مجلس برای وزارت صمت به «علیرضا رزم‌حسینی» رای اعتماد داد!! موافقین راست میگویند؟؟ مخالفین راست میگویند؟؟
کد خبر: ١٦٢٣٥٥ تاریخ انتشار: ٠٩ مهر ١٣٩٩ - ٠٩:٣٧
صفحه نخست » مطالب وسط
مجلس برای وزارت صمت به «علیرضا رزم‌حسینی» رای اعتماد داد!! موافقین راست میگویند؟؟ مخالفین راست میگویند؟؟

دیروز مجلس پس از جلسه بررسی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت به «علیرضا رزم‌حسینی» رای اعتماد داد. حال پس از قریب به 5 ماه وزارت صمت صاحب وزیر شده است این امید در دل جامعه تقویت شده که با کار جهادی رزم‌حسینی آرامش به بازار برگردد. رزم‌حسینی باید بداند که در موقعیتی حساس تصدی وزارتخانه‌ای مهم در جنگ اقتصادی را به عهده او گذاشته‌اند. او می‌تواند این موقعیت را برای خود به سند افتخاری ماندگار در پیش خلق تبدیل کند که قطعا در این صورت نزد خالق نیز مأجور خواهد بود. او اکنون این فرصت را یافته تا با کار شبانه‌روزی و پاکدستانه از خود نامی نیک و خاطره‌ای شیرین برای مردم هم‌وطنش بسازد.

 چند سالی است که موضوع «جنگ اقتصادی» به صورت جدی مطرح می‌شود. دلیل طرح آن نیز شیوه جدید دشمنی آمریکا با مردم ایران است. البته اتکا به موضوعات اقتصادی برای ضربه زدن به ایران از همان آغاز انقلاب شروع شد اما این شیوه که رژیم تروریست آمریکا به صورت هدفمند تمام اهتمامش را بر موضوعات اقتصادی بگذارد به همین چند سال اخیر بازمی‌گردد.
در چنین جنگ نابرابری که آمریکا و اذنابش (از اروپایی‌ها تا رژیم‌های مرتجع منطقه) اقتصاد ایران را هدف گرفته‌اند قطعا وزارتخانه‌هایی مانند صمت (صنعت، معدن، تجارت) اقتصاد، کار و تعاون و... و نیز بانک مرکزی در خط مقدم جنگ با دشمنان هستند و لذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. حال در چنین شرایط ویژه‌ای وزارتخانه‌ای که در پیشانی نبرد با دشمن است قریب 5 ماه بدون وزیر بوده است.
برای درک بهتر این موضوع می‌توان این گونه گفت که تصور کنید چند لشکر در خط مقدم نبرد با دشمنان هستند و از میان این چند لشکر یکی از آنها چند ماه بدون فرمانده بوده است. به راستی دلیل دولت تدبیر و امید برای این همه تعلل در معرفی وزیر صمت آن هم در شرایط جنگ اقتصادی به راستی قابل درک و فهم نیست.
در ماه‌های گذشته بیشترین گلایه مردم از عدم نظارت بر بازار بود. افزایش قیمت‌ها بدون هیچ حساب و کتابی و نیز سوءاستفاده برخی سودجویان از شرایط موجود و احتکار برخی کالاها برای سودجویی چندین برابر و... همه اینها در حوزه‌ای قرار می‌گیرد که به وزارتخانه صمت مرتبط است و نبود وزیر بیشترین آسیب را به حوزه کاری وزارت صمت که اعم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است وارد کرد.  آیا این همه تعلل در معرفی یک فرد برای وزارتخانه صمت نیز به دشمنی کاخ سفید و تحریم‌های آمریکا بازمی‌گردد؟ در حقیقت می‌توان گفت که آمریکا از کم‌کاری‌ها، غفلت‌ها، تعلل‌ها و‌ اشتباهات مکرر برخی از مسئولان و مدیران و دولتمردان استفاده می‌کند.
دیروز جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت و موافقین و مخالفین «علیرضا رزم‌حسینی» به ایراد نطق پرداختند.
تائید کمیسیون صنایع
در ابتدای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد.
در این گزارش با بیان اینکه پس از بحث و تبادل نظر، اعضای کمیسیون صلاحیت «رزم‌حسینی» را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تائید قرار دادند، آمده است: «نتایج بررسی تطبیقی برنامه‌های ارائه‌شده او برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون، حکایت از آن دارد که ۳۸ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر، «منطبق» و ۵۰ درصد از موارد «همسو» است.»
برنامه‌ای برای احیای بخش معادن ندارد
مهرداد ویس کرمی در ادامه جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، در مخالفت با علیرضا رزم‌حسینی اظهار داشت: رزم‌حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد و بحث صنعت، معدن و تجارت یک علم پیچیده و پیشرفته است. رزم‌حسینی به بخش خصوصی و واردات ماشین سنگین دلبستگی دارد و با این شرایط سؤال ما این است که آیا وی می‌تواند با واردات بی‌رویه مقابله کند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: عدم تجربه کاری رزم‌حسینی در بخش‌های دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات به نقاط معناداری از کشور نگران می‌کند و وی باید بداند که همه ایران در یک یا چند استان خلاصه نمی‌شود.
وی افزود: عدم حضور رئیس‌جمهور را حمل بر شرمندگی از مردم و مجلس می‌دانیم و کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در مقابل شرکت‌های خودروساز متهم می‌کنند، این مجلس را نشناخته‌اند.
فعالیت‌های اقتصادی نامشخص
به گزارش مهر، در ادامه این جلسه محمدحسین فرهنگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.
فرهنگی تأکید کرد: رزم‌حسینی مهارت‌هایی که مربوط به مدیران عالی است، ندارد. هر آنچه از او دیدیم در حد یک مدیر میانی یا استاندار است و وی صلاحیت پذیرش وزارت صمت را ندارد. زمانی که درباره خرید تضمینی یا ذخایر استراتژیک از رزم‌حسینی سؤال می‌شود، وی راهکار روشنی ارائه نمی‌کند و قطعاً نمی‌تواند تحولی را در این وزارتخانه ایجاد کند.
از حاج قاسم هزینه نکنید
در این جلسه علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: رزم‌حسینی جهادی است نه جناحی. رزم‌حسینی پشت‌میزنشین نیست و همواره آن سوی میز بوده است.
وی در ادامه کلیپی از اظهارات شهید حاج قاسم سلیمانی درباره رزم‌حسینی در صحن مجلس پخش کرد که این مسئله موجب اعتراض برخی از نمایندگان شد و فریاد آنان بلند شد.
عباس گودرزی، نماینده بروجرد بیش از دیگر نمایندگان اعتراض خود را در این باره مطرح کرد و با فریادهای پی‌در‌پی از نمایندگان موافق با رزم‌حسینی خواست که از حاج قاسم هزینه نکنند.
برنامه، برای برون‌رفت از مشکلات
حسین نوش‌آبادی در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: با توجه به وضعیت آشفته بازار و نابسامانی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت باید وزیری باتجربه و توانمند برای تصدی وزارت صمت انتخاب شود. مردم انتظار دارند که بازار مدیریت شود و در توزیع کالاهای اساسی، عدالت وجود داشته باشد که این مسئله مستلزم حذف انحصار در واردات کالا و مبارزه با رانت‌خواران است.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای واحدهای صنعتی و تولیدی و تأمین مواد اولیه برای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل تولیدی باید در اولویت وزیر جدید صمت قرار گیرد و همچنین وزیر صمت باید از ظرفیت کشور برای جهش تولید استفاده کند.
نوش‌آبادی با بیان اینکه وزیر آینده صمت باید بازار خودرو را ساماندهی کند، گفت: فعال کردن دیپلماسی اقتصادی، توسعه صادرات و مبادلات مرزی، جلوگیری از فساد اداری و حذف رانت خواری و همچنین استفاده از نیروهای انقلاب و جوانی باید جزو برنامه‌های اصلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آینده باشد. رزم‌حسینی در بخش‌های مختلف اجرایی و اقتصادی، فعالیت داشته و نقش برجسته‌ای در حوزه دفاعی و عملیاتی در دوره دفاع مقدس ایفا کرده است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رزم‌حسینی برای برون‌رفت وزارت صمت از مشکلات کنونی برنامه‌های مناسبی دارد و تقاضای بنده از نمایندگان آن است که وزارت صمت را از بلاتکلیفی نجات دهند.
عدم تایید دوتابعیتی بودن
احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور نیز در جلسه علنی دیروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: بنده با رزم‌حسینی رفاقتی ندارم اما باید بگویم که وی عملکرد بسیار خوبی در استانداری خراسان رضوی داشته و روحیه وی جهادی است.
وی با بیان اینکه رزم‌حسینی منتقد سیاست‌های غلط اقتصادی دولت است، افزود: رزم‌حسینی وزیر و مدیر دولتی نیست، بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است و وی عملکرد خوبی در استانداری خراسان رضوی و کرمان از خود نشان داده است. قطعاً دوتابعیتی بودن رزم‌حسینی تأیید نشده و هیئت تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی هم این موضوع را تأیید نکرده‌اند و نباید به رزم‌حسینی تهمت دوتابعیتی بزنیم.
تکذیب یک نقل قول
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، یادداشتی را از حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به شرح زیر قرائت کرد:
«نقل قول از جناب آقای واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه اگر چوب هم به مجلس معرفی کنیم مجبورند رأی دهند، پایه و اساسی ندارد.»
محمدحسین فرهنگی در جریان مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: «نقل قولی از رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مطرح شده که اگر چوب هم به مجلس معرفی کنیم، مجبور هستند رأی دهند»
مدیر جهادی است نه جناحی
علی‌اصغر عنابستانی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت اگر به دنبال جهش تولید هستید، باید سکان وزارتخانه‌های دولت را به رزمندگان شجاع مکتب قهرمان ملی حاج قاسم سلیمانی بسپاریم. می‌گویند چرا از حاج قاسم سلیمانی می‌گویید، رزم‌حسینی غیر از حاج قاسم هویت دیگری نداشته و نمی‌توان از وی هیچ تعریفی داشت.
وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه رزم‌حسینی سابقه‌ای به عنوان وزیر در وزارتخانه ندارد، اما در صنعت، تجارت داخلی، خارجی و معدن سال‌ها فعال بوده است و مسائل را به خوبی درک می‌کند. رزم‌حسینی پس از ورود به دولت تمام سهام‌های خود و شرکت‌ها را واگذار کرد تا دچار تعارض منافع نشود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ‌یک از افراد خانواده رزم‌حسینی در خارج از کشور نیستند، تصریح کرد: شناخت دقیق موانع تولید و تجارت، ویژگی مهم وزیر پیشنهادی صمت است. رزم‌حسینی جهادی است نه جناحی و همه باید دست به دست هم دهیم تا وزارت صمت سامان یابد.
محمود عباس‌زاده مشکینی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: ملت به مجلس یازدهم امید بسته و این مجلس عنوان انقلابی گرفته است و لذا ما باید برای رأی مثبت و منفی خود حجت شرعی داشته باشیم. انقلابی بودن به این معنا است که از خود، منافع قبیله‌ای و جناحی فاصله بگیریم و بر این اساس، نمایندگان باید زمان‌شناس باشند و هر اقدامی را در زمان مشخص خودش انجام دهند.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالب منتشرشده درباره وزیر پیشنهادی صمت در فضای مجازی به معنای آن است که کشور دچار آنارشیسم شده و اگر چنین مطالبی حقیقت دارد، پس گزارش دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات درباره این فرد چه جایگاهی دارد؟
مجلس به «رزم‌حسینی» اعتماد کرد
پس از پایان نطق موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی صمت و دفاعیات علیرضا رزم‌حسینی، رأی‌گیری برای اعتماد یا عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی آغاز شد.
در نهایت نمایندگان با ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۹ ممتنع به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.
محمدباقر قالیباف پس از اعلام نتیجه رأی اعتماد مجلس به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صمت، گفت: کابینه دولت تکمیل شد و در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات مردم وزارتخانه‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار است.
وی تأکید کرد: امیدواریم دولت و وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت بتوانند پاسخگوی باری باشند که مجلس شورای اسلامی بر دوش‌شان گذاشت. امیدواریم وزیر صنعت، معدن و تجارت بتواند در حد توان مشکلات را با کمک مجلس حل کند و وضعیت این بخش را ساماندهی کند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه