تان را برای آن‌ها ارسال نکنید و نهایت دقت را در حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی و خانوادگی تان داشته باشید.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: