اخراج سفیر فرانسه کمترین پاسخ به وقاحت ماکرون
کد خبر: ١٦٢٤١٨ تاریخ انتشار: ٠٦ آبان ١٣٩٩ - ١٠:٣٢
صفحه نخست » آخرین اخبار
اخراج سفیر فرانسه کمترین پاسخ به وقاحت ماکرون

ضروری است دولت جمهوری اسلامی به‌عنوان یک کشور و نظام اسلامی از حالت انفعال در حوزه دیپلماسی خارج شده و با اخراج سفیر فرانسه که کمترین پاسخ به وقاحت ماکرون است، نشان دهد که در برابر گستاخی به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) کوتاه نمی‌آید.

 بعد از آن‌که انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم ملت‌های مسلمان را برانگیخت، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در چهارشنبه گذشته در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرد که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی‌اسلام(ص) ادامه خواهد داد؛ اظهاراتی که با انتقادها و محکومیت‌های گسترده مردم مسلمان، مقام‌ها و شخصیت‌های جوامع اسلامی در سراسر جهان مواجه شده است.
در ایران نیز، پس از آنکه هشتگ «تحریم کالاهای فرانسوی» در کشورهای عربی به‌ترند اول تبدیل شد، این هشتگ و هشتگ‌های «لبیک یا رسول‌الله» و «اخراج سفیر فرانسه» در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر و برجسته شد. همچنین بسیاری از فعالان در شبکه‌های اجتماعی، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی را راه‌اندازی کردند.
آنچه مسلم است اهانت وقیحانه مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) که نشأت گرفته از‌ترس مدعیان آزادی از مکتب اسلام و نظام‌های اسلامی بوده و توهین به 1.9 میلیارد مسلمان در جهان محسوب می‌شود، با حمایت و هدایت دولت فرانسه انجام شده است. عدم محکومیت اقدام ضد انسانی و ضد دینی مجله فرانسوی از سوی رئیس‌جمهور فرانسه و اظهارات وقیحانه و پایفشاری وی بر استمرار اهانت‌ها به ارزش‌های اسلامی و عقاید مسلمانان (آنهم به بهانه آزادی بیان) گواه روشنی بر این ادعاست.
حال که قلب همه مسلمین جهان از این اقدام شنیع و غیرانسانی مجله فرانسوی به درد آمده و دولتمردان و مقامات و شخصیت‌های سیاسی و طراز اول برخی کشورها از جمله اردوغان و عمران خان و. .. اظهارات مکرون را محکوم کرده‌اند. ضروری به‌نظر می‌رسد دولت جمهوری اسلامی به‌عنوان یک کشور و نظام اسلامی از حالت انفعال در حوزه دیپلماسی خارج شده و با اخراج سفیر فرانسه که کمترین پاسخ به وقاحت ماکرون است، نشان دهد که در برابر گستاخی به پیامبر مهربانی‌ها کوتاه نمی‌آید و اجازه نمی‌دهد توهین به مقدسات به بهانه آزادی به‌عنوان یک قاعده درآید.
آیت‌الله رئیسی: جسارت به پیامبر اسلام
توهین به حضرت موسی و عیسی است
در تازه‌ترین واکنش‌ها، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه در بخشی از سخنانش با محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس نبی مکرم اسلام در فرانسه، اهانت به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) را اهانت به همه ادیان و انبیاء الهی دانست و اظهار داشت: توهین به مقدسات میلیون‌ها انسان خلاف ادیان ابراهیمی‌و توهین به انسان و خردگرایی و دفاع از جهل و میدان دادن به افراد نادان است.
رئیس قوه قضائیه افزود: گاهی در یک گوشه توهینی به مقدسات می‌شود و دولت‌ها هم به محض اینکه مُطلّع می‌شوند واکنش نشان می‌دهند اما حمایت دولت مدعی آزادی و حقوق انسان از توهین به آخرین پیام‌آور الهی در واقع توهین به حضرت موسی و حضرت عیسی سلام‌الله علیهما، مغایر با آزادی و حقوق انسان‌هاست.
واکنش قالیباف به دشمنی وقیحانه فرانسه
 با پیامبر اسلام
همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی پارلمان با‌ اشاره به اقدام توهین آمیز اخیر مقامات فرانسوی نسبت به پیامبر اسلام(ص) گفت: اقدامات شنیع اخیر حاکمان فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم و با صدای بلند می‌گوییم که نور پیامبر اسلام و پیام خداوند با این اقدامات کور، بی‌حاصل و ضد انسانی قابل خاموش کردن نیست و بی‌شک مکر دشمنان اسلام به خود آنها باز خواهد گشت.
نمایندگان مجلس،
اهانت مکرون را محکوم کردند
همچنین بیش از 240 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اظهارات رئیس جمهور فرانسه در هتک حرمت پیامبر اسلام را محکوم کرده و خواستار ایستادگی و اتحاد مسلمانان جهان اسلام علیه جریان کفر جهانی شدند.
علی کریمی‌فیروزجایی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در نشست علنی روز دوشنبه پارلمان، بیانیه نمایندگان مجلس درخصوص اظهارات رئیس جمهور فرانسه در هتک حرمت به پیامبر اسلام را قرائت کرد.
واکنش وزارت خارجه ایران
همچنین وزارت خارجه کشورمان، هرگونه اهانت و بی‌احترامی‌به پیامبران الهی، خصوصاًً خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.
ظریف: توهین به ۱.۹ میلیارد مسلمان،
سوءاستفاده فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در واکنش به اهانت فرانسوی‌ها به ساحت پیامبر اکرم(ص) در پیامی‌توییتری نوشت: مسلمانان، قربانیان اصلی «فرقه نفرت» [وهابیت] هستند؛ فرقه‌ای که رژیم‌های استعمارگر به آن قدرت بخشیدند و توسط عمالشان به همه‌جا صادر کردند.
وی خاطرنشان کرد: توهین به ۱.۹ میلیارد مسلمان-  و مقدسات آن‌ها-  به واسطه جنایات شنیع این افراط‌گرایان، سوءاستفاده‌ای فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است.
ظریف افزود: این‌چنین اقداماتی تنها بر آتش افراط‌گرایی می‌دمد.
گفتنی است سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه نیز بعد از اظهارات وقیحانه مکرون بیان کرد: بدون شک موضع غیرقابل توجیه مقامات فرانسوی، پاسخ مناسب و مدبرانه به افراطی‌گری و خشونتی که در جای خود محکوم است، نمی‌باشد و بیش از پیش موجب تنفرپراکنی می‌گردد، کما اینکه شاهد برخی حرکات مشکوک و منزجرکننده در توهین به ساحت قرآن از سوی معدود جریانات افراطی اسلام‌ستیز در برخی کشورهای اروپایی هستیم که شدیداً محکوم هستند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اعلام همراهی با موضع کشورهای اسلامی در محکومیت این‌گونه تحرکات، توهین به ارزش‌های اسلامی و عقاید مسلمانان را غیرقابل قبول و مردود دانست.
واکنش سپاه پاسداران به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه؛
باید در انتظار دریافت پاسخ‌های درخور
 از امت اسلامی باشند
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام(ص)؛ اسلام‌ستیزی را پروژه شکست خورده، اما شتاب‌دهنده به افول‌گریزناپذیر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
این بیانیه شکل‌گیری موج اعتراضی و محکومیت در جوامع اسلامی و غیراسلامی علیه اقدام رئیس‌جمهور فرانسه که با تحریم کالاهای فرانسوی وارد پروسه جدیدی شده است، را فرصتی برای افشای پشت پرده توهین به مقدسات اسلامی توصیف و تصریح کرده است: سردمداران نظام سلطه و صهیونیست که حامیان اصلی جریان‌های افراطی و تکفیری و تولید وحشت و خشونت در عالم هستند، قادر نخواهند بود غرب بحران‌زده و ضد بشریت را از باتلاق خود ساخته رهایی بخشند و بی‌شک در آینده‌ای نه چندان دور فراتر از تحریم کالاهای فرانسوی و اعتراضات میدانی، بایستی در انتظار دریافت پاسخ‌های در خور از امت اسلامی باشند.
افراط‌گری و هتک حرمت ساحت پیامبر(ص)،
دو روی یک سکه
روز یکشنبه نیز، علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در فرانسه را محکوم کرده بود.
وی در بیانیه‌ای تأکید کرد: افراط‌گری و هتک حرمت ساحت پیامبر(ص)، دو روی یک سکه‌اند که توسط صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی علیه اسلام ناب به کار بسته شده است. در افراطی‌گری جسم انسان‌ها و در اهانت، روح و تفکر بشریت هدف قرار می‌گیرد، مدعیان دروغین حقوق‌بشر به بهانه آزادی بیان هتاکانه‌ترین اقدامات، جنایت‌ها و خباثت‌ها را انجام می‌دهند و در مقابل کوچک‌ترین مخالفت و انتقاد، سخت‌ترین مجازات‌ها و برخوردها را اعمال می‌دارند و این در حالی است که خود را مدعیان آزادی بیان و حقوق‌بشر نیز می‌نامند.
واکنش شمخانی
به رفتار اسلام‌ستیزانه مکرون
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به رفتارهای اسلام‌ستیزانه مکرون در صفحه مجازی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی‌او در سیاست دارد وگرنه در سودای رهبری بر اروپا به اسلام جسارت نمی‌کرد. پیشنهاد می‌کنم بیشتر تاریخ بخواند و به حمایت آمریکای در حال افول و صهیونیسم رو به اضمحلال دلخوش نباشد.
مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:
دولت‌های اسلامی ارتباط با فرانسه را تعلیق کنند
همچنین، مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم دیروز در بیانیه‌ای اهانت دولتمردان فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: مکرون مکار باید بداند همان‌گونه که بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.
مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اعلام کردند: از تمامی دولت‌های اسلامی می‌خواهیم در مقابله با این اهانت‌های پی‌در‌پی به ساحت دین و پیامبر اسلام کوتاه نیامده و با تشکیل کمپین انتقام، ارتباط با دولت فرانسه را تعطیل و تعلیق نمایند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه