نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
کاش روحانی دولت را همانگونه که تحویل گرفته بود تحویل می‌داد
کد خبر: ١٦٣٣١٠ تاریخ انتشار: ٠٦ مرداد ١٤٠٠ - ١٨:٢٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
حسینی در همایش فرصت ها و چالش های دولت سیزدهم که در دفتر صابرنیوز برگزار شد گفت ؛
کاش روحانی دولت را همانگونه که تحویل گرفته بود تحویل می‌داد

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: کاش آقای روحانی دولت را همانگونه که در سال ۹۲ تحویل گرفته بود، تحویل آیت الله رئیسی می‌داد، آن زمان به دروغ گفتند که کشور در لبه پرتگاه است در حالی که ما در دولت بودیم و واقعیت را می دیدیم.

 
به گزارش صابرنیوز، سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین ارشاد در نشست « چالش ها و فرصت ها در دولت سیزدهم »، که در دفتر صابرنیوز برگزار شد، با اشاره به مشکلات امروز کشور گفت: تردیدی نداریم که دولت سیزدهم در ابتدای کار با یک سری مشکلات، چالش ها و بحران ها مواجه است که بسیاری از آنها ناشی از ضعف، کم‌کاری، تعلل و رخوتی است که در هشت سال گذشته حاکم بوده که چند نمونه از این کم کاری و ناکارآمدی ها را در مسئله برق، مسئله خوزستان، مسائل اقتصادی و... شاهد هستیم.
 
وی افزود: کاش هم اکنون آقای روحانی دولت را همانگونه که در سال ۹۲ تحویل گرفته بود، تحویل می‌داد. آن زمان به دروغ گفتند که کشور در لبه پرتگاه است در حالی که ما در دولت بودیم و واقعیت را می دیدیم. درست است که کشور با مشکلاتی مواجه بود اما امروز دولتی به مراتب بدتر را تحویل آیت الله رئیسی می‌دهند.
 
این استاد دانشگاه درباره چرایی ایجاد مشکلات فعلی برای مردم و کشور گفت: متاسفانه برخی مسئولان در دولت نفوذی بودند، برخی به دنبال مسائل شخصی و منافع شخصی خود بودند. شما امروز ببینید چه تعداد از مسئولان دولت فعلی بازداشت هستند، از رئیس سازمان خصوصی‌سازی گرفته تا مسئولان بانک مرکزی، برادر معاون اول رئیس جمهور و اطرافیان وزرا و... هر کدام مشکلاتی ایجاد کردند و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برند. وقتی چنین مسائلی باشد مسلما کشور هم به مشکل می خورد.
 
حسینی اضافه کرد: اگر رئیس‌جمهور روحیه جهادی نداشته باشد و کار نکند سایر مسئولان هم کار نخواهد کرد. ما در این هشت سال با رئیس‌جمهوری مواجه بودیم که مدیریت درستی نداشت و کاری برای حل مشکلات کشور نکرد.
 
وی با اشاره به مشکلات کنونی کشور گفت: به طور مثال در مسئله بورس، در مسئله اقتصاد و ... کشور الان با یک مسئله جدی مواجه است و دولت آینده باید تلاش کند تا این مسائل را حل کند.
 
دبیرکل کانون دانشگاهیان یادآور شد: آقای رئیسی زمانی که در قوه قضاییه بود به استان‌های مختلف سفر کرد و با مسائل و مشکلات مردم استان های مختلف از نزدیک آشنا شد و شناخت خوبی از مسائل دارد که انشالله در دولت آینده با تلاش و کار شبانه روزی مسئولان این مشکلات برطرف خواهد شد.
 
وی با اشاره به عدم توجه دولت یازدهم و دوازدهم به کشورهای همسایه و برخی از کشورهایی که در گذشته رابطه خوبی با ایران داشت اظهار داشت: متاسفانه در این دولت بازارچه های مرزی یک به یک تعطیل شدند و مردم مجبور شدند به کارهایی مثل سوخت بری و کوله بری روی آورند. در صندوق های بازنشستگی مشکلات فراوانی ایجاد شد. تورم به شدت افزایش یافت به صورتی که در هیچ دولت اینگونه نبوده، فاصله طبقاتی به شدت افزایش یافت. در حوزه فرهنگ هم اکنون کار در خیلی از حوزه ها تعطیل است.
 
حسینی با بیان اینکه اقدامات نامناسب دولت فعلی موجب کاهش اعتماد بخشی از جامعه به مسئولان شده، افزود: حتماً باید کارهای گسترده ای برای حل مشکلات صورت بگیرد تا اعتماد مردم بازگردد.
 
وی اظهار داشت: لازم است یک کابینه منسجم، متدین، انقلابی و متخصص انتخاب شود تا مشکلات با تلاش و کار شبانه روزی کاهش یابد و انشاالله ریشه کن شود.
 
این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی با اشاره به عملکرد رئیس جمهور فعلی تاکید کرد: عملکرد آقای روحانی کاملا مشخص است و اصلاً قابل مقایسه با عملکردی که آقای رئیسی دارد نیست. آقای رئیسی کارنامه مشخصی و قابل قبولی دارد و برای همین هم مردم ایشان را انتخاب کردند.
 
وی با اشاره به اظهارات برخی مسئولان دولت درباره سخت بودن دیدار با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور باید دائماً برای وزرا و مسئولان وقت بگذارد و مشکلات را بررسی و با آنها مشاوره کند ولی برخی از مسئولان گفتند که در طول این مدت فقط یک بار هم توانستند به رئیس جمهور ملاقات کنند.
 
دبیرکل کانون دانشگاهیان افزود: آقای رئیسی اهل مشورت است و بارها نشان داده که برای حل مشکلات به نظرات دیگران توجه می کند و دایما با مسئولان مختلف دیدار می کنند تا برای مسائل بهترین راهکار بدست آید.
 
حسینی گفت: قطعا آقای رئیسی نیروهای خوب، قوی و قدرتمندی را انتخاب کرده، افرادی که با انگیزه هستند و با حضور این افراد کارهای بزرگی انجام خواهد شد.
 
وی با اشاره به دیدارهای آیت الله رئیسی با کارشناسان، مسئولان و متخصصان مختلف برای حل مشکل خوزستان گفت: آقای رئیسی اگرچه هنوز کا را در دولت شروع نکرده ولی پیگیر حل مشکلات بوده و انشالله در دولت آینده با قدرت و تلاش بیشتر برای حل مشکلات خوزستان تلاش خواهد شد.
 
این استاد دانشگاه افزود: متاسفانه در این دولت یک عده کاسب بودند و در بخش خصوصی کار می کردند و مسئولیت هم داشتند، خوشبختانه در دولت آینده ما با چنین مسائلی مواجه نخواهیم بود.
 
وی در پاسخ به سوالی گفت: دولت کنونی می خواست به هر قیمتی شده توافق صورت بگیرد و می‌گفتند هر توافقی بهتر از عدم توافق است. اینها در مذاکرات مرعوب بودند و کوتاه می‌آمدند طرف مقابل هم قطعا سواستفاده میکرد. وقتی طرف مقابل ببیند دولت ما قوی و محکم ایستاده و مسئولان مثل مسئولان فعلی ضعف نشان نمی دهد، قطعا اتفاقات خوبی برای ما رقم خواهد خورد.
 
حسینی اضافه کرد: در گذشته وقتی ما به استان های مختلف سفر می کردیم با مشکلات مردم آشنا می‌شدیم و گزارش می کردیم و برای حل آنها برنامه‌ریزی می‌شد. وقتی مسئولان در میان مردم باشند با مشکلات آنها آشنا می‌شوند و اینگونه نیست که یک مسئول مشکلات مردم را ببیند و بی توجه باشد.
 
وی ادامه داد: ما ضمن اینکه نباید توقعات رابالاببریم نباید ناامید باشیم. مشکلات کشور حل شدنی است و اوضاع کشور باید بهتر شود و تغییر کند.
 
وزیر پیشین ارشاد با اشاره به نقش دانشجویان در حل مسائل کشور و ایده‌هایی که قشر نخبه و دانشجو برای حل مسائل دارد؛ گفت: زمانی که در وزارت ارشاد بودیم از اتحادیه‌ها و تشکل‌های مختلف دانشجویی دعوت می‌کردیم و با آنها درباره مسائل و مشکلات گفتگو می کردیم و اگر راهکار خوبی ارایه می شد استفاده می‌کردیم هم اکنون خیلی از وزرا فقط می‌خواهند یک طرفه صحبت کنند و حاضر نیستند حتی به سوالات رسانه ها پاسخ دهند. البته وقتی یک مسئول کاری نکرده است حرفی برای گفتن ندارد. ما در زمانی که در دولت بودیم دائم مصاحبه های مطبوعاتی داشتیم و با رسانه ها بحث و گفتگو کردیم.
 
وی با اشاره به حمایت کانون دانشگاهیان آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بعد از دعوت از آیت الله رئیسی و حمایت از ایشان در مناظرات مختلف با چهره‌های مختلف سیاسی شرکت کردیم و دلیل این حمایت را گفتیم و به سوالات پاسخ دادیم. در برنامه‌های مختلف اساتید و دانشجویان شرکت کردیم زیرا می دانستیم که دولت آینده دولتی است که با تمام توان و تلاش برای حل مشکلات تلاش خواهد کرد.
 
حسینی در پایان گفت: دولت آینده اگر بخواهد مشکلات کشور را حل کند باید نگاه کنید ببیند دولت آقای روحانی چه کارهایی انجام داده و آن کارها را انجام ندهد.
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: