حکم ۳۵میلیاردی فیفا علیه ایران برای دو دستیار ویلموتس/ امضای تاج کل فوتبال را به تاراج برد
کد خبر: ١٦٣٠٧٩ تاریخ انتشار: ١٦ ارديبهشت ١٤٠٠ - ١٥:٣٩
صفحه نخست » آخرین اخبار
حکم ۳۵میلیاردی فیفا علیه ایران برای دو دستیار ویلموتس/ امضای تاج کل فوتبال را به تاراج برد

دو دستیار مارک ویلموتس در تیم ملی ایران برای کمتر از ۱۰۰روز کاری، ۳۵میلیارد از فدراسیون طلبکار شدند! رقمی معادل قرارداد یک سرمربی سرشناس. چنین حدی از ضرر در یک قرارداد شائبه‌های جدی فساد و تبانی را به ذهن می‌رساند.

 میراث سیاه مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ایران تمامی ندارد و رای نهایی دو تن از دستیاران ویلموتس به فدراسیون فوتبال رسید.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ رقم محکومیت جدید فدراسیون فوتبال ایران حیرت آور است؛ بیش از ۳۵میلیارد تومان! این خبر در حالی منتشر شد که دیروز ماجرای صدور سند تک برگ ساختمان فدراسیون به نام‌ شرکت دولتی شستا و از دست رفتن بزرگترین دارایی فدراسیون فوتبال ترند شده بود.

 

حکم ۳۵میلیاردی فیفا علیه ایران برای دو دستیار ویلموتس/ امضای تاج کل فوتبال را به تاراج برد

طبق احکامی که به دست فدراسیون فوتبال ایران رسیده است، هر کدام از دستیاران ویلموتس، فدراسیون فوتبال را به پرداخت ۷۰۰ هزار یورو محکوم کرده اند که در مجموع یک و میلیون و چهارصد هزار یورو می‌شود. این مبلغ معادل ارزش قرارداد مربیان سرشناس در رده ملی فوتبال دنیاست و مشخص نیست مهدی تاج چگونه زیر بار پرداخت چنین دستمزدی برای دو کمک مربی گمنام رفته است؟ آیا در لحظه امضای این قرارداد در حالت طبیعی بود؟ آیا از یک مشاور حقوقی مشورت گرفت؟ آیا با کارشناسان فنی حاضر در فوتبال کشور در این مورد صحبت کرد؟

اگر تاج بدون هیچ یک از این کار‌ها، راسا و بدون اطلاع از متن قرارداد به دلیل ناآشنایی با زبان انگلیسی چنین قرارداد ننگین و عجیبی را امضا کرد، باید در سلامت این مراوده تردید جدی وارد نمود.

با حکم صادره، اگر قیمت یورو را در روز چهارشنبه تقریبا ۲۵۳۰۰ تومان بگیریم، فدراسیون فوتبال باید نزدیک به ۳۵ و نیم میلیارد تومان به دستیاران ویلموتس پرداخت کند؛ مبلغی که با وضعیت اقتصادی فعلی فدراسیون می‌تواند تهدیدی برای همه زیرساخت‌های فوتبال ایران باشد و دیگر هیچ چیزی برای مدیریت در فوتبال کشور نمی‌ماند. نه ساختمانی، نه تاسیسات کمپ و ساختمان‌هایش و نه حتی میز و نیمکت و سیستم و تشکیلاتی! هر چه بود را تاج با یک امضا به تاراج برد.

حکم ۳۵میلیاردی فیفا علیه ایران برای دو دستیار ویلموتس/ امضای تاج کل فوتبال را به تاراج برد

نکته عجیب آنجاست که دیگر هیچ بحث و صحبتی در مورد پیگرد قانونی مسببان و امضا کنندگان این قرارداد شرم آور، مطرح نیست. سال گذشته ورود نهادهای نظارتی و بازرسی به موضوع با ارجاع پرونده به دستگاه قضایی همراه شد اما بلافاصله باندی که با طرح این پرونده نابود می‌شد، موضوع تعلیق فوتبال ایران در صورت برخورد با عاملان این فساد بزرگ را پیش کشید و حتی یکی از مقام های ایرانی شاغل در ای اف سی با تهدیدی عجیب، این موضوع را علنی کرد!

حالا اما از فدراسیون قبلی هیچ اثری نمانده و تیم مدیریتی فدراسیون جدید می تواند قانونی از مدیران سابق طرح شکایت کند تا هرگونه رسیدگی هم منع و خطر بین المللی نداشته باشد.

قرارداد ویلموتس را باید سیاه ترین و بدترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران بدانیم که هنوز ترکش های فوتبال ملی را آزار می دهد، ولی هنوز جمله مهدی تاج که در برنامه تلویزیونی شبکه سه، این قرارداد را خوب توصیف کرد، از یاد کسی نرفته است.

فدراسیون فوتبال دیگر آه در بساط ندارد که برای پرداخت این احکام حراج کند. ساختمانش که با شکایت شستا برای وصول قرض بابت پرداخت اول به ویلموتس، توقیف و مصادره شد و حالا با این جرایم، طلب ناچیز باقی مانده نزد فیفا نیز بابت تسویه قرارداد کمک ها می رود.

باید دید فدراسیون فوتبال در این باره باز هم به دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد یا این مبلغ را دودستی تقدیم دستیاران می‌کند که اندازه سرمربی تیم‌های ملی دنیا پول گرفتند!

واقعا باید امضاکنندگان این قرارداد تحت پیگرد و بازجویی قرار بگیرند. چنین حدی از زیان و ضرر در یک قرارداد شائبه های جدی فساد و تبانی را به ذهن کارشناسان و افراد آشنا به مسائل قراردادی در فوتبال جهان متبادر می‌کند.

حکم ۳۵میلیاردی فیفا علیه ایران برای دو دستیار ویلموتس/ امضای تاج کل فوتبال را به تاراج برد

 طبق اطلاعات این حکم نزدیک به دو هفته پیش به فدراسیون فوتبال رسیده اما عجیب است تا به امروز رسانه ای نشده است. این حکم، مربوط به دستیاران ویلموتس است و خود ویلموتس با دیرکرد نزدیک به هشت میلیون یورو فدراسیون فوتبال ایران را نقره داغ کرده باشد





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه