نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
افتتاحیه | مؤدب: سرور رجایی برایم نماد همت بود/شبِ معرفی برگزیدگان
کد خبر: ١٦٣٦٩٤ تاریخ انتشار: ١٩ دي ١٤٠٠ - ١٠:٠٦
صفحه نخست » تیتر یک
افتتاحیه | مؤدب: سرور رجایی برایم نماد همت بود/شبِ معرفی برگزیدگان

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

 
به گزارش صابرنیوز، مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور برخی هنرمندان در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم به یاد حضرت زهرا (س) آغاز و بر همه افرادی که برای ایران اسلامی تلاش کرده‌اند درود فرستاده شد.

در ابتدای این مراسم مادر شهیدان خالقی‌پور، گفت: من یازده سال است که در خدمت جشنواره عمار هستم و به نظرم امسال با شکوه‌تر برگزار شده است. من همیشه با پدر شهیدان خالقی‌پور در این جشنواره شرکت می‌کردم؛ اما حالا چهار سال است حاج آقا فوت کرده و من تنها به این جشنواره می‌آیم‌. 

وی ادامه داد: ما طی این چند ساله دانشمندان شهیدی داشته‌ایم که به نظرم از شهدای دفاع مقدس اهمیت بیشتری داشته‌اند. ما سردار سلیمانی را از دست دادیم، ولی هزاران شهید سلیمانی در این کشور داریم. از مسئولان می‌خواهم با تولید فیلم و سریال شهدای هسته‌ای را بیشتر به دنیا معرفی کنند.

در ادامه این مراسم جوایز چند بخش از دوازدهمین جشنواره فیلم عمار اهدا شد. 

لوح افتخار بخش فیلمنامه به «توتا» و فانوس این بخش به «پروانه» نوشته حسین جعفری اهدا شد. 

لوح افتخار بخش پویانمایی به «کاوه و کشتی فضایی» اثر حسین حسن‌نژاد و فانوس این بخش به «پیش از بهشت» اثر احمد حیدریان اهدا شد.

لوح تقدیر بخش نماهنگ به «ابراهیم در آتش» اثر آرش آقاجانی و «ایرانیوم» اثر مهدی کرباسی و فانوس این بخش به «روز انتخاب» اثر رضا ثقفی رسید. 

لوح تقدیر بخش دستاوردهای هنری نیز به قاسم صرافان اهدا شد. 

قاسم صرافان گفت که «امیدوارم با رفع ویروس کرونا سال آینده همه با هم سفر کربلا برویم» و سپس دو بیت شعر کوتاه درباره حضرت علی (ع)، حضرت صاحب الزمان (عج) و شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کرد.

سپس نشان استقلال جشنواره عمار توسط مهدی فخری‌زاده (پسر شهید فخری‌زاده) به نوید نجات‌بخش کارآفرین کشورمان اهدا شد.

یک جایزۀ ارزشمند

در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم عمار، جایزه ویژه این جشنواره با عنوان «دستکش ننه عصمت» توسط خانواده شهید «صاحب هنر» و مازیار بیژنی به میکائیل براتی تصویرساز جوان کشورمان تقدیم شد.

مازیار بیژنی استاد تصویرسازی ایران بیان کرد: زنگ زدند و گفتند جایزه میکائیل براتی را باید اهدا کنم، گفتم او اصلاً چه کسی هست، وقتی رفتم و آثارش را درباره جنگ یمن دیدم، لذت بردم.

میکائیل براتی نیز اظهار کرد: من خیلی استرس نمی‌گیرم؛ اما وقتی به ارزش جایزه «دستکش ننه عصمت» پی بردم، استرس گرفتم. به نظرم این جایزه را برای همه بچه‌های استودیو سه در چهار است.

مردی که نماد همت بود

سپس مراسم بزرگداشت مرحوم محمد سرور رجایی شاعر افغانستانی برگزار شد.

علی‌محمد مودب شاعر و نویسنده کشورمان درباره مرحوم محمد سرور رجایی، گفت: چقدر برای من تلخ و شیرین است درباره مرحوم رجایی صحبت کنم. امثال او وقتی وطنشان را از دست دادند، دوباره وطنشان را ساختند. او با کلماتی که در اختیار داشت زنده‌ کننده وطن و ریشه خودش بود.

وی ادامه داد: سرور رجایی همیشه مثل سنگرسازان بی‌سنگر بود، مدیر فرهنگی بود، ولی خودش دفتر نداشت. او همیشه حامی مهاجرین افغانستانی بود و هیچ وقت هموطنان خود را رها نکرد. در روزگاری که برخی آرمان‌هایشان را رها می‌کنند، سرور رجایی پای دغدغه‌ها و آرمان‌هایش تا آخرین لحظه ایستاد. سرور برای من نماد همت بود. 

در ادامه این مراسم جوایز دیگر دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اهدا شد.

لوح افتخار بخش برنامه‌های تلویزیونی ترکیبی به برنامه «حبیب نخلستان‌» به تهیه‌کنندگی علی گلشاهی و فانوس این بخش به «شب‌های پرستاره» به تهیه‌کنندگی سید صدرا میری تقدیم شد.

لوح افتخار بخش کلیپ، آیتم و موشن گرافیک به «داستان صندوق‌ها» به کارگردانی آرش آقاجانی و «ورزش برای مردم» به کارگردانی سید سجاد قافله‌باشی و فانوس این بخش به «عاشق شوید» به کارگردانی علی حسینی و حنیف رحیمی اهدا شد.

لوح افتخار بخش گزارش خبری به زهره بیادی برای گزارش «مثبت کاذب» و فانوس این بخش به مریم تکافی برای گزارش «ثروت‌های رها شده» رسید.

لوح افتخار بخش فیلم به «نبرد البرز» اثر محمدجواد توکلی اهدا شد.



برچسب ها: جشنواره عمار


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: