چرا به فیلمساز معاند جایزه می دهند؟
کد خبر: ١٦٣٦٣١ تاریخ انتشار: ٠٦ آذر ١٤٠٠ - ١٢:١٣
صفحه نخست » تیتر یک
چرا به فیلمساز معاند جایزه می دهند؟

سلمان امیری تهیه کننده سینما و تلویزیون و دبیر جشنواره فیلم وحدت در خصوص اهمیت نظارت جدی بر تولیدات سینمایی گفت: سال ها است به جز سیاه نمایی و نشان دادن تصویر زشت از نظام مقدس جمهوری اسلامی چیز دیگری را در آثار سینمایی ندیدیم و با مدیریت آقای خزاعی انتظار می رود این فضای ضدفرهنگی و مسموم مدیریت شده و سینما به سمتی حرکت کند که گفتمان انقلاب اسلامی در آن موج بزند و هیچ چیز جز دستاوردها، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در آثار سینمایی دیده نشود.

 

مدیرمسئول سابق خبرگزاری «تقریب»  افزود: سینمای ما سال های متمادی است دست قشر خاصی افتاده که گویا هیچ اعتقادی به نظام مقدس مان ندارند؛ همواره دور هم جمع می شوند، برای یکدیگر جشن های مختلف ترتیب می دهند، فیلم های سیاه و تلخ می سازند، چشم به جشنواره های غربی دوخته اند و اتفاقاتی را رقم می زنند که هیچ سنخیت و قرابتی با فرهنگ ایرانی-اسلامی ندارد.

این کارشناس فرهنگی سپس با طرح این پرسش که چرا برای فیلمساز معاند دست می زنند و به وی جایزه می دهند؟ اظهار داشت: بی تردید توقع ما این است که در دولت سیزدهم جلوی این اتفاقات تلخ و مشمئزکننده گرفته شود و تنها فیلمسازان دغدغه مند و ملتزم و معتقد به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بتوانند در این عرصه فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروزه می بینیم مردم از فیلمی مانند «منصور» استقبال می کنند به دلیل آن است که تصویری از یک قهرمان واقعی را در آن می بینند. بی شک اگر سینما به این سمت و سو برود ما شاهد میزان استقبال مردمی خواهیم بود که سال های سال است با سینما قهر کرده اند و حاضر نیستند برای دیدن فیلم های تلخ و سیاه و مبتذل به سینما بروند.

امیری متذکر شد: فیلم های سینمایی امروز فقط مخصوص قشر خاصی شده و کل امکانات و بودجه سینما نیز به همین قشر خاص تعلق دارد. کسانی مانند اصغر فرهادی که نان جمهوری اسلامی ایران را می خورند و از قبل امکانات جمهوری اسلامی ایران به شهرت می رسند و علیه این نظام مقدس موضع می گیرند و فعالیت می کنند تا مورد تشویق غربی ها قرار بگیرند! این اتفاقات تلخ باید هرچه سریع تر در سینمای ایران پایان یابد.

وی سپس با تأکید بر اینکه ما در سینما باید هم راستای ارزش های انقلاب اسلامی پیش برویم تصریح کرد: کسانی که با این گفتمان بیگانه و کعبه آمال شان هالیوود و سینمای غرب است نباید جایی در این سینما داشته باشند. ما انتظار داریم که در سال های پیش رو شاهد سینمایی خالی از زشتی ها و سیاه نمایی ها باشیم.

امیری در بخش دیگری از این گفتگو افزود: متأسفانه مدت ها است در تلویزیون و سینما مرسوم شده برای یک طرح یا سیناپس مجوز می گیرند و وقتی مجوز گرفتند تغییر و تحول عمده در فیلمنامه می دهند. از این رو مدیران سینمایی دولت سیزدهم تنها باید به فیلمنامه های کامل مجوز بدهند.

وی در پایان یادآور شد: زنده یاد فرج الله سلحشور همیشه می گفت من اگر مدیری در سینما یا تلویزیون بودم هیچ وقت اجازه نمی دادم فیلمنامه ای که آماده نشده باشد اجازه جلوی دوربین رفتن پیدا کند. اما متأسفانه مدت ها است شاهدیم برخی افراد به واسطه دوستی ها، رفاقت ها و سفارش هایی از این سو و آن سو حتی با یک تلفن مجوز تولید فیلم های شان را می گیرند و همین باعث ولنگاری شدید در محتوای آثار سینمایی شده است.



برچسب ها: سلمان امیری


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه