جای خالی حاج قاسم در سینما و تلویزیون
کد خبر: ١٦٢٧٢٨ تاریخ انتشار: ٠٦ دي ١٣٩٩ - ١٢:٠٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
جای خالی حاج قاسم در سینما و تلویزیون

«سعید الهی» با اشاره به انفعال مدیران فرهنگی کشور نسبت به واقعه شوم ترور شهید سردار سلیمانی گفت: مصداق این بی‌ارادگی و انفعال عدم تولید و حتی پیش تولید یک فیلم سینمایی یا سریال درباره سردار است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دفاع پرس، «سعید الهی» تهیه کننده و کارشناس فرهنگی در خصوص غفلت فیلم‌سازان از قهرمانان ملی اظهار داشت: بسیاری از نویسندگان و منتقدین سینما معتقدند هنر هفتم در طول سه دهه گذشته عاری از قهرمان و قصه‌های جذاب برای مخاطب است و به همین دلیل کمیت و کیفیت در سینمای ایران دچار افت شدید شده است. از سوی دیگر مطابق آثاری که در سینمای جهان تولید می‌شوند اسطوره سازی و توجه به خصوصیات اخلاقی و رفتار شخصیت‌های ملی و نشر آن‌ها در افکار عمومی از طریق محصولات سینمایی از جمله مولفه‌های رونق سینما در هر سرزمینی ست.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: آیا همین موارد برای ساخت فیلم یا سریالی با محوریت شخصیت، زندگی، اندیشه‌ها و رشادت‌های شهید سردار سلیمانی کفایت نمی‌کند که در طول یکسال گذشته هیچ اتفاقی در این باب رخ نداده است؟! برای هر سینماگری این امر بدیهی ست که اگر اراده‌ای برای ساخت یک فیلم استراتژیک در دولت و حاکمیت باشد تمامی موانع و محدودیت‌ها قابل رفع بوده و مدت یکسال زمان بسیاری است که حداقل یک ایده با موضوع مشخص به سامان رسیده و این روزها شاهد آغاز فیلمبرداری و یا حتی پیش تولید آن باشیم، اما در کمال تاسف غیر از یکی دو خبر رسانه‌ای نه چندان جدی هیچ خبری از این اتفاق مهم در دسترس نیست.

الهی یادآور شد: برخی ممکن است مدعی باشند که خانواده شهید در خصوص ساخت فیلم حساسیت‌های زیادی داشته باشند و نگران تحریف و یا مصادره شخصیت حاج قاسم هستند، اما آیا واقعا در طول مدت گذشته از زمان شهادت ایشان امکان رایزنی و تعامل و اقناع سازی توسط مدیران تلویزیون و سینما نبوده است؟ چرا برخی تصور می‌کنند انفعال و بی تفاوتی برابر است با تامل و درایت و برنامه ریزی؟!

وی تصریح کرد: اینکه سهم شهدا بر خلاف خیلی از موضوعات اجتماعی بی اهمیت در فیلم‌های سینمایی اندک است و باید در قالب یک مطالبه عمومی همواره از فعالان سینما پیگیری شود تا شاید به آن‌ها پرداخته شود به یک رویه تاسف‌بار تبدیل شده که هیچ مرجعی هم پاسخگو نیست.

سعید الهی در پایان گفت: سینما و تلویزیون با آثار خود مکمل تلاش‌های جهادی و مردمی طیف‌های مختلف در ترویج تفکرات ولایی شهید سلیمانی در بین اقشار مردمی هستند و کوتاهی در این زمینه به هر دلیل اگرچه تاثیری در جایگاه آن شهید در ایران و کشورهای منطقه ندارد، اما موجب خشنودی قاتلان و آمران به قتل آن سردار دل‌ها می‌شود.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه