نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
از عملیات استشهادی تا بحران اوکراین: صهیونیست‌ها در مهلکه ۲۰۲۲
کد خبر: ١٦٤٠٢١ تاریخ انتشار: ٢٢ اسفند ١٤٠٠ - ١٦:٥١
صفحه نخست » مجازستان
از عملیات استشهادی تا بحران اوکراین: صهیونیست‌ها در مهلکه ۲۰۲۲

یکی از تهدیدات جدی برای دولت اشغالگر قدس شریف؛ شکاف و اختلافات داخلی چه در سطح دولت و چه در بین جامعه نامتجانس صهیونیست‌ها است.

به گزارش صابرنیوز، سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: طی روز‌های گذشته صهیونیست‌ها تلاش داشتند با تلفیق مانور‌های دیپلماتیک و نظامی در منطقه (ترکیه، بحرین و سوریه) ضعف‌ها و نقایص امنیتی خود را بپوشانند.

مطابق بررسی‌های انجام یافته در سرزمین‌های اشغالی، یکی از تهدیدات جدی برای دولت اشغالگر قدس شریف؛ شکاف و اختلافات داخلی چه در سطح دولت و چه در بین جامعه نامتجانس صهیونیست‌ها است.

تشدید عملیات‌های استشهادی فلسطینی‌ها که با کمترین تجهیزات در دسترس ایشان و در پاسخ به خوی وحشیانه ساکنان، غصب و تخریب منازل توسط دولت جعلی صهیونیستی صورت می‌گیرد حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ نیز امکان وقوع درگیری بین مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها محتمل است. به ویژه در غفلت افکار عمومی هنگام برگزاری جام‌جهانی قطر یا در اثنای بالاگرفتن بحران اروپا و روسیه.

حضور حدود ۱.۵ میلیون نفر روس تبار و اوکراینی در سرزمین‌های اشغالی و همچنین نقش زلینسکی سلبریتی یهودی و رییس جمهور اوکراین از یک سو و ترس از تلافی روس‌ها در موضوع سوریه نظیر تقابل با حملات غافلگیرانه هوایی یا چشم بستن بر فروش تسلیحات روسی به سوریه و اجزای محور مقاومت؛ باعث شده تا صهیونیست‌ها دچار معضل نابه‌هنگام در سیاست خارجی خود شوند. معضلی که با طولانی شدن زمان بحران اروپا-روسیه؛ دامنه آن تا حوزه امنیتی و ابهامات استراتژیک نیز کشیده خواهد شد. از همین رو صهیونیست ناچار به تقویت رویکرد منطقه‌ای و یارگیری‌های مجدد هستند.

به شهادت رساندن دو نفر از مستشاران اعزامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله هوایی اخیر متجاوزان صهیونیست به سوریه، آن هم مقارن با آخرین مراحل مذاکرات احیای برجام؛ پیام‌های متععدی دارد و از چشم‌انداز‌های مختلفی قابل تفسیر و تحلیل است.
 
بدیهی است که پاسخ متقابل به رژیم نامشروع صهیونیستی، حق مشروع و غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و البته فعال‌سازی دیپلماسی دفاعی-نظامی با شرکای جبهه مقاومت برای مقابله با تکرار این تجاوزات؛ ضلع مکمل پاسخ مزبور به حساب می‌آید. چه اینکه تراکم فشار‌های داخلی و خارجی بر دولت غاصب صهیونیستی، بهانه‌ای برای انحراف این فشار‌ها توسط کابینه امنیتی این رژیم جنایتکار و برون‌ریزی بحرا‌ن‌های چند لایه‌ای است که وجود و حیات این غده سرطانی را به چالش می‌کشد. (منبع:‌ خبرگزاری دانشجو)




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: