صفر تا صد خرید مطمئن اینترنتی با تضمین‌چی
کد خبر: ١٦٣٠٦١ تاریخ انتشار: ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٠ - ١٥:٠٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
صفر تا صد خرید مطمئن اینترنتی با تضمین‌چی

نشست خبری حسین مرادی طراح و بنیان گذار این سامانه صبح شنبه مورخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ساختمان تضمین‌چی برگزار شد. در این نشست خبری که نزدیک به ۹۰ دقیقه طول کشید تعدادی از نمایندگان رسانه‌های نوشتاری و آنلاین به صورت حضوری و یا از طریق بستر اینترنتی شرکت داشتند و سوالات خود را مطرح کردند.

 
نشست خبری دکتر حسین مرادی طراح و بنیان گذار این سامانه صبح شنبه مورخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ساختمان تضمین‌چی برگزار شد. در این نشست خبری که نزدیک به ۹۰ دقیقه طول کشید تعدادی از نمایندگان رسانه‌های نوشتاری و آنلاین به صورت حضوری و یا از طریق بستر اینترنتی شرکت داشتند و سوالات خود را مطرح کردند.
تضمین‌چی مدتی است به بازار اپلیکیشن‌های داخلی وارد شده، شیوه امن خریدوفروشهای اینترنتی است. این اپلیکیشن امکاناتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا در روند معامله احساس خطر نکنند و در نهایت معامله‌ای امن را تجربه کنند. این بستر شاید موقعیتی را فراهم کند تا بعد از این شاهد رشد بیشتر کسب‌وکارهای کوچک به‌واسطه اعتمادسازی برای آنها بین خریداران باشیم.
 
استفاده 1600 فروشگاه از تضمین‌چی
حسین مرادی، بنیان‌گذار تضمین‌چی درباره میزان جذب اعتماد خریدار و فروشنده از شروع فعالیت خود تا امروز گفت: «تا امروز در حدود 1600 فروشگاه جذب اپلیکیشن تضمینچی شده‌اند. خریداران و فروشندگانی که از این بستر استفاده می‌کنند تا امروز از همه مراحل عملکرد تضمین‌چی رضایت کامل داشتند و ما برای رضایت بیشتر ایشان، در نسخه جدید تضمین‌چی کارمزد را نیز کاهش داده‌ایم.»
او همچنین در ادامه افزود: «تمام تلاش ما در تضمین‌چی این است که محصولی به کاربران ارائه دهیم بدون نیاز به دفترچه راهنما. ایجاد چنین فضایی تا جایی برای تضمین‌چی اهمیت دارد که برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که با فضای اپلیکیشن‌ها آشنا نیستند، امکانی را فراهم کرده‌ایم تا با ارسال پیامک به‌راحتی امکان استفاده از خدمات تضمین‌چی را داشته باشند.»
مرادی با اشاره به اینکه امکان دارد استفاده از مراحل پرداخت اینترنتی برای برخی افراد سخت باشد ادامه داد: «روند پیگیری دستی با عنوان فلو 100014 ایجاد شده است. در این روش افراد با ارسال پیامک به سرشماره 100014 از پشتیبانی تضمین‌چی برای مدیریت دادوستد استفاده می‌کنند.»
بنیان‌گذار تضمین‌چی همچنین درباره امکان پوشش استفاده از رمزارز در مبادلات به راه‌پرداخت گفت: « طبیعتاً اگر قوانین کشور و بانک مرکزی این اجازه را بدهند به‌سرعت قابلیت استفاده از رمزارزها در بستر خود را خواهیم داشت. اما تا زمانی که شفاف‌سازی نشود فعلاً این ویژگی وجود ندارد.»
 
تضمین‌چی راهی برای خریدوفروش امن
مرادی در مورد پیشینه و دلیل ایجاد این اپلیکیشن گفت: «تضمین‌چی به وجود آمد تا مشکلات خرید آنلاین را برطرف کند. فعالیت‌های تجاری به شکل کلی در حوزه کسب‌وکارهای خانگی و خرده‌فروشی‌ها و همچنین تجارت‌هایی که آن‌قدر بزرگ نبودند که بتوانند وب‌سایت داشته باشند یا فضایی برای جذب مشتری به شکل کلان و گسترده نداشتند. این سبک از تجارت و کسب‌وکار با خلأ عدم اطمینان روبرو می‌شدند.»
به گفته او در این روند شکل‌گیری اعتماد متقابل بین خریدار و فروشنده خیلی سخت شکل می‌گرفت. خریدار برای واریز وجه اطمینان کامل به فروشنده نداشت و در مقابل هم فروشنده اعتماد کافی برای ارسال کالا و دریافت وجه بعد از ارسال کالا نداشت. همچنین تضمین کیفیت کالا هم بسیار مهم است. علاوه بر این دسترسی سخت نقاط دور از مرکز به بازارهای اصلی نیز یکی دیگر از چالش‌هایی بود که در روند شکل‌گیری تضمین‌چی مورد توجه و بررسی قرار گرفت.
 
اعتمادسازی با یک اپلیکیشن
او با تاکید بر اینکه تضمین‌چی ایجاد شده تا فضای اعتماد بین خریدار و فروشنده را تقویت کند گفت: «کسب‌وکارهایی که قصد دارند تجارت را به شکل سالم انجام دهند با دسترسی به این بستر می‌توانند روند خریدوفروش خود را هدایت کرده و به مقصد برسانند. روند استفاده از تضمین‌چی به این شکل است که معامله از طریق خریدار یا فروشنده در تضمین‌چی شکل می‌گیرد. در این پروسه وجه کالا نزد تضمین‌چی محفوظ می‌ماند و تا زمانی که خریدار تأییدیه تحویل کالا ثبت نکند، فروشنده امکان دسترسی به مبلغ را ندارد.»
به گفته او تضمین‌چی، تضمین پرداخت، دریافت، تحویل کالا و کیفیت کالا بر اساس ادعای فروشنده را برعهده گرفته است. راه‌حل این موضوع در دنیا پیش از این هم پیدا شده بود. ما در تضمین‌چی مدعی اختراع دوباره چرخ نیستیم و همان راه‌حل‌های جهانی را بومی‌سازی کرده‌ایم. البته مشکلاتی مثل تحریم هم امکان استفاده از راه‌حل‌ها و ابزارهای بین‌المللی را کاهش داده است. در ادامه فعالیت و چشم‌انداز آینده تضمین‌چی قصد داریم این امکان و خدمت را برای کشورهای همسایه مثل افغانستان و عراق نیز فراهم کنیم.
مرادی درباره رونمایی و حضور تضمین‌چی در نقاط مختلف کشور نیز گفت: «تضمین‌چی در تمام نقاط کشور به شکل یکپارچه رونمایی شده و فروشندگان و خریدارانی که به تضمین‌چی جذب شده‌اند از سراسر کشور هستند و می‌توان گفت تضمین‌چی یک راه‌حل کشوری است.»
همچنین او درباره تیم تضمین‌چی گفت: «حدود یک سال قبل، تضمین‌چی کار خود را با یک تیم 20 نفره شروع کرد امروز حدود صد و 10 نفر در این مجموعه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.»
تضمین‌چی فروشگاه اینترنتی نیست و از همین‌رو هیچ جانب‌داری از فروشنده و حتی خریدار ندارد. مرادی با بیان این موضوع افزود: «یکی از محصولات ما ویترین تضمین‌چی است که به‌زودی از آن رونمایی خواهد شد. این محصول امکانی برای فروشندگان فراهم می‌کند تا محصولات خود را ثبت کرده و مشتریان خود را داشته باشند.»
 
کارمزد 300 هزارتومانی، بیشترین مبلغ دریافتی تضمین‌چی
او درباره جریان درآمدی تضمین‌چی با تأکید بر شفافیت این جریان گفت: «کارمزد تضمین‌چی با توافق خریدار و فروشنده مبلغ 2 درصد از هر معامله تا سقف 300 هزارتومان است. هرقدر هم که حجم تجار افزایش پیدا کند، رقم کارمزد تضمین‌چی بیشتر از 300 هزارتومان نخواهد شد. ازآنجایی‌که تا امروز هیچ گروهی به طور جدی وارد این حوزه نشده؛ می‌توان با اطمینان گفت، تنها وجه تمایز تضمین‌چی عدم جانب‌داری آن است. اگر تضمین‌چی فروشگاهی را هدایت می‌کرد یا تولیدکننده محصولی بود، ناگزیر به حمایت از محصولات خود می‌شد.»
بنیان‌گذار تضمین‌چی با تأکید بر اینکه خریدار و فروشنده توافقات خود را مستقیم با هم انجام می‌دهند ادامه داد: «تضمین‌چی فقط و فقط حکم داور را دارد. زمان و شرایط تحویل کالا توسط خریدار و فروشنده مشخص خواهد شد و تضمین‌چی فقط ضامن پرداخت، تحویل و کیفیت کالا بر اساس ادعای فروشنده است. فاز بعدی فعالیت تضمین‌چی ایجاد امکان آزمایش و بررسی محصول است. فروشندگان و خریداران در صورت نیاز می‌توانند در خواست آزمایش و بررسی‌های تخصصی را نیز از طرف تضمین‌چی دریافت کنند.»
 
 
رونمایی از تازه‌ترین نسخه تضمین‌چی
امیرمحمد اسلامی، مدیر محصول تضمین‌چی نیز در بخش دیگری از این کنفرانس به معرفی اپلیکیشن تضمین‌چی پرداخت و با ارائه توضیحاتی درباره جزئیات آن گفت: «در تب اول صفحه خرید و یکی از تب‌های اصلی اپ تضمین‌چی کاربر می‌تواند کیف پول خود را ببیند. کاربران تحت عنوان فروشنده یا خریدار می‌توانند کیف پول خود را ببینند که تحت شرایطی قابلیت شارژ و دشارژ کردن را دارد. این کیف پول‌ها فقط برای خرید قابل‌استفاده هستند و برای تسویه کردن قابلیت دشارژ کردن را ندارند.»
اسلامی در ادامه توضیحات خود افزود: «تراکنش‌هایی که شفاف نیستند از طریق تضمین‌چی امکان اجرا ندارند. همچنین تمامی سفارش‌هایی که در تضمین‌چی ثبت نشوند نیز به علت یک خرید یا پرداخت صورت‌حساب شکل می‌گیرند. از همین رو در روند ثبت سفارش ما سعی کرده‌ایم دید حمایتی برای فروشندگان داشته باشیم. همچنین تبلیغاتی که در اپلیکیشن تضمین‌چی مشاهده می‌شود نیز هیچ بار مالی برای فروشندگان ندارد.»
مدیر محصول تضمین‌چی همچنین درباره روند ثبت خریدوفروش در این اپلیکیشن گفت: «جزئیات در تمام مراحل خریدوفروش ثبت می‌شوند. نوع کالا، توضیحات، قیمت، آدرس خریدار و فروشنده و هر جزئیاتی که برای تضمین یک معامله موردنیاز است. اما مهم‌ترین دغدغه‌ خریداران، عدم اعتماد کافی به فروشندگانی است که در شبکه‌های اجتماعی و بازارهای دسته دوم فعال هستند؛ بنابراین ما آماده‌ایم تا همه جزئیات را مستند کنیم تا خریدوفروش شفاف باشد. تمام موارد ثبت شده توسط تیم تضمین‌چی بررسی می‌شود؛ بنابراین هیچ امکانی برای ثبت کالای نامربوط و ... وجود ندارد.»
 
درگاهی امن برای فروش
او همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از کاربرانی که تضمین‌چی را مورد استفاده قرار می‌دهند، لزوماً خریدار نیستند و برای فروش محصول خود احتیاج به درگاهی امن دارند گفت: «در تب دوم، موردی که در ساید فروشنده به‌اصطلاح تب فروشنده داریم به فروشندگان اختصاص دارد. در این بخش ما مجدداً حساب کاربری داریم. اطلاعات فروشگاه ثبت می‌شود و تمامی معاملات قابلیت رتبه‌بندی دارند. در همین بخش کیف پول فروش وجود دارد. کیف پول فروش با کیف پول خرید تفاوت دارد و امکان و قابلیت دشارژ را نیز دارد. در این روند تضمین‌چی شماره‌حساب و شبا رو تطبیق داده و تسویه نهایی را انجام می‌دهد.»
اسلامی همچنین با اشاره به اینکه تمام فروشندگان می‌توانند پیشنهاددهنده خرید باشند و ثبت سفارش نیز کنند گفت: «یکی از مواردی که آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم، بحث گزارش‌هایی است که در حال حاضر فروشگاه‌ها دسترسی به آن ندارند. تضمین‌چی سعی کرده این موارد را در اختیار داشته باشد. این اطلاعات در واقع برگ برنده ای نسبت به دیگر رقبا است. ما در تضمین‌چی تمام احتمالات یک معامله را ثبت می‌کنیم. بر همین اساس از بدو شروع مشخصات فردی خریدار و فروشنده، آدرس محل گیرنده، ارسال از کجا به کجا و حتی جزئیاتی مثل وزن کالا را نیز کاربر می‌تواند ثبت کند. همچنین نوع و زمان سرویس پستی یا لجستیکی نیز از مواردی است که کاربر پیشنهاد می‌کند.»
او در ادامه با اشاره به اینکه تمام این موارد ثبت می‌شود تا اگر ادعایی از طرف خریدار و فروشنده مبنی‌بر هر مشکلی شکل گرفت، قابل‌پیگیری باشد ادامه داد: «در نهایت در تب حساب کاربری یا همان تب سوم، شما تنظیمات آدرس‌ها، تراکنش‌ها و کیف پول‌ها را مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانید مجموع کیف پول خرید یا فروش خود را ببینید. تیم تضمین‌چی مخصوصاً تیم محصول طی این چند ماه از آذر ۹۹ تا امروز سعی کرده بهترین اطلاعات و تجربه کاربری را از مشتریان خود دریافت کند و امروز نسخه جدیدی برای اندروید و نسخه تحت وب به نمایش بگذارد.»
 
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه