سردار فدوی: به زودی به شناورهای موشک‌انداز با ۱۰۰ نات سرعت می‌رسیم
کد خبر: ١٦٢٣٦٩ تاریخ انتشار: ١٣ مهر ١٣٩٩ - ٠٧:٤٩
صفحه نخست » آخرین اخبار
سردار فدوی: به زودی به شناورهای موشک‌انداز با ۱۰۰ نات سرعت می‌رسیم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف ما از برد موشک‌ها دستور رهبر انقلاب است که 2 هزار کیلومتر باشد، گفت: همچنین به زودی به شناورهای موشک‌انداز با ۱۰۰ نات سرعت می‌رسیم.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی دستخط با‌ اشاره به دستاوردهای چهل سال گذشته انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی که الان ۴۱ سال و ۷ ماه از انقلاب گذشته است، در مورد هر موضوعی اعم از امنیت، نظامی، تسلیحاتی، علمی و غیره قابل قیاس با قبل نیستیم. در خیلی از مواقع و موارد در سال ۵۷ و ۵۸ و ۵۹ که جنگ شروع شد، در ذهن‌ها هم خیلی از مواردی که الان به‌ عنوان یک موضوع عادی در بین همه مردم از آن مطلع هستند و دیده‌اند، نبود.
دستور مقام معظم رهبری
درباره برد ۲ هزار کیلومتری موشک‌ها
سردار فدوی با ‌اشاره به برد آزمایش‌های موشکی گفت: برای ما مسئله مسافت و اینها موضوعیت ندارد؛ برای ما دستور مقام معظم رهبری درباره برد موشک ۲ هزار کیلومتر مطرح است. ما بر اساس این دو هزار کیلومتر همه موضوعات را تنظیم کرده‌ایم و هر دستور دیگری باشد، همه لازمه‌های آن فراهم می‌شود؛ اصلی‌ترین لازمه‌اش آدم است.
وی افزود: چندین سال پیش آقا فرمودند درباره دقت موشکی کار کنید. موشکی که می‌زنید برای کشتار جمعی نیست؛ بلکه هدف‌زن است مثل اینکه تک‌تیرانداز بخواهد تیری بزند، باید اینچنین موشک بخورد. چه موشکی باشد؟ موشکی که برد آن ۲ هزار تا باشد، سرموشکی هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است و مثلا این ۶ متر مربع هدف است. الان موشک‌های ما در این وضعیت هستند. در همه زمینه‌ها اینچنین است. در موضوع دریایی هنوز در سال ۱۳۹۹ شمسی یا ۲۰۲۰ میلادی در هیچ نیروی دریایی در دنیا سرعت‌های بالاتر از ۳۵ نات معنا و مفهومی جاری و ساری ندارد.
به زودی به شناورهای موشک‌انداز
 با ۱۰۰ نات سرعت می‌رسیم
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: من ۲ سال و یک ماه است که از نیروی دریایی بیرون آمده‌ام. من در نیروی دریایی که بودم شناور موشک‌انداز با ۹۲ نات سرعت را در فورس ۳.۴ دریا تست کردیم. یعنی ۱۷۶ کیلومتر سرعت! این دریا است. در اتوبان زمین صاف است، در دریا موج در اختیار کسی نیست و به زودی به ۱۰۰ نات می‌رسیم. طراحی، ساخت، مواد اولیه، موشک، سیستم‌های کنترل آتش و ارتباطی همگی ایرانی است.
آمریکایی‌ها را به خاک مذلت نشاندیم
سردار فدوی با‌ اشاره به عملیات‌های نیروی دریایی سپاه علیه آمریکایی‌ها گفت: می‌دانید اولین عملیات نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج‌فارس در چه تاریخی انجام شد؟ در اول فروردین سال ۶۶؛ یعنی ۲۰ روز بعد عملیات انجام شد و بلافاصله تا زمان قطعنامه ادامه پیدا کرد. بیش از ۱۴۰ عملیات دریایی، بیش از ۱۸ عملیات موشکی ساحل به دریا، بیش از ۵ عملیات ویژه که هنوز نمی‌توانیم درباره ابعاد آن عملیات صحبت کنیم، انجام شد.
 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما آمریکایی‌ها را در سال ۶۶ و ۶۷ به خاک مذلت نشاندیم. همه مردم سال گذشته را به یاد دارند که یک هواپیمای بدون سرنشین خیلی پیشرفته آمریکایی را رزمندگان هوافضای سپاه در منطقه شرقی تنگه هرمز مورد اصابت قرار دادند و سقوط کرد. آمریکایی‌ها در دهه ۷۰ از ایران به دادگاه لاهه شکایت کردند. اصل لایحه ۱۶۰ یا ۲۶۰ صفحه بود، خیلی دقیق به یاد ندارم. ۱۰ هزار صفحه پیوست دارد. در اینجا با عکس و نقشه و تصویرهای رنگی مدعی شدند که نیروی دریایی سپاه این همه کار با ما کرده است که بعد ما سکوی آنها را زدیم. این را خبیثانه گفتند. چون شروع با آنها بود ولی ما این طوری پای کار رفتیم. مدعی شدند ناو «ساموئل بی‌رابرتز» یک میلیارد دلاری آمریکا، هلی‌کوپترهای ما، هواپیمای ما، کشتی‌های بی‌شمار پشتیبانی ما را زده‌اند؛ همه اینها را لیست کردند. این بلاها سر آمریکایی‌ها آمد.
آمریکایی‌ها را مجبور کرده‌ایم
در خلیج‌فارس به فارسی صحبت کنند
سردار فدوی با ‌اشاره به اینکه در خلیج‌فارس همه کشتی‌های خارجی که رد می‌شوند مجبور شده‌اند فارسی صحبت کنند، اظهار داشت: یک روزی در دهه ۹۰، گفتیم اینجا خلیج‌فارس است و چرا باید انگلیسی حرف بزنید، در خلیج‌فارس باید فارسی صحبت شود. گفتیم این را می‌گوییم و ابلاغیه هم نبود. در نیروی دریایی به مرکز کنترل که دائم با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار می‌کردند، گفتیم اینجا خلیج‌فارس است و از این به بعد باید فارسی صحبت کنید. از آن به بعد آمریکایی‌ها و بعدا غیرآمریکایی‌ها فارسی زبان در ناوهای خود دارند. ایرانی نیستند، یعنی فارسی زبان هستند یعنی آمریکایی‌ها مانند بلبل فارسی حرف می‌زنند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه