اخراج آمریکا از عراق قطعی است و مصطفی کاظمی می‌تواند
کد خبر: ١٦٢٠٥٨ تاریخ انتشار: ٠١ خرداد ١٣٩٩ - ٠٩:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
اخراج آمریکا از عراق قطعی است و مصطفی کاظمی می‌تواند

معاون اول رئیس‌پارلمان عراق اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را واجب و وظیفه دولت دانست و تاکید کرد که نخست‌وزیر جدید می‌تواند آمریکایی‌ها را اخراج کند.

 «حسن الکعبی» تأکید کرد که حضور نیروهاى آمریکایى در خاک عراق، نقض آشکار حاکمیت این کشور بوده و دولت باید براى اخراج آنها دست به کار شود. معاون «محمد الحلبوسی» در بخش دیگرى از سخنانش گفت «مصطفى کاظمى» توانایی بیرون راندن نیروهاى آمریکایى از عراق را دارد. وی اخراج آمریکایی‌ها از عراق را واجب و از وظایف دولت بغداد دانست.
جنایتکار شمردن رژیم سعودی
«فالح الخزعلی» عضو پارلمان عراق، از آماده شدن پیش‌نویس طرح جنایتکار شمردن رژیم سعودی به دلیل جنایاتش در عراق خبر داد.
الخزعلی طی بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: «پیش‌نویس قانونی را برای مجرم شمردن رژیم سعودی به دلیل جنایاتش در عراق آماده کردیم، زیرا بیش از 5000 انتحاری سعودی دست به کشتار ملت عراق زدند». وی افزود: «با از سر گرفته شدن کار پارلمان مطابق با اختیارات قانون اساسی، مراحل لازم را در این خصوص طی خواهیم کرد».
عملیات‌های حشد‌الشعبی
نیروهای حشد‌الشعبی عملیات‌ نفوذ و پیشروی داعش در استان‌های صلاح‌الدین، بابل و کرکوک را خنثی کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی انتشار اسناد و گزارش‌هایی مبنی بر انتقال شماری از سرکرده‌ها و عناصر داعش توسط آمریکا از سوریه به عراق، نیروهای امنیتی وحشد‌الشعبی نیز عملیات خود علیه داعش را تشدید کردند.
در استان صلاح الدین دیروز حشد‌الشعبی، با استفاده از توپخانه، حمله تروریست‌های داعش در شرق شهرستان «آمرلی» را خنثی و خسارات سنگینی به تروریست‌ها وارد کرد.
در استان کرکوک نیز نیروهای حشد‌الشعبی و پلیس فدرال عراق با تروریست‌های داعش‌، که اراضی زراعی در جنوب غرب کرکوک را به آتش کشیدند، درگیر شدند.
در منطقه «جرف الصخر» و شهر «سامرا» نیز نیروهای حشد‌الشعبی علیه عناصر داعش دست به عملیات زدند.
دمشق: تروریسم اقتصادی باید پایان یابد
«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، بر لزوم پایان یافتن تروریسم اقتصادی، تجاری، مالی و بهداشتی که با اقدامات ظالمانه و یکجانبه کشورهای غربی علیه سوریه ایجاد شده است، تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: دولت آمریکا و همپیمانانش ترجیح می‌دهند به نقض‌های قوانین بین‌المللی‌، منشور سازمان ملل و مقررات حقوق بشر ادامه دهند. این کشورها طی دو ماه گذشته هرگونه طرح یا پیش‌نویسی را که برای پایان دادن به پیامدهای منفی اقدامات یکجانبه بر بخش درمانی و خدماتی مطرح شده بود، ناکام گذاشتند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه