ماله‌کشی روزنامه جمهوری اسلامی بر یک رسوایی/ مسیح مهاجری: ظریف باید این سخنان را زودتر بیان می‌کرد!
کد خبر: ١٦٣٠٦٥ تاریخ انتشار: ١١ ارديبهشت ١٤٠٠ - ١٣:١١
صفحه نخست » مطالب وسط
ماله‌کشی روزنامه جمهوری اسلامی بر یک رسوایی/ مسیح مهاجری: ظریف باید این سخنان را زودتر بیان می‌کرد!

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از جمله این افراد است که بدون درک ضربه‌ای که فایل صوتی کذایی مذکور به منافع ملی ایران وارد کرده، به دفاع از ظریف پرداخته است. او معتقد است که محمدجواد ظریف باید این سخنان را زودتر بیان می‌کرد!

 
بخشی از حامیان دولت برای دفاع از ظریف بسیج شده‌اند تا شاید بتوانند کمی بار فشار رسوایی فایل صوتی پخش شده را کم کنند. مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از جمله این افراد است که بدون درک ضربه‌ای که فایل صوتی کذایی مذکور به منافع ملی ایران وارد کرده، به دفاع از ظریف پرداخته است. او معتقد است که محمدجواد ظریف باید این سخنان را زودتر بیان می‌کرد! این در حالی ا‌ست که وزیر خارجه در حال خدمت، نباید اصول سیاست خارجی را زیر سؤال ببرد و اگر نمی‌تواند کار کند، و اصول را قبول ندارد، بهتر است مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کند.
 
مسیح مهاجری می‌گوید: امروز اگر در پی انتشار یک فایل صوتی از محمدجواد ظریف به جامعه شوک وارد می‌شود به این دلیل است که حرف‌هایی که باید در طول هشت سال زده می‌شد، یکجا در یک فایل چندساعته زده شد. کار بدی بود، نه از این جهت که نباید این حرف‌ها را می‌زد، بلکه چرا این حرف‌ها را زودتر، علنی و آشکار در طول هشت سال گذشته نگفت.
 
در واقع مهاجری معتقد است زمانی که ایران درگیر جنگ سوریه و نبرد با تروریست‌های داعش بوده، ظریف در مقام وزیر خارجه، به جای همراهی با سیاست‌های منطقه‌ای نظام، باید علم مخالفت برمی‌افراشت و علیه فرماندهان و نیرو‌های ایران در سوریه موضع می‌گرفت؟! در کدام سیاست کشورداری و حکمرانی، کسی وزیر می‌شود که سیاست‌های کلی حکومت در حوزه مربوط به وزارتش را قبول ندارد؟! و نیرو‌های در حال نبرد نظامی را تخطئه می‌کند؟ آنچه نوشته‌ایم، نتیجه حتمی موضع امثال مسیح مهاجری ا‌ست. آنان خود به این مسئله که نتیجه نظرشان، ذبح منافع ملی ا‌ست، توجه ندارند؟ به نظر می‌رسد آنقدر درگیر دفاع از منافع حزبی و جناحی هستند که عملاَ منافع ملی دیگر به چشم‌شان نمی‌آید.
 
دفاع برخی افراد از ظریف در حالی ا‌ست که رسوایی نشر این فایل صوتی در سطحی است که حتی حسن روحانی رئیس‌جمهور هم محتوای سخنان ظریف را رد کرد و حتی آن را موضع شخصی او دانست! حسام الدین آشنا، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری هم که مسئول پروژه تاریخ شفاهی دولت روحانی بود، برکنار شد.
 
موضع مسیح مهاجری در همین سخنان در مورد هاشمی رفسنجانی هم نشان می‌دهد که فردگرایی و ذبح حقیقت پای افراد چگونه مبنای اصلی موضع‌گیری امثال مسیح مهاجری شده است: عین این ایراد به آقای هاشمی وارد بود بار‌ها به او گفتم آقا مطالبات‌تان را بگویید وقتی نگویید اتفاقات بدی می‌افتد وضعی که در کشور داریم نتیجه همین نگفتن‌ها است. آیت‌الله هاشمی قهرمان اعتدال و گذشت و مصلحت جویی و فداکاری بودند، آقای هاشمی مظلوم‌تر از آقای بهشتی بود، چون بهشتی توسط دشمن مظلوم واقع شده بود، اما هاشمی از سوی نزدیک‌ترین دوستان مورد هجمه قرار گرفته بود کسانی که می‌خواستند، هاشمی منتظری دوم شود.
 
منبع: روزنامه جوان
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه