اذعان رژیم صهیونیستی: توان مقابله با ایران را نداریم
کد خبر: ١٦٣٧٤٨ تاریخ انتشار: ٠٥ بهمن ١٤٠٠ - ١٨:٥٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
اذعان رژیم صهیونیستی: توان مقابله با ایران را نداریم

مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین گزارش خود خبر داد که تل‌آویو از مقابله تک‌به‌تک با ایران ناتوان است.

به گزارش صابرنیوز، مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (INSS)، روز دوشنبه، گزارش سالانه خود را به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی تحویل داد.

بنابر گزارش امروز (سه‌شنبه) روزنامه «العربی الجدید»، مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارش سالانه خود همچون سال‌های گذشته تأکید کرد که ایران کماکان بزرگترین چالش خارجی برای تل‌آویو به شمار می‌رود و این رژیم با توجه به پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران، به تنهایی و عملا قادر به مقابله با این کشور نیست.

در ادامه گزارش مذکور آمده است که تل‌آویو به تقویت همکاری‌ها، هماهنگی‌ها و روابط ویژه خود با آمریکا نیاز دارد؛ خواه کشورهای امضاءکننده توافق هسته‌ای با ایران به توافق برسند یا خیر.

مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داد که ایران به فعالیت‌های منطقه‌ای خود از جمله تهدید فراگیر تل‌آویو همچنان ادامه می‌دهد. این مرکز در این خصوص عنوان کرد که این تهدید از راه توسعه برنامه‌ موشک‌های نقطه‌زن جنبش حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مستقر در سوریه و همچنین هزاران موشک، راکت و پهپادی که قادر به نفوذ به فلسطین اشغالی هستند، شکل می‌گیرد.

بر خلاف ادعاهای چند سال اخیر رژیم صهیونیستی درباره کم‌رنگ شدن اهمیت پرونده فلسطین و محوریت آن، در جدیدترین گزارش مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی عنوان شده است که جبهه داخلی فلسطین به هیچ عنوان به حاشیه نرفته است؛ مسئله‌ای که در جنگ اخیر با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به خوبی نمایان شد.

در گزارش یادشده همچنین هشدار داده شده است با آنکه ارتش، سازمان اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با کار شبانه‌روزی وضعیت را در کرانه باختری تحت کنترل دارند، اما اوضاع امنیتی کرانه باختری به علت تضعیف شدن تشکیلات خودگردان فلسطین و یکپارچه شدن برخی گروه‌ها و آنچه «باندهای میدانی» خوانده شده، در آستانه فوران قرار دارد.

مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داد که تداوم جبهه‌گیری‌های سیاسی، اجتماعی و تنش‌ها و همچنین بی‌اعتمادی به نهادهای رژیم صهیونیستی و خلأ آشکار در آمادگی ارتش برای جنگ آتی در چند جبهه، چالش‌های بسیار بزرگی برای تل‌آویو ایجاد کرده است، آن هم در شرایطی که قدرت پلیس رژیم صهیونیستی نیز تضعیف شده و مناطق خارج از کنترل به وجود آمده‌اند.

این مرکز از احتمال درگیری شهروندان فلسطینی و ساکنان اراضی اشغالی و همچنین احتمال هرج و مرج در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارش پیشین خود نیز ایران را تهدید شماره یک تل‌آویو معرفی کرده بود.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه