سریال بی‌پایان تجاوز به زنان سلبریتی در غرب با اعترافات «لیدی گاگا»
کد خبر: ١٦٣١٢٩ تاریخ انتشار: ٠٢ خرداد ١٤٠٠ - ١٠:٢٣
صفحه نخست » آخرین اخبار
سریال بی‌پایان تجاوز به زنان سلبریتی در غرب با اعترافات «لیدی گاگا»

استفنی جرمانوتا معروف به لیدی گاگا، خواننده مشهور آمریکایی در نخستین قسمت برنامه «اپرا وینفری» با عنوان «منی که نمی‌توانی ببینی» حضور پیدا کرد و گفت: پس از یک تجاوز جنسی توسط یک تهیه‌کننده موسیقی (آهنگساز و تنظیم کننده) حامله شده و روح و روانش در هم شکسته است.
 
گاگا در این برنامه اشاره می‌کند: زمانی که ۱۹ ساله بوده، یک تهیه کننده موسیقی به او گفته اگر اجازه تجاوز به او را ندهد آینده کاری‌اش را نابود خواهد کرد و با این شرط به او تجاوز می‌کند.
 
این خواننده درباره تهیه‌کننده‌ متجاوز گفت: "من را باردار رها کرد، چون حالت تهوع داشتم و استفراغ می‌کردم. او به خاطر می‌آورد که بعد از آن اتفاق بدنش کاملا بی‌حس شده و احساس کرختی می‌کرده و درد را حس نمی‌کرده است.
 
 
لیدی گاگا در کنار جو بایدن
 
وی در ادامه گفت : سال‌های بعد دچار "فروپاشی روانی کامل" بوده و به دلیل ضربه روحی شدید از "توهم توطئه یا پارانویا" رنج می‌برده است و با گفتن رویدادهای مربوط به تعدد جنسی اعتراف می‌کند وضعیت روانی آشفته‌ای داشته است. این نخستین باری نیست که این خواننده ۳۵ ساله به موضوع تجاوز و رنج‌های حاصل از آن اشاره می‌کند.
 
 
 
اعتیاد پس از تجاوز شدید
در نتیجه اختلالات روانی که لیدی گاگا از آن رنج می برد، او به سمت مواد مخدر کشیده شد. او در مصاحبه ای با یاهو اعتراف کرد: «من بدن درد زیادی داشتم، افسرده شده بودم و نمی دانستم که دقیقا علت آن چیست، از این رو به مصرف مواد مخدر روی آوردم. من در روز ۱۵ تا ۲۰ نخ ماری جوآنا می کشیدم به طوری که انگار در سیاره دیگری زندگی می کردم. به غیر از ماری جوآنا من به کوکائین هم معتاد شده بودم. من تنهایی در خانه ام می نشستم، مواد می زدم و آهنگ می نوشتم. حال که به عقب نگاه می کنم، از آهنگ هایی که در آن زمان نوشته ام، نفرت دارم.». در ادامه به بهانه اعترافات گاگا به سایر افشاگری‌های همتایان او خواهیم پرداخت.
 
مدونا هم در ۱۹ سالگی مورد تجاوز قرار گرفت
مدونا دیگر خواننده شناخته شده پاپ، بعد از حدود چند دهه برای اولین بار اعتراف کرد که وقتی تازه از روچستر میشیگان به نیویورک آمده بود تا رویاهایش را دنبال کند، در ۱۹ سالگی روی پشت بام توسط غریبه‌ای و به تهدید چاقو مورد تجاوز قرار گرفت. مدونا لوییس خواننده آمریکایی صاحب سبک راک وقتی جایزه بهترین زن سال امریکا را از مجله بیلبورد دریافت کرد افشاگری جالبی درباره جایگاه زنان هنرمند در امریکا مطرح کرد که همه مردم جهان را شگفت زده کرد.
 
مدونا بعد از دریافت جایزه خیلی صریح از شرایط سخت و حقارت آمیز هنر زنان در امریکا پرده برداشت. او با ادبیاتی تحقیر آمیز خود را “پادری” صدا کرد و وقتی حاضران شگفت زده شدند به موضوع اصلی پرداخت. او گفت وقتی که زنان در آمریکا خواننده می‌شوند همه مسئولان به فکر تجاوز کردن به آنها هستند که اگر به خواسته آنها تن ندهی خبری از فروش آلبوم و کنسرت نخواهد بود. مدونا به موضوع اصلی پرداخت، یعنی تبدیل‌شدن زنان خواننده در آمریکا به یک شیء زیبا و سرگرم‌ کننده که هیچ کس از آنها اندیشیدن نمی‌خواهد.
 
سخنان عجیب مدونا درباره تجاوز شاین خواننده مشهور آمریکایی از خاطرات تلخ خود در ابتدای فعالیت هنری گفت: اوایل کارم، جنسیت برایم مهم نبود. فقط می‌خواستم خواننده باشم…. فکر می‌کردم قاعده و محدودیتی (مرتبط با جنسیت) وجود ندارد. اما اشتباه می‌کردم.»این خواننده آمریکایی گفت یک بار خودش را با پرینس، خواننده مرد مقایسه کرده و به این فکر کرده که چرا پرینس مجبور نیست «لباس توری و کفش پاشنه‌بلند بپوشد، ‌ رژ لب بزند و ...!؟».
 
 
 
تجاوز به خوانندگان سیاه زن بیشتر از خوانندگان سفیدپوست است؟
«تینا ترنر» خواننده سرشناس آمریکایی که زندگی پر و فراز نشیب خصوصی‌اش در دهه هشتاد و ۹۰ تیتر اغلب رسانه‌ها بود، اخیرا پشت پرده زندگی خصوصی خود را در قالب کتاب خاطراتش منتشر کرده است. انتشار خاطرات ترنر ۷۸ ساله جنجال‌های فراوانی به همراه داشته است.
 
او در گفت‌وگویی شبکه amc اشاره می‌کند:" صحبت از بعضی چیزها من را خیلی احساساتی می‌کند و بدترین لحظات زندگی من با «آیک ترنر» گذشت. ترنر خواننده و آهنگسازی است که ترنر فعالیت‌هایش را در قالب همکاری دو نفره از دهه شصت با او آغاز کرد. او در گفت‌وگویش اشاره می‌کند" او (آیک) درد و رنج فراوانی را به من تحمیل کرد. آیک در ابتدای زندگی‌امان خیلی با من خوب بود. در واقع آیک مرا به شهرت رساند اما اعتقاد دارم که برای او، من یک برده جنسی بودم و آزار و اذیت‌های آیک در مقطعی به اوج خود رسید و حتی نزدیک بود به قیمت جان من تمام شود.
 
 
 
ترنر اشاره می‌کند: " همیشه یا چشمم سیاه بود یا بینی‌ام شکسته شده بود یا لبم پاره بود. در کتاب «قصه عشق من» که شرح خاطرات اوست ترنر می‌نویسد :" دیگر نمی‌توانستم برده بودن را تحمل کنم و به همین خاطر ۵۰ عدد قرص خواب خوردم تا برای همیشه از دست آیک خلاص شوم، اما جان سالم به در بردم و پس از آن چندین سال برای فرار کردن از دست آیک نقشه می‌کشیدم. زندگی در مقام یک برده برای من تمام شده بود و فقط می‌خواستم آیک را ترک کنم. او پس از جدا شدن از آیک تا مدت‌ها از خوانندگی فاصله گرفت و منزل دوستانش را تمیز می‌کرد. حتی دوستانش به او می‌گفتند:"تینا تو چرا از خوانندگی دست کشیده‌ای و به نظافت منزل دیگران روی آورده‌ای؟ "
 
او در کتابش اشاره می‌کند: آنقدر زندگی در فضای موسیقی برایم زجرآور بود که دلم نمی‌خواست به آن موقعیت بازگردم و فقط اصرار داشتم خرج خود را درآوردم، تمیز کردن توالت دیگران خیلی بهتر از خوانندگی در صنعت موسیقی آمریکایی است. من موقعی به صنعت موسیقی آمریکایی بازگشتم که یک زن ۴۴ ساله بودم و کمتر کسی می‌توانست از من سوء استفاده کند. او در حال حاضر با یک سرمایه‌گذار سابق موسیقی به نام اروین باخ (آلمانی تبار) که از سلاطین موسیقی – بازنشسته - است، ازدواج کرد که ۱۶ سال از او کوچکتر است.
 
 اما روز ازدواجش در هفتادو سه سالگی سکته می‌کند. در زندگی تمام سلبریتی‌ها همواره یک تراژدی آماده انفجار است و پس از ازدواج با باخ و رهایی از سکته مغزی، چندی بعد پسرش خودکشی می‌کند. ترنر ۷۸ ساله هم اکنون در زوریخ زندگی می‌کند در جایی از کتابش می‌نویسد: من به هیچ دختر آمریکایی که صدای خوبی دارد توصیه نمی‌کنم که وارد صنعت موسیقی بشود.
 
 
 
تجاوز به «کشا رز سبرت» و حق سکوتی که سونی از او گرفت
"کشا رز سبرت" خواننده ۲۸ ساله آمریکایی است که توسط تهیه کننده اش "سونی موزیک" مورد تجاوز قرار گرفت و مدتی درگیر دادگاههای مربوط به این موضوع است. دادگاه با وجود اثبات این تجاوز اما سبرت هنوز ملزم به ادامه قرارداد با این شرکت شد.
 
«کشا رز» در سال ۲۰۱۴ موضوع تجاوز «دکتر لوک» به خودش را دادگاهی کرد که دادگاه اتهام کشا را وارد دانست و این روزها بحث تجاوز این شخص به کتی‌ پری مطرح شده و این خواننده بنا برقراردادهای حرفه‌ای همچنان به همکاری خود با شرکت سونی ادامه داد.
 
این خواننده اعتراف کرد دکتر لوک با خوراندن نوشیدنی مسموم به کیتی پری و بی‌هوش کردن پری به او هم تجاوز کرده است که البته کیتی پری همچین ادعایی را رد می‌کند. بسیاری از فعالان حقوق زنان در آمریکا نگرانی خود را بابت سکوت کیتی پری اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که اگر این قضیه واقعیت دارد، پری به عنوان یک زن فمنیست نباید سکوت کند. از طرفی برخی می‌گویند ممکن است «کشا رز» به خاطر خاطرات بدی که از دکتر لوک به خاطر دارد، قضیه ساختگی تجاوز این تهیه‌کننده به کیتی پری را مطرح کرده باشد تا از این طریق از او انتقام بگیرد و جرمش را سنگین‌تر کند.
 
 
 
دافی و مصیبت‌بارترین تجاوز در میان خوانندگان زن
دافی خواننده شناخته شده بریتانیایی در مورد تجاوز قرار گرفتن، در تارنمای duffywords.com بی‌پرده نوشت. او نوشته‌اش را این‌گونه آغاز می‌کند: «متأسفم که در شرایطی که همه به شادی نیاز داریم داستان من تا این حد غم‌انگیز است.» «تنها امیدم به این است که این واژه‌ها لحظاتی ذهن شما را درگیر کند و یا حتی شاید باعث شود کسی بتواند با خاطری آسوده از تاریکی به بیرون قدم بگذارد.»
 
او گفت این مصیبت از هنگامی شروع شد که شب تولدش در رستورانی مست شد و در پی آن او را به کشوری دیگر بردند. و سوار شدن به هواپیما را به یاد ندارم. وقتی به هوش آمدم پشت خودرویی در حال حرکت بودم. من را به اتاق هتلی بردند و آن فرد جانی به اتاق بازگشت و به من تجاوز کرد.»دافی افزود: «یک روز دیگر هم من را آنجا نگه داشت. به من نگاه نمی‌کرد و مجبورم می‌کرد پشت سرش راه بروم. تا حدی هشیار بودم و وا داده بودم. فکر کردم وقتی خواب است فرار کنم و به شهر بعدی بروم، اما پولی نداشتم.»
 
این خواننده گفت پس از این که با پرواز به انگلستان برگشته «می‌دانسته» جانش «به شدت در خطر است» چون آن جانی به او گفته بوده او را خواهد کشت. او ادامه داد: «از مراجعه به پلیس می‌ترسیدم. حس می‌کردم با کوچکترین اشتباهی ممکن است مرا بکشد و واقعاً هم همین‌طور بود. این خطر وجود داشت که در مدیریت این جریان اشتباه کنم و باعث شود در آن دوره‌ای که جانم در خطر بود این ماجرا سرخط خبرها شود.»
 
دافی هم‌چنین گفت در خانه‌ خودش هم او را با مواد مخدر نشئه کرده‌اند اما نمی‌داند آیا به او تجاوز هم کرده‌اند یا نه. او گفت به این علت برای اولین بار جزئیات ماجرا را فاش می‌کند که «پنهان‌کاری امانش را بریده» و «دیگر نمی‌خواهد سایه شوم تجاوز جنسی همه‌جا به دنبالش باشد.» این مصیبت بر سلامت روانش اثر جدی گذاشته است. علاوه بر این شخصی هم تهدیدش کرده که ماجرا را «فاش» خواهد کرد و همین باعث شده که به پلیس مراجعه کند و داستان را بگوید. «آن زمان برای مدت‌ها، هفته‌های متمادی، تنها بودم و هیچ‌کس را از نزدیک ندیدم.»
 
«فکر می‌کردم اگر این ماجرا را علنی کنم زندگی‌ام از لحاظ عاطفی به کلی نابود می‌شود، حال آن که پنهان کردن‌اش خیلی بدتر داشت نابودم می‌کرد.»
 
دافی در این مطلب که پیوند آن را در حساب اینستاگرام‌اش منتشر کرده نوشته: «فقط باید قوی باشم و همه‌چیز را بگویم و چشم در چشم همه ترس‌هایم بدوزم. حالا می‌توانم این دهه از زندگی‌ام را پشت سر بگذارم و گذشته‌ها را به حال خود رها کنم. امیدوارم دیگر سرخط خبرها این نباشد که «بر سر دافی چه آمد»، حالا دیگر همه شما ماجرا را می‌دانید... راحت شدم.»
 
از «تینا ترنر» که در دهه هفتاد و هشتاد میلادی فعالیت می‌کرد تا «مدونا» که عمده تلاش‌های او متمرکز در دهه نود میلادی است و خوانندگانی که اخیر وارد بازار موسیقی شده‌اند، حتی با احیای جنبش METOO، تجاوز به خوانندگان و سلبریتی‌های زن همچنان یک سریال دنباله‌دار است که گاهی با گذشت زمان بسیار طولانی افشا می‌شود.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه