ایمان حقیقی؛ منوط بر اطلاعت از امر ولی خدا
کد خبر: ١٦٤١٣٦ تاریخ انتشار: ٢١ ارديبهشت ١٤٠١ - ١٧:٣٣
صفحه نخست » مطالب وسط
ایمان حقیقی؛ منوط بر اطلاعت از امر ولی خدا

استاد حوزه علمیه با استناد به آیه ۶۲ سوره نور ایمان انسان را منوط بر اطاعت و توجه به امر، ولی خدا دانست و گفت: یکی از موضوعات مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند جهاد تبیین است که فرمودند یک واجب قطعی و فوری است.

به گزارش صابرنیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی سه شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به نحوه اطاعت کردن از پیامبر(ص) و ولی خدا، اظهار کرد: الان غیرمسلمانان و غیرشیعیان از ما این سؤال را دارند که ولایت چه خاصیت و کارکردی دارد و چه رفتاری با ولایت باید داشته باشیم و دین در رابطه با ولایت چه برنامه‌ای داده است؟

وی با بیان اینکه ما کمتر کتابی داریم که نحوه برخورد با ولایت را برای ما توضیح دهد و همین مقدار می‌دانیم که باید از ولایت اطاعت کرد، گفت: خداوند در آیه ۶۲ سوره نور می‌فرماید افرادی که مؤمن به خدا و رسول هستند اگر رسول خدا یک مسأله مهم جامعه را در جایی مطرح می کند کسی نباید از آن مجلس بیرون برود و به کارهای خود بپردازد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افرادی که با بی اعتنایی به امر ولی خدا از مجلس بیرون می‌روند از ایمان خارج شده اند، گفت: خداوند می‌فرماید اگر کسی کار واجب داشت باید اجازه بگیرد و برود و در آیه بعد افرادی که از رسول خدا اجازه می‌گیرند را مزمت می‌کند و از پیامبر می‌خواهد برای آنها طلب استغفار کند.

با بیان اینکه اگر رسول خدا دستوری را مطرح کنند حرام است کسی بی‌توجهی کند، گفت: وقتی رسول خدا برای مهم‌ترین امر جامعه در غدیر خم مردم را جمع کردند تا امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان جانشین تعیین کنند حدود دو هزار نفر از مردم رفتند و جلوی مجلس خالی شد و در روایت است که وقتی این اتفاق افتاد پیامبر(ص) دستور دادند که مردم جلوتر بیایند تا جای خالی آن افراد پر شود.

پناهیان با بیان اینکه وقتی ولی فقیه یک امر جامع و موضوع محوری را مطرح می‌کنند زندگی همه ما باید تغییر کند، گفت: یکی از موضوعات مهمی که ولی فقیه هر سال به عنوان امر جامع مطرح می کنند شعار سال است و یکی دیگر از موضوعات مهمی که اخیرا مطرح کردند جهاد تبیین است که فرمودند یک واجب قطعی و فوری است.

وی با بیان اینکه دستورات ولی خدا با زور و قانون اطاعت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امر ولی خدا باید مانند یک موج در جامعه منتشر و به آن عمل شود و یک جامعه ولایی نباید منتظر قانون و زور باشد بلکه با امر ولی فقیه باید زندگی مردم آن جامعه تغییر کند.

استاد حوزه علمیه افزود: جامعه نیاز به ولی دارد و اگر جامعه به حرف ولی خود گوش ندهد هرج و مرج می شود و امور به سامان نمی رسد.

وی دومین آیه در رابطه با نحوه برخورد ما با ولی خدا را آیه ۱۵۸ سوره انعام دانست و گفت: خداوند می‌فرماید در روز قیامت ایمان برای فردی که خیری به کسی نرسانده باشد فایده‌ای ندارد و امام باقر علیه السلام می‌فرماید این خیر یعنی مودت و یاری ما اهل بیت(ع)؛ ائمه (ع) مکرر فرمودند یاری ما اهل بیت به قلب، زبان و دست است و کمک کردن ما با زبان مانند کمک کردن با شمشیر است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه