ابتکار: پسرم با همسر و فرزندش رفته آمریکا درس بخواند
کد خبر: ١٦٢٤٦٥ تاریخ انتشار: ١٨ آبان ١٣٩٩ - ٠٩:٥٨
صفحه نخست » آخرین اخبار
ابتکار: پسرم با همسر و فرزندش رفته آمریکا درس بخواند

 به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا نشست « بازخوانی حرکت دانشجویی تسخیر لانه جاسوسی» با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و از اعضای تشکیلات دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا به صورت مجازی برگزار شد.
https://chat.whatsapp.com/DtdIXngAhJpHLzT9VyyBAS
یکی از دانشجویان از ابتکار پرسید که شما گفتید از روز سوم بعد از تسخیر به جمع دانشجویان اضافه شدید، آیا اگر بحث حمایت امام و مردم در آن زمان اتفاق نیفتاده بود باز هم این اقدام را انجام می دادید؟
 
ابتکار در پاسخ به این سوال گفت: این بستگی به میزان اعتماد و شناختی داشت که از بچه ها داشتم ولی فکر نمی کنم تغییری در تصمیم من ایجاد می شود در هر صورت اقدام پر خطری بود، من با خانواده مشورت کردم، آنها هم در نهایت پذیرفتند.
 
در ادامه یکی از دانشجویان از ابتکار پرسید چرا شما در سال 58 معتقد به تسخیر سفارت بودید ولی الان از بحث مذاکره حمایت می کنید؟
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ گفت: این شرایط زمانه است، یعنی هر زمان باید یک تدبیری داشته باشید، یعنی باید ببینی الان امنیت کشور با چه روشی تامین می شود. برجام اثبات کرد دنیا متوجه شود ایران جنگ طلب نیست و اگر راهی هست تا منافع ایران تامین شود گفت وگو خواهد کرد و بعد یک اتفاق شفاف و روشنی افتاد و یک سری تهدیدها را کم کرد. 
 
وی گفت: ایران جایی که لازم باشد، می جنگد، جایی که لازم باشد، دفاع می کند و جایی هم که لازم باشد مذاکره می کند. 
 
ابتکار با اشاره توسعه صنعت هسته‌ای و نظامی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات گفت: ما یک زمان می بینیم به سرزمین های ما تعرض می شود و نیاز است سردار شجاع مانند سردار سلیمانی باشد و از ایران و از اسلام دفاع کند، باید ببنیم در شرایط مختلف چگونه باید عمل کنیم اما ما نباید کلیشه ای فکر کنیم باید ببینیم در زمان های مختلف چه باید کرد. اگر ما برجام را نداشتیم امروز نمی توانستیم یک اجماع علیه آمریکا ایجاد کنیم. ما باید جامع تر ببنیم.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آمریکاست که شیطنت و عهدشکنی می‌کند وگرنه ما سر پیمان بودیم، هنوز هم آن میز مذاکره وجود دارد اما یک سری شروط و الزمات وجود دارد.
 
در ادامه این نشست یکی از دانشجویان درباره حضور فرزند ابتکار در آمریکا و اینکه چگونه توانسته گرین کارت بگیرد، پرسید.
 
ابتکار در پاسخ به این سوال گفت: در این رابطه هم شاهد موارد تحریف و نفرت فراکنی هستیم وگرنه سالانه هزار دانشجو می روند، درس می خوانند و برمی گردند، پسر من از طریق ویزای دانشجویی رفته، بعد هم به ایران بازخواهد گشت. ما می بینیم کسی مثل مسیح علینژاد هر روز یک دروغی در این باره می گوید. 
 
وی خاطرنشان کرد: برجام منفعت های بسیاری داشته، یکی اینکه غیر آمریکا همه کشورها سر این توافق ایستادند، یکی اینکه از تحریم تسلیحاتی درآمدیم، برجام از جنبه سیاسی منافع خیلی زیادی برای ما داشت و این توافق باعث شد دست برتر را داشته باشیم که بگوییم ما جنگ طلب نیستیم، در همان فاصله کوتاهی که برجام عملیاتی شد ما دستارودهای خوبی داشتیم، البته برجام ایده آل نبود اما براساس هوشمندی مذاکره کنندگان صورت گرفت. شاید اگر عده ای برخی از مسائل را امنیتی نمی کردند ما با مذاکره می توانستیم از اقتدار کشور دفاع کنیم.
 
یکی از دانشجویان در ادامه گفت که یکی از دستاوردهای مهم برجام این بود که نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست، من دوست داشتم ترامپ بماند چون واقعیت  های آمریکا را بدون روتوش نشان می داد. امیدواریم خدا از شر بایدن هم ما را حفظ کند.
 
ابتکار گفت: چرا ما کاری کردیم که حتی وقتی می خواهیم با چین کار کنیم می‌گویند FATF و پالرمو ندارید، مگر ما به دنبال اقتصاد درون زا و بیرونزا نیستیم؟ 
 
وی با بیان اینکه ترامپ ضد ایرانی ترین رئیس جمهور آمریکا بود، اضافه کرد: بایدن از ابتدا گفته به تمام معاهدات بین المللی از جمله برجام برمی گردم، این خیلی با برخوردی که ترامپ دارد و پیمان شکنی کرد، تفاوت دارد. چرا ما نباید از این فرصت برای کشور استفاده کنیم؟
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هیچکس ذوق زده نمی شود که بایدن آمده، ولی اینکه قاتل سردار سلیمانی شکست بخورد مهم است و اگر بایدن رئیس جمهور بود در آن موقع، معلوم نبود چنین دستوری بدهد.
 
وی گفت: باید واقعیت ها در نظر بگیریم، مردم آمریکا بین بد و بدتر بایدن را انتخاب کردند ما باید از این فرصت شکافی که در آمریکا به وجود آمده استفاده کنیم و خرابکاری های ترامپ را ترمیم کنیم تا بتوانیم در صحنه بین الملل کار کنیم.
 
ابتکار درباره این سوال که چرا با توجه به اینکه شما در تسخیر سفارت حضور داشتید به فرزند شما برای حضور در آمریکا ویزا داده اند، گفت: قبلا هم گفتم که او با ویزای دانشجویی رفته، با خانم و فرزندش هم رفته که درسش را بخواند، او که جزو تسخیر کننده ها نبوده و مادرش جزو تسخیر کننده های سفارت است!




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه