راه اندازی باشگاه انتقام زنان سابق واینستاین/رسوایی دیگر برای دمکرات ها و هالیود
کد خبر: ١٦٢٥٦٦ تاریخ انتشار: ٠٩ آذر ١٣٩٩ - ١٠:١٨
صفحه نخست » مطالب وسط
راه اندازی باشگاه انتقام زنان سابق واینستاین/رسوایی دیگر برای دمکرات ها و هالیود

«هاروی واینستاین» که زمانی در تمام هالیوود نفوذ و احاطه داشت و با پول هر کاری انجام می داد، حالا تمام دارایی باقیمانده اش توسط دو همسر سابقش بلوکه شده و صدها زن دیگر نیز در صف شکایت از او هستند.

 
 
در اکتبر ۲۰۱۷، پیرو اتهامات آزار جنسی علیه واینستاین او از شرکتش و آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد. تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، بیش از ۸۰ زن اتهاماتی را علیه واینستین وارد کرده بودند. اتهامات باعث به وجود آمدن کمپین رسانه اجتماعی «#من‌هم» و ادعاهای بسیاری در رابطه با سوءاستفاده جنسی مشابه واینستاین، علیه مردان قدرتمند در سراسر جهان شد که اثر واینستاین نامیده شد و باعث عزل و برکناری بسیاری از آنان شد. در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰، دو مورد از مجموع پنج مورد اتهامات واینستاین در دادگاهی در نیویورک تأیید شده و او به ۲۳ سال حبس محکوم شد.
 
واینستاین از جمله حامیان و کمک کنندگان دیرپای حزب دمکرات و کمپین‌های ریاست جمهوری «باراک اوباما»، «هیلاری کلینتون» و «جان کری» است. او از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۰۸ کلینتون حمایت کرد و در خانه‌اش در وستپورت کنکتیکت برای رئیس‌جمهور اوباما در سال ۲۰۱۲ مراسم جمع‌آوری کمک مالی برگزار کرد.
 
«هاروی واینستاین» که زمانی در تمام هالیوود نفوذ و احاطه داشت و با پول هر کاری انجام می داد، رسوایی دنباله دارش در تعرض های مکرر به زنان در هالیوود او را راهی زندان کرد و پول و قدرتش را یک شبه از دست داد و حالا تمام دارایی باقیمانده اش توسط دو همسر سابقش بلوکه شده و صدها زن دیگر نیز در صف شکایت از او هستند.
 
 
 
انتقام همسران هاروی واینستاین: یکی از آنها طراح مدرسه دولتی بریتانیا است، دیگری یکی از افراد مقتدر در جامعه آمریکا است ... اکنون آنها با هم متحد شده اند تا شوهر سابق خود را با مسدود کردن ثروتش در زندان نگه دارند.
 
هاروی واینستاین - هیولای هالیوود - در چندین جبهه می جنگد. غول تهیه کنندگی فیلم که زمانی بر فهرستA هالیوود حکمفرمانی می کرد، در تلاش است تا از محکومیت خود در ماه فوریه برای تجاوز جنسی از دادگاه استیناف فرجام خواهی کند.
 
وی همچنین از طرف بسیاری از قربانیان با دادخواست خسارت های میلیون دلاری مواجه است، همچنین پرونده های متعدد تجاوز و تعرض در لس آنجلس و لندن دارد و شرکت وی با ورشکستگی روبرو است.
 
 
 
 
 
اما از میان بسیاری از مبارزاتی که غول تضعیف شده هالیوود با آن مواجه است، مطمئناً دردناک ترین آنها جنگ با دو همسر سابق او است.
 
در یک حرکت خیره کننده قانونی گاز انبُری، همسر اول «ایو چیلتون» و همسر دوم، «جورجینا چپمن»، طراح لباس انگلیسی که تا قبل از سقوط وینستین از یکدیگر متنفر بودند، حالا با همکاری همدیگر موفق به مسدود کردن ۴.۵ میلیون پوند دارایی های باقیمانده«هاروی واینستاین» شده اند.
 
چپمن و چیلتون بلافاصله پس از رسوایی «هاروی واینستاین» در اکتبر سال ۲۰۱۷ با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و برای شکایت از همسرشان با هم هماهنگ شدند.
 
این امر باعث شده تا وی در زندان وند در بوفالو، نیویورک بپوسد زیرا اکنون او پولی برای پرداخت حقوقدانانی که قرار است درخواست تجدیدنظر خود را تهیه کنند، ندارد.
 
 
 
«جودا انگلمایر»، سخنگوی واینستاین این هفته، تأیید کرد: او از نظر سلامتی ضعیف است و نتوانسته است درخواست تجدید نظر خود را ارائه دهد زیرا همسران سابق وی حساب های وی را مسدود کرده اند.
 
احتمالاً درخواست تجدیدنظر وی در مقطعی انجام خواهد شد، اما وکلای وی کارهای اداری را انجام نمی دهند زیرا او نمی تواند هزینه آن را پرداخت کند.
 
او حال مساعدی ندارد. از نظر روحی و روانی دوران بسیار سختی را می گذراند.
 
در واقع، وکلای وی این هفته به «دیلی میل» گفتند که آنها فکر می کنند واینستاین احتمالاً تا قبل از حل و فصل بسیاری از پرونده های قانونی مرده باشد.
 
«هاروی واینستاین»اکنون ۶۸ ساله است، او ویلچر نشین شده، در حال نابینا شدن است، دیابت، آرتروز، تنگی نخاع، کم خونی، آپنه خواب(وقفه تنفسی در خواب)، فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر نیز رنج می برد.
 
او در ماه مارس در زندان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و بعد از یک ماه بهبود یافت. حالا هفته گذشته دوباره آزمایش شد و گفته می شود که سلامتی او به طرز چشمگیری افت کرده است.
 
یک منبع نزدیک به واینستاین گفت: او هفته گذشته درجه حرارت بالایی داشت بعد مقداری تبش پایین آمد، اما امید چندانی به سلامتی اش نیست.
 
آنچه در پرونده های قضایی و همسران سابق وی در جریان است ، آشفتگی ذهنی روحی شدیدی برای او به همراه دارد. اما او توانایی ذهنی برای جنگیدن در این نبردها را دارد.
 
در همین حال، در لندن، دادگاه تجدیدنظر این هفته حکمی را صادر کرد که به دیوان محاکمات اجازه می دهد تا به پرونده رسیدگی کند.
 
یکی از دستیاران سابق انگلیسی واینستاین که نامش فاش نشده، قرار است اتهامات هولناکی را که به او نسبت به تجاوزهای جنسی مکرر وارد شده، افشا کند و هفت نفر از همکاران خود را به سرپوش گذاشتن بر این تجاوزها متهم کند.
 
«نگار یزدانی»، وکیل این زن به «دیلی میل» گفت: موکل من مورد وحشتناک ترین تجاوز جنسی و آزار و اذیت قرار گرفته است آنهم در شرایطی که همکارانش می دانستند و یا باید در جریان قرار می گرفتند و همین امر به واینستاین متجاوز اعتماد به نفسی می داد تا به تجاوزهای متعدد و مکرر خود ادامه بدهد.
 
 
 
 
 
بنابراین زنانی که با او ازدواج کرده اند باشگاه انتقام زنان سابق واینستاین را تشکیل دادند. «ایو چیلتون» و «جورجینا چپمن» نقاط مورد اختلاف خود را بررسی کردند.
 
 
 
یکی از این دو بور است و از تبلیغات و حضور در انظار عموم متنفر است. دیگری سبزه است و با «کیت میدلتون» عروس دربار سلطنتی بریتانیا در کالج مارلبرو همزمان دانشجو بوده و حالا با یک هنرپیشه برنده اسکار معاشرت می کند.
 
چیلتون اکنون با تاجری به نام «سال مارتیرانو» ازدواج کرده و با او در حومه نیویورک زندگی آرامی دارد. او در سال ۱۹۸۷ وقتی دستیار واینستاین در شرکت «واینستاین» بود با او آشنا شد.
 
آنها سه دختر داشتند و در سال ۲۰۰۴ از هم جدا شدند. در طلاق، ایو آپارتمان عظیم مشرف به پارک مرکزی را به عنوان بخشی از سهم خود برداشت که بعدا آن را به قیمت 17 میلیون پوند فروخت.
 
تیم حقوقی واینستاین ادعا می کند که او طی این سالها ۴۵ میلیون پوند به ایو پرداخت کرده است.
 
او و جانشینش، چپمن یعنی زن رسمی بعدی واینستاین، که در سال ۲۰۰۷ با واینستاین ازدواج کرد، قبل از محکومیت از ارائه اظهارات به قاضی در حمایت از شخصیت وی خودداری کردند.
 
چپمن به مجله «ووگ»(Vogue) گفت:اصلا تصور نمی کردم که واینستاین هرزه و اهل تجاوز باشد. من تا حدودی ساده لوح بودم.
 
بالاخره چپمن در ازای دریافت 15 میلیون پوند طلاق گرفت. او در یک مزرعه بزرگ در محاصره میلیونرهای بدفوردِ نیویورک زندگی می کند.
 
او از واینستاین دو فرزند دارد، یکی «ایندیا» ده ساله و «داشیل»، هفت ساله دارد و در حال حاضر «آدرین برودی» هنرپیشه هالیوودی نامزد است.
 
چپمن مدل سابق، در سال ۲۰۰۴ در یک مهمانی با واینستاین آشنا شد و در سال ۲۰۰۷ با یکدیگر ازدواج کردند.
 
واینستاین بر روی مارک «Marchesa» متعلق به چپمن سرمایه گذاری کرد و ستاره ها را ترغیب کرد که آن را روی فرش قرمز بپوشند. پس از رسوایی جنسی هاروی واینستاین که جنبش «#MeToo»(هشتگ من هم) را شعله ور کرد، فقط چند هنرپیشه زن حاضر به پوشیدن مارک و برند «Marchesa»(مارچسا) شدند و این شرکت مجبور شد به تولید لباس عروس و تولیدات دیگر روی بیاورد.
 
چپمن و چیلتون بلافاصله پس از رسوایی «هاروی واینستاین» در اکتبر سال ۲۰۱۷ با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و برای شکایت از همسرشان با هم هماهنگ شدند. هر دو این هفته از اظهار نظر خودداری کردندو کاملا مشخص است که در ارتباط با انکار واینستاین با هم متحد هستند.
 
در آوریل سال جاری، آنها با طرح پیشنهادی به وضعیت خطرناک مالی واینستاین اشاره کردند. سپس ، در ماه جولای، آنها گزارش های دیگری ارائه دادند، از جمله رسیدهای مربوط به سفرهای شخصی و هزینه های هنگفتی که قاضی دارایی های او را مسدود کرد.
 
به نظر می رسد انگیزه اصلی این پیگیری از طرف چیلتون حاصل شده چراکه وی از دو سال پیش اقدامات قانونی علیه واینستاین را آغاز کرد.
 
او در ابتدا از دادگاه ۳.۷ میلیون پوند برای حمایت از خود و سه دخترشان درخواست کرد که این درخواست رد شد. وی سپس درخواست پول بیشتر برای حمایت از کودکان، مراقبت های بهداشتی پزشکی و هزینه های کالج کرد و اظهار نگرانی کرد که واینستاین پرداخت خود را متوقف می کند.
 
سقوط واینستاین در اکتبر ۲۰۱۷ پس از انتشار جزئیات ده ها اتهام تجاوز جنسی در نیویورک تایمز و مجله نیویورکر آغاز شد.
 
او در ماه فوریه در نیویورک به جرم تعرض و آزار جنسی و تجاوز جنسی درجه سوم به ۲۳ سال حبس محکوم شد. وی در چهار مورد تجاوز جنسی و هفت مورد تعرض و آزار جنسی منتظر محاکمه بیشتر در لس آنجلس است و برای او ۱۴۰ سال مجازات در نظر گرفته شده است.
 
وی همچنین در حال مبارزه با دادخواستهای مدنی متعددی است که توسط قربانیانی از جمله «اشلی جود» و «رز مک گوان» هنرپیشه های هالیوودی و پرونده های ورشکستگی مربوط به فروپاشی شرکت وینستاین تشکیل شده است.
 
همچنین مشخص شد که واینستاین به ستاره های فیلم از جمله «رابرت دنیرو» و «جنیفر لارنس» و کارمندان سابقش از جمله «مالیا» دختر بزرگ «باراک اوباما»، که در شرکتش دوره کارآموزی گذرانده است، بدهکار است.
 
دادگاه اشتغال انگلیس همچنین علیه واینستاین و هفت نفر از شرکای وی در پیش است.
 
جودا انگلمایر سخنگوی واینستاین گفت: شما باید از این زنان بپرسید که در تلاشند تا از این طریق به چه چیزی برسند. این آدم(هاروی واینستاین) ممکن است تا زمان استرداد و تحویل به بریتانیا بمیرد.
 
 
 
هاروی واینستاین زادهٔ ۱۹ مارس ۱۹۵۲ تهیه‌کننده فیلم آمریکایی است. او و برادرش، باب واینستاین شرکت سرگرمی میراماکس را تأسیس کردند، که این شرکت چندین فیلم مستقل موفق از جمله فیلم‌های «سکس، دروغ و نوار ویدئویی» (۱۹۹۸)، «بازی گریه» (۱۹۹۲)، «داستان عامه‌پسند» (۱۹۹۴)، «موجودات آسمانی» (۱۹۹۴)، «لاس زدن با فاجعه» (۱۹۹۶) و «شکسپیر عاشق» (۱۹۹۸) را تولید کرد. واینستین یک جایزه اسکار به خاطر تولید فیلم «شکسپیر عاشق» و هفت جایزه تونی برای بازی‌ها و موزیکال‌های گوناگون از جمله «آگوست: اوسیج کانتی» دریافت کرده ‌است. او و برادرش بعداً در سال ۲۰۰۵ واینستین کمپانی را تأسیس کردند.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه