اجازه یهودی شدن مسجد الاقصی را نخواهیم داد
کد خبر: ١٦٤١٥٢ تاریخ انتشار: ٢٨ ارديبهشت ١٤٠١ - ١٦:٥٣
صفحه نخست » آخرین اخبار
اجازه یهودی شدن مسجد الاقصی را نخواهیم داد

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج گفت مردم فلسطین و مقاومت، اجازه نخواهند داد، مسجد الاقصی یهودی یا تقسیم شود، یا به هر شکلی رژیم اشغالگر حاکمیت سیاسی و دینی آن را در دست بگیرد.

به گزارش صابرنیوز به نقل از روزنامه راي اليوم، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج گفت مردم فلسطین و مقاومت، اجازه نخواهند داد، مسجد الاقصی یهودی یا تقسیم و خراب شود، یا به هر شکلی رژیم اشغالگر حاکمیت سیاسی و دینی آن را در دست بگیرد.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج در کنفرانس مطبوعاتی با شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: برنامه‌های صهیونیست‌ها همچنان پابرجاست و به مردم می‌گوییم نبرد قدس هنوز تمام نشده است و خطر یورش در عید‌های بعدی همچنان وجود دارد. تشییع پیکر‌های ولید الشریف و شیرین ابوعاقله، دو شهید رسانه، جنایت صهیونیست‌ها را نشان داد، صهیونیست‌ها فقط به قتل بسنده نمی‌کنند بلکه شهیدان را در تشییع پیکرهایشان و در قبرهایشان دنبال می‌کنند.

رژیم اشغالگر می‌خواهد این پیام را بدهد که قدس پایتختش است و هیچ نمادی از فلسطین را در آن قبول ندارد به همین سبب به پیکر‌های شهدای ما حمله و با پرچم فلسطین ستیز می‌کند.

خالد مشعل اشاره کرد: رژیم اشغالگر در گذشته می‌خواست با تقسیم زمانی و مکانی، حاکمیت دینی مسجد الاقصی را بگیرد. «آزادی دسترسی به عبادتگاه ها» اصطلاحی که رژیم اشغالگر تبلیغ می‌کند و برخی سیاستمداران اروپایی آن را به کار می‌بندند، اصطلاحی گمراه کننده است؛ چرا که الاقصی یک نماد صرفا اسلامی است و صهیونیست‌ها حقی در آن ندارند.

رژیم اشغالگر در دوره عید‌های یهودیان که با ماه رمضان مصادف شده بود، می‌خواست با ذبح قربانی در صحن‌های مسجد الاقصی، به تعیین تکلیف نبرد الاقصی، نزدیک شود، اما مبارزه فلسطینی‌ها و مقاومت آن‌ها در صحن‌های الاقصی و آمادگی مقاومت رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی وادار کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج افزود: ما مردم فلسطین و مقاومت، اجازه نخواهیم داد، مسجد الاقصی یهودی یا تقسیم و خراب شود، یا به هر شکلی رژیم اشغالگر حاکمیت سیاسی و دینی آن را در دست بگیرد.

رژیم اشغالگر گمان کرد با تلاش برای مقابله با مقاومت مسلحانه در کرانه باختری، فضا برای آن به ثبات می‌رسد و می‌تواند به طرح‌های شهرکسازی خود و سیطره بر مسجد الاقصی ادامه دهد.

خالد مشعل در ادامه درباره اوضاع غزه گفت: اینکه غزه و ساکنان قدس در جنگ‌های مکرر و رویارویی با یورش‌ها تنها نباشند، کفایت نمی‌کند وقتی جبهه‌های مقاومت با هم متحد می‌شوند، دشمن به عقب نشینی مجبور و تاثیر مقاومت در تحقق دستاورد‌های مردمی بیشتر خواهد شد.

وی در پایان افزود: اشغالگر می‌خواهد آنچه را در مقاومت در اختیار دارد، بی ارزش و کم نشان دهد و به این ترتیب بذر ناامیدی را در دل اسیران بکارد، اما همانگونه که پیش از این مقاومت، دشمن را به آزاد کردن اسیران مجبور کرد، بار دیگر آن را مجبور خواهد کرد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه