پشت پرده تلاش پر حجم رسانه‌ای غرب برای القاء ناامنی در منطقه
کد خبر: ١٦٣٣٢٣ تاریخ انتشار: ١٣ مرداد ١٤٠٠ - ٠٨:١٦
صفحه نخست » مطالب وسط
پشت پرده تلاش پر حجم رسانه‌ای غرب برای القاء ناامنی در منطقه

بر اساس گزارش نیروهای دریایی ایران در دریای عمان و خلیج فارس، شرایط عبور و مرور شناورهای تجاری کاملا عادی است و تاکنون هیچیک از منابع رسمی دریانوردی یا کشورهای حوزه خلیج فارس گزارشی از وقوع رخداد غیر قابل کنترل در منطقه اعلام نکرده‌اند.

 
از بعدازظهر امروز سه شنبه 12 مردادماه اخبار جهت‌دار و مشکوکی از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی در خصوص رخدادهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان منتشر و به صورت گسترده توسط برخی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بازنشر شد.
 
اگرچه هیچ‌یک از اخبار منتشر شده دارای منبع روشن و مورد تایید نیست و از قول منابع غیرمشخص منتشر شده، اما جهت‌گیری مجموعه خبرهای ذکر شده، القاء وجود ناامنی در خطوط کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان است.
 
مهمترین خبری که در این چارچوب از سوی وب سایت روزنامه تایمز منتشر شد اعلام برخورد یک کشتی سنگاپوری به نام «آسفالت پرینسس» با مین در سواحل بندر فجیره در امارات متحده عربی بود.
 
به دنبال انتشار این خبر، بلافاصله برخی رسانه‌های غربی دیگر از احتمال ربایش، حمله پهپادی و پیاده شدن تعدادی کماندو روی این کشتی خبر دادند که هیچ‌یک از موارد ذکر شده مستند به اخبار منابع رسمی نبود و تنها با عبارات «گفته می‌شود»، «منابع رسانه‌ای گفتند» و... بازنشر شد.
 
با فاصله کمی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد که سکان هدایت دستِ‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی از کنترل خارج شده است.
 
اسکای نیوز عربی نیز بلافاصله در صفحه توییتر خود اعلام کرد: گروه دریایی UKMTO وابسته به نیروی دریایی انگلیس، احتمال ربوده شدن 4 کشتی تجاری در آب‌های عمان را رد نکرد.
 
در پی این جوسازی گسترده، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بلافاصله به این موضوعات واکنش نشان داد و با مشکوک دانستن انتشار اخبار غیر رسمی از بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.
 
خطیب‌زاده با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای منطقه در این زمینه افزود: نیروهای دریایی ایران آماده کمک و امدادرسانی به کشتی‌های عبوری در منطقه هستند و در صورت بروز مشکل در سامانه‌های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک‌رسانی و بررسی موضوع از نزدیک می‌باشد.
 
در همین خصوص؛ یک منبع ارشد نظامی حاضر در منطقه خلیج فارس به «نورنیوز» گفت: بر اساس گزارش نیروهای دریایی ایران در دریای عمان و خلیج فارس، شرایط عبور و مرور شناورهای تجاری کاملا عادی است و تاکنون هیچیک از منابع رسمی دریانوردی یا کشورهای حوزه خلیج فارس گزارشی از وقوع رخداد غیر قابل کنترل در منطقه اعلام نکرده‌اند.
 
او با اشاره به اعلام چند شناور تجاری در خصوص ایجاد اخلال در سیستمهای ناوبری خود افزود: سازمان بنادر و دریانوردی ایران به کشتی‌های ذکر شده اعلام نموده که آماده هرگونه کمک برای رفع مشکل ایجاد شده است.
 
به طور قطع جنگ روانی ایجاد شده از سوی رسانه‌های تابلودار غربی و منطقه‌ای برای ناامن نشان دادن منطقه خلیج فارس اهداف خاصی را دنبال می‌کند که بزودی ابعاد ان مشخص خواهد شد اما مسئله قابل توجه در این زمینه این است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از استوانه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه ضمن تداوم تلاش همه‌جانبه برای حفظ امنیت آب‌راه راهبردی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، هرگونه تلاش برای ایجاد ناامنی و ناامن‌نمایی در منطقه را به دقت زیر نظر داشته و اقدامات لازم را برای مقابله با این اقدامات به کار خواهد بست.
 
منبع: نور نیوز
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه