نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
حمایت از اعتراض زنان محجبه هندی
کد خبر: ١٦٣٨٦٤ تاریخ انتشار: ٢٧ بهمن ١٤٠٠ - ١٢:٥٠
صفحه نخست » تیتر یک
اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی:
حمایت از اعتراض زنان محجبه هندی

اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور با محکوم کردن اقدام دولت هند در منع ورود زنان محجبه به مراکز آموزشی، خواستار واکنش وزارت خارجه و حمایت از اعتراض زنان هندی شدند.

 
به گزارش صابرنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و اتحادیه‌های دفتر تحکیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام دولت هند درباره ممنوعیت ورود زنان محجبه به مراکز آموزشی و مقاومت یک دختر محجبه هندی در مقابل موضوع خواستار واکنش صریح از سوی وزارت امور خارجه و حمایت از حرکت اعتراضی زنان معترض هندی شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیه الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیراً »؛

«چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: خدایا ! ما را از این شهر که اهل آن، ستمگرند، بیرون ببر و برای ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و برای ما از طرف خود، یار و یاوری تعیین فرما!»

درست چند روز پس از سالروز انقلاب اسلامی در حالی که ما سالروز رستن از چنگ اهریمن و رسیدن به آزادی را جشن می‌گیریم، دختران مسلمان محجبه هندی برای ابتدایی ترین حقوق خود هر روز می‌جنگند.

آزادگی، مقاومت، ایستادگی بر ارزش‌ها، شجاعت و خداباوری را می‌توان در جریان این حرکت لمس کرد. صلابت صدای "الله اکبر" بانوی هندی در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان محجبه به مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌ها و مدارس باعث شده است که مسلمانان جهان فارغ از ملیت، با ترند کردن هشتگ allahuakbar به حمایت از او به پا خیزند.

شجاعت او در اعتراض به این تندروی حاکمیت به اصطلاح دموکرات در ضدیت با اسلام، این بانوی آزاده را تبدیل به نماد آزادگی و آزادی‌خواهی در جهان اسلام کرده است.

کشوری که دم از آزادی عقاید می‌زند و همواره نماد تعدد مذهب بوده است با اهداف خاص جهانی تکمیل پازل تحریم اسلام قوم در محدود کردن آن در کشور هند می گذارد؛ این در حالی است که این کشور به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان، یکی از جوامعی است که بیشترین تعداد مسلمان را در خود جای داده است.

به دنبال این حرکت شجاعانه پویشی در جهان اسلام به راه افتاده است که بیشترین قرابت را با اهداف انقلاب اسلامی و کمترین واکنش را در کشور ما در ابعاد وزارت امور خارجه و دیگر سازمان‌ها داشته است. سکوت و خاموشی ما در حکومت اسلامی هیچ دلیل و منطقی نمی‌تواند داشته باشد.

امت اسلامی همواره با رعایت وحدت اسلامی باید پشتیبان یکدیگر باشند. مگر غیر از این است که مسیر ما از "انقلاب اسلامی" شروع شده و باید به "تمدن نوین اسلامی" ختم شود؟ مگر نه آنکه دفاع از مسلمانان وظیفه و تکلیف شرعی ما شیعیان علی است؟ و حمایت از مظلوم وظیفه هر انسان آزاده خواه؟

اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی ضمن محکوم کردن این اقدام خصمانه دولت هند، خواستار واکنش صریح از سوی وزارت امور خارجه و حمایت از حرکت اعتراضی زنان معترض هندی، می باشد.
همچنین از تمام مردم مسلمان ایران و دانشجویان آزاده‌خواه سراسر کشور دعوت می‌کند تا در حمایت از این جریان به پویش جهانی allahuakbar بپیوندند.

 والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

امضا کنندگان:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور
اتحادیه دفتر تحکیم وحدت
اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

انتهای پیام/



برچسب ها: هندی


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: