افشای استانداردهای دوگانه غرب در تحلیل چند رسانه عربی از درگذشت مهسا امینی
کد خبر: ١٦٤٣٨٦ تاریخ انتشار: ٠٦ مهر ١٤٠١ - ١٣:١٥
صفحه نخست » تیتر یک
افشای استانداردهای دوگانه غرب در تحلیل چند رسانه عربی از درگذشت مهسا امینی

در حالی که درگذشت مهسا امینی طی روزهای گذشته تبدیل به دستاویزی برای رسانه‌های معاند و جریان منافقین و تکفیری‌ها شده بود، برخی رسانه‌های عربی با ارائه تحلیل‌های منطقی از این اتفاق استاندارد دوگانه غرب در برابر حقوق بشر را فاش کردند.

 
 ماجرای غم‌انگیز درگذشت «مهسا امینی» دختر ۲۲ ساله اهل شهرستان سقز از جمعه هفته گذشته تاکنون با حواشی گوناگونی در داخل و خارج کشور همراه بوده و درحالی که جزئیات این اتفاق هنوز توسط نهادهای مربوطه در ایران تحت بررسی و پیگیری قرار دارد، طبق معمول رسانه‌های معاند و جریان‌های وابسته به منافقان شروع به سوء استفاده از این ماجرا در راستای تحقق اهداف وتوطئه‌های  خود کردند.

نتیجه فعالیت این شبکه‌ها و جریان‌های تکفیری و منافق، اغتشاشاتی بود که طی روزهای گذشته در برخی مناطق رخ داد و متاسفانه با قربانی شدن شمار دیگری از مردم بی‌گناه و نیز نیروهای بسیجی که در حال مهار آشوب‌ها بودند همراه شد. شبکه‌های وابسته به محور آمریکایی-غربی-سعودی-صهیونیستی که از هیچ فرصتی برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در ایران چشم‌پوشی نمی‌کنند سردمدار مدیریت این آشوب‌ها بودند.

اما در میان رسانه‌های عربی همانند شبکه العربیه و الحدث و شبکه ایران اینترنشنال وابسته به عربستان که در صف اول فتنه‌افروزی‌ها قرار دارند، شماری از رسانه‌های عربی منطقه با بررسی دقیق ابعاد ماجرای درگذشت خانم مهسا امینی ضمن محکوم کردن توطئه‌های شبکه‌های وابسته به غرب و برخی کشورهای عربی در سوءاستفاده از خون دختر ۲۲ ساله ایرانی، به تحلیل منطقی این اتفاق پرداختند.

شبکه المیادین در تحلیل ماجرای فوت مهسا امینی به مقایسه این اتفاق با به قتل رسیدن «زینب عصام» دختر عراقی توسط نظامیان آمریکایی و نحوه پوشش رسانه‌ای آنها پرداخت.

به گزارش المیادین، زینب عصام دختر عراقی است که هم زمان با فوت مهسا امینی در ایران، در منطقه ابوغریب در غرب بغداد به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی به شهادت رسید. زینب دختری ۱۵ ساله بود که در مزرعه پدرش توسط گلوله‌ای سرگردان که نظامیان آمریکایی شلیک کرده بودند جان خود را از دست داد. اما در شرایطی که شاید کمتر کسی در کشورهای جهان نام مهسا امینی را طی یک هفته گذشته نشنیده باشد، زینب عصام نامی ناآشنا حتی در داخل عراق است.

المیادین در ادامه تحلیل خود درباره جان باختن دو دختر ایرانی و عراقی اشاره کرد، با وجود اینکه شماری از مسئولان و فعالان حقوق بشری در عراق این جنایت نظامیان آمریکا در به قتل رساندن زینب عصام را محکوم کرده و هشتگ « #آمریکا_زینب را_کشت» در شبکه‌های اجتماعی در عراق ترند شد اما در رسانه‌های عربی و غربی و محافل حقوق بشری وابسته به سازمان ملل اشاره‌ای به نحوه جان باختن این دختر عراقی نشده است؛ چرا که رسانه‌های جهانی که تحت نظر آمریکا هستند با پیروی از سیاست‌های این کشور به گزینش اخبار می‌پردازند و حقوق بشر برای آنها جایی معنا دارد که تامین کننده منافع ارباب آمریکاییشان باشد.

شبکه المنار نیز از دیگر رسانه‌های عربی در لبنان است که به اقدامات مسئولان ایرانی در روشن کردن ابعاد ماجرای ناراحت‌کننده مرگ مهسا امینی پرداخته  و جریان‌سازی منافقان و معاندان و بهره‌برداری از این اتفاق را در راستای تلاش برای اجرای اهداف پلید آنها دانست.

این شبکه همچنین به تجعات بزرگی که روز جمعه در مناطق مختلف ایران برای محکوم کردن خرابکاری‌ها و اغتشاشات جریان‌های وابسته به دشمنان جمهوری اسلامی برگزار شد پرداخته و صحنه‌های این تجمعات را به شکل زنده نمایش داد.

وبسایت خبری العهد نیز با اشاره به سیاست محور وابسته به غرب و آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در کشورهای منطقه به ویژه ایران، در گزارشی به پوشش تظاهرات گسترده مردم ایران در محکومیت اغتشاشات اخیر پرداخته و نوشت، مردم ایران در استان‌های مختلف در تظاهرات میلیونی برای حمایت از دولت خود و رد آشوب‌ها و ناآرامی‌ها شرکت کردند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق و فتنه‌گران را سر دادند.

وبسایت الخنادق نیز با انتشار مقاله‌ای به تحلیل ابعاد درگذشت مهسا امینی پرداخته و نوشت، دشمنان جمهوری اسلامی ایران از سوءاستفاده از هیچ رویدادی برای هجمه ضد این کشور دریغ نمی‌کنند و اتفاقی که در روزهای گذشته با جان باختن یک دختر جوان رخ داد، خط اصلی خبرهای رسانه‌های فارسی زبان و خارجی وابسته به آمریکا بود. این رسانه‌ها تلاش دارند وانمود کنند که مهسا امینی بر اثر ضرب و شتم توسط نیروهای پلیس ایران جان باخته است تا افکار عمومی مردم را علیه نظام این کشور تحریک کنند.

این رسانه عربی همچنین به اظهارات پدر مهسا امینی اشاره کرد که گفته بود، هنوز نتیجه نهایی تحقیقات پزشکی قانونی درباره علت مرگ دخترش اعلام نشده؛ ضمن اینکه اغتشاشات اخیر در مناطق مختلف ایران هیچ ارتباطی به مهسا نداشته و به خاطر او نبوده است. همچنین تنها درخواست خانواده مهسا امینی شفا‌ف‌سازی ماجرای درگذشت دخترشان و مجازات عاملان اصلی این اتفاق دردناک است.

شاید بارزترین نمونه برای شفاف سازی استانداردهای دوگانه غرب و جامعه بین‌المللی وابسته به آمریکا در زمینه حقوق بشر همان تحلیلی باشد که شبکه المیادین در بررسی ماجرای درگذشت مهسا امینی و زینب عصام به آن اشاره و ثابت کرد که در وهله نخست محور غربی-آمریکایی و مهره‌های آن تحت هیچ شرایطی دلسوز ملت‌های جهان و به طور خاص مردم منطقه نیستند و در وهله دوم آشوب‌هایی که در چند روز گذشته در برخی مناطق کشورمان اتفاق افتاد به هیچ وجه در راستای حمیات از حقوق بشر یا شخص مهسا امینی و خانواده وی نبوده؛ بلکه این ماجرا همانند هر رویداد دیگری تنها یک دستاویز برای دشمنان ایران برای اجرای توطئه‌ها و اهداف شوم خودشان است.


برچسب ها: مهسا امینی


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه