نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
سوءاستفاده از موقعیت شغلی برای دریافت واکسن، به مدیران شهرداری علی‌آباد کتول رسید/ لزوم برخورد دستگاه قضا با رانت‌ خوارها
کد خبر: ١٦٣٠١٩ تاریخ انتشار: ٢٨ فروردين ١٤٠٠ - ١٦:٢٥
صفحه نخست » مطالب وسط
سوءاستفاده از موقعیت شغلی برای دریافت واکسن، به مدیران شهرداری علی‌آباد کتول رسید/ لزوم برخورد دستگاه قضا با رانت‌ خوارها

در حالی که هنوز حتی کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند به طور کامل واکسینه نشده‌اند، خبر می‌رسد که برخی از مسئولین در شهرها، با سوءاستفاده از رانت و موقعیت شغلی، به صورت چراغ خاموش واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 
در حالی که هنوز حتی کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و مشاغل پرخطری مثل پاکبانان، به طور کامل واکسینه نشده‌اند، از گوشه کنار کشور خبر می‌رسد که برخی از مسئولین در شهرها، با سوءاستفاده از رانت و موقعیت شغلی، به صورت چراغ خاموش واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

به گزارش رجانیوز، روز گذشته شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در اظهاراتی اعلام کرد که برخی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان، خارج از نوبت واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

 

سلمان‌زاده گفت: «با توجه به اینکه پاکبان ها یکی از اولویت‌های تزریق واکسن کرونا بودند و طبق فهرستی که از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده، افراد واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند. متأسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان واکسن را دریافت کرده‌اند. با توجه به اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان، ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنان برای همکاران ما هنگام تزریق واکسن امکان پذیر نبود اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.»

 

توجیه غیرقابل قبول؛

با داغ شدن خبر دریافت خارج از نوبت واکسن از سوی مدیران شهرداری آبادان در فضای مجازی و واکنش مردم، محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در توجیه این اقدام گفت: به بنده اطلاع داده شد که داوطلبی از بین پاکبانان حاضر به تزریق واکسن نیست و بنده به واحدهای مختلف خدمات شهری دستور دادم که هر مسئولی در حوزه پاکبان ها با کارکنان خود صحبت کند و با آن ها به مرکز بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه کنند. ۹ نفر از مسئولین از جمله بنده و ۸ نفر از کارشناسان مسئول ، یکی از معاونین خدمات شهری، مدیر سازمان پسماند و مشاور بهداشتی شهرداری آبادان بعد از ترغیب پاکبانان قبل از تزریق آنها این ۹ نفر مسئول واکسن‌ کرونا را دریافت کردند.

 

نمکی: معاون بهداشتی و مدیران ناظر باید عزل شوند

وزیر بهداشت نیز با نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، اینگونه به ماجرای تزریق واکسن خارج از نوبت برخی مدیران شهرداری آبادان واکنش نشان داد: متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خدا پسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماند‌ های آلوده قرار دارند، سوء استفاده و واکسن تزریق نموده‌اند. این درحالی است که تاکنون مسئولین ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدید‌های میدانی در معرض گرفتاری با ویروس می‌باشند و به عنوان گروه اولویت دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند گروهی که در اولویت‌های سوم و چهارم می‌باشند چنین سوءاستفاده‌ای کرده اند. معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت عزل شوند. کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند. نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری فردا شنبه(امروز) به اینجانب گزارش شود. بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.»

 

البته این اولین مورد از سوءاستفاده مسئولین شهری از موقعیت شغلی‌شان برای دریافت خارج از نوبت واکسن نیست. یازدهم فروردین ماه سال جاری نیز از اهواز خبر رسید که مسئولین شهرداری اهواز اقدام به تزریق سهمیه واکسن پاکبانان و غسال‌ها کرده‌اند.

 

در همین رابطه اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز گفته بود: از نظر قانونی سهمیه واکسن ابتدا برای مشاغل پرخطر مانند کادر درمان و پاکبان‌ها در نظر گرفته شده است؛ نوشادی شهردار اهواز در حرکتی عجیب از سهمیه واکسن غسال‌ها برای خود استفاده کرد؛ این اقدام نوشادی باید رسیدگی و برخورد شود. این اقدام نوشادی شهردار اهواز سبب یاس و ناامیدی در دل پرسنل شهرداری شده چرا که شهردار می‌بایست همچون پدر و پرسنل شهرداری همچون فرزندان او باشند، کدام پدری جان خود را بر جان فرزندانش ترجیح می‌دهد؟

 

شهردار اهواز نیز در اظهاراتی مشابه همتای خود در آبادان، اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا به تعدادی از مدیران شهرداری با هدف اطمینان بخشی به پاکبان‌ها انجام گرفته است.

 

صبح امروز نیز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به سوءاستفاده مدیران شهرداری های آبادان و اهواز از موقعیت شغلی خود، اعلام کرد: بخشی از آنچه در فضای مجازی و برخی کانال‌ها درباره استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان مطرح شده است، صحت دارد. روز تزریق سهمیه واکسن پاکبانان در شهرستان علی‌آباد کتول، از ویال آخر که مانند همه ویال‌ها ۵ تایی است ۴عدد باقی مانده بود که این تعداد به مسئول خدمات شهری، یک خانم پیمانکار و ۲ نفر هم  که از کارکنان شهرداری بوده‌اند تزریق شد. تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.

 

به نظر می‌رسد که اگر دستگاه قضا و مسئولین امر با این سوءاستفاده‌ از موقعیت شغلی و دریافت واکسن خارج از نوبت مدیران شهری آبادان، اهواز و علی‌آباد کتول برخوردی نشود، به زودی شاهد سرایت این نوع رانت خواری در دیگر شهرهای کشور خواهیم بود.


برچسب ها: واکسن


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: