نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
خزاعی: سینمای ایران در گام دوم انقلاب نیازمند همدلی و اندیشه‌ورزی است
کد خبر: ١٦٣٧٧٠ تاریخ انتشار: ١١ بهمن ١٤٠٠ - ١٦:٠٨
صفحه نخست » تیتر یک
خزاعی: سینمای ایران در گام دوم انقلاب نیازمند همدلی و اندیشه‌ورزی است

رئیس سازمان سینمایی در پیامی به چهلمین جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: سینمای ایران در «گام دوم انقلاب» نیازمند همدلی و اندیشه‌ورزی همه خانواده سینماست؛ تا ضمن فهم ضرورت‌‌ها و آسیب‌های این عرصه به نگاه مبتنی بر «قانون‌گرایی»، «استانداردسازی» و «عدالت‌محوری» بیش از پیش تکیه دهد.

 
به گزارش صابرنیوز، متن پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی برای جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

«به نام خدا

در دوران جدید، سینما به عنوان هنر حقیقت‌جو و خیال‌انگیز و یکی از مهم ترین مظاهر زندگی اجتماعی سهم مهمی در فرهنگ سازی، امیدآفرینی، آگاهی بخشی برای جامعه دارد و در این راستا، رویداد بزرگ «جشنواره فیلم فجر» به مثابه میعادگاه مبارک و نمایشگاه دستاوردهای یکساله سینماگران در آینه افکار عمومی مسیر استعلای فرهنگ ایرانی - اسلامی را در بستر سینما به نمایش بگذارد.

بدون تردید، سینمای ایران در «گام دوم انقلاب» نیازمند همدلی و اندیشه‌ورزی همه خانواده سینماست؛ تا ضمن فهم ضرورت‌ ها و آسیب‌های این عرصه به نگاه مبتنی بر «قانون‌گرایی»، «استانداردسازی» و «عدالت‌محوری» بیش از پیش تکیه دهد و در این گام، در آغاز دهه پنجم جشنواره فجر به تغییر و تحول در ساختارها نیاز داریم تا برای آن افق‌های تازه‌ای را ترسیم و به‌سوی آن حرکت کنیم.

بی گمان، انگاره‌های فریبنده، گاه این سینما را از رسالت راستینش دور می‌کنند. سینمایی که در آن چرخه تولید و پخش آثار بر محور عدالت فرهنگی نچرخد و فیلم‌ها با خواست جامعه، مطالبات مردم و منافع ملی همسو نباشد، نمی‌تواند سینمای ایده‌آل و انقلابی تلقی شود.

پس به تاسی از رهنموده رهبری معظم انقلاب با رویکرد بازسازی انقلابی ساختارها، تحول زیرساخت‌ها و ارتقاء فناوری‌های جدید در عرصه هنر، مسیر را برای رشد خلاقیت ها بگشاییم و به رشد و اعتلای سینما در چارچوب «منافع ملی»، «دیپلماسی فرهنگی» و «عدالت اجتماعی» بیندیشیم.

جشنواره «فیلم فجر» جلوه گاه خلاقیت‌ها، رهیافت‌ها و دریافت‌های یک‌ساله سینما و بستری برای آسیب‌شناسی، ظرفیت‌شناسی و نیازسنجی است.

اقبال عمومی مخاطبان سینما و شور و اشتیاق اقشار جامعه در آستانه جشنواره؛ سرمایه بی بدیلی برای سینماگران، مدیران و تصمیم گیران کلان حوزه فرهنگی کشور است تا فارغ از روزمرگی‌ها و حواشی زودگذر، به بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های این رسانه در جهت پیشرفت و توسعه پایدار جامعه و بازنمایی و حل گره‌های کور بسان تعریف حضرت امام خمینی (ره) در ساحت هنر برتر، استفاده نمایند.

امید است چهلمین جشنواره فیلم فجر که چتر آن با موهبت نگاه عدالت فرهنگی بر فراز ایران و تمامی استان ها و مناطق کشور برافراشته شده با راهبرد «امیدآفرینی»، «اخلاق گرایی» و «آگاهی‌بخشی» ضمن اهتمام مضاعف به رعایت نکات بهداشتی و مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به درخشندگی و پویایی هر چه بیشتر فرهنگ ایرانی- اسلامی در چشم جهانیان بیانجامد.»



برچسب ها: خزاعی


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: